19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!
Haberler

Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!

Marketing Türkiye
18 Mart 2016
2 dk okuma

 

Türkiye’de yaz tatili alışkanlıklarını inceleyen seyahat sitesi momondo’nun araştırması, tatile en çok 56 yaş ve üzeri kişilerin para harcadığını gösteriyor.

Momondo’nun, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 20 ülkeden katılımcı ile yaptığı araştırmadan dikkat çeken sonuçlar şöyle:

Cevaplara göre yüzde 31’imiz, yaz tatilinde aile olarak 3.301 – 6.600 TL arası harcama yapmayı planlıyor. Yalnızca 56 – 65 yaş grubunun yanıtları değerlendirildiğinde oran yüzde 41’e çıkarken, bu miktarda harcama yapmayı en az hedefleyen grup, yüzde 24’le 18 – 22 yaş grubu.

Birikimler önce tatile, sonra giysilere gidiyor!

Araştırmaya göre dünya genelinde neredeyse tüm ülkelerin vatandaşları, biriktirdikleri parayı öncelikli olarak tatil için harcamayı hedefliyor.  Türkiye’de bu oran yüzde 29. Tatilin ardından birikimimizi en çok harcamayı tercih ettiğimiz diğer kalemler ise yüzde 19’la giysi, ayakkabı ve aksesuarlar ve yüzde 15’le elektronik cihazlar. Bu harcama kalemlerini her biri yüzde 8 oranında tercih edilen ev harcamaları, arabalar ve kültürel etkinlikler takip ediyor.

Tatile para harcamayı en çok Çin’liler seviyor!

Diğer ülkelere bakıldığınıysa, Çinliler’in yüzde 46’yle birikimlerini tatil için en çok harcayanlar olduğu görülüyor. Bu alanda Çin’i yüzde 42’yle İtalya ve yüzde 40’la Estonya takip ediyor. Diğer yandan Avusturyalılar ve Belçikalılar yüzde 20’yle listenin son sıralarında yer alıyor. 

İkinci sırada ise yüzde 30’luk oranla 1651 – 3.300 TL arası harcamayı hedefleyenler yer alıyor. Bu harcama aralığında yaş grupları arasında ciddi bir fark bulunmasa da, 36 – 55 yaş grubu yüzde 32’yle başı çekiyor. Bu miktarda harcama yapmayı en çok hedefleyen coğrafi bölgemiz ise İç Anadolu.

Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!

Üçüncü sırayı, yüzde 16’yle iki farklı seçeneği bütçe paylaşıyor. 331 – 1650 TL arası harcama yapmayı planlayanlar ve 6.601 – 16.500 TL arası harcamayı hedefleyenler. 331 – 1650 TL arası harcamayı planlayanlar arasında, 18 – 22 yaş grubu başı çekiyor. 6.601 – 16.500 TL arası harcama yapmayı en çok hedefleyenler 36-55 yaş grubuyken, bu miktarda harcama yapmayı en çok hedefleyenler Marmara Bölgesi’nde yaşayan vatandaşlar.

Dördüncü sırada yüzde 2’yle yaz tatilinde 16.501 – 33.000 TL arası harcamayı planlayanlar yer alıyor. Oranın en yüksek olduğu grup ise yüzde 4’le 18-22 yaş arası gençler. Bu aralıkta harcama yapmayı en çok Marmara Bölgesi’nde yaşayan vatandaşlar hedefliyor. Beşinci ve son sırayı ise birbiriyle taban tabana zıt iki seçenek paylaşıyor: Yüzde 1 oy alan 0 – 330 TL ve 33.000 TL ve üzeri seçenekleri

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Haberler
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Sena Tufan
10 Eylül 2025
Markalar, Z kuşağının 2010'lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Haberler
Markalar, Z kuşağının 2010’lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
İrem Alimoğlu
19 Ekim 2025
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.