5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!
Haberler

Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!

Marketing Türkiye
18 Mart 2016
2 dk okuma

 

Türkiye’de yaz tatili alışkanlıklarını inceleyen seyahat sitesi momondo’nun araştırması, tatile en çok 56 yaş ve üzeri kişilerin para harcadığını gösteriyor.

Momondo’nun, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 20 ülkeden katılımcı ile yaptığı araştırmadan dikkat çeken sonuçlar şöyle:

Cevaplara göre yüzde 31’imiz, yaz tatilinde aile olarak 3.301 – 6.600 TL arası harcama yapmayı planlıyor. Yalnızca 56 – 65 yaş grubunun yanıtları değerlendirildiğinde oran yüzde 41’e çıkarken, bu miktarda harcama yapmayı en az hedefleyen grup, yüzde 24’le 18 – 22 yaş grubu.

Birikimler önce tatile, sonra giysilere gidiyor!

Araştırmaya göre dünya genelinde neredeyse tüm ülkelerin vatandaşları, biriktirdikleri parayı öncelikli olarak tatil için harcamayı hedefliyor.  Türkiye’de bu oran yüzde 29. Tatilin ardından birikimimizi en çok harcamayı tercih ettiğimiz diğer kalemler ise yüzde 19’la giysi, ayakkabı ve aksesuarlar ve yüzde 15’le elektronik cihazlar. Bu harcama kalemlerini her biri yüzde 8 oranında tercih edilen ev harcamaları, arabalar ve kültürel etkinlikler takip ediyor.

Tatile para harcamayı en çok Çin’liler seviyor!

Diğer ülkelere bakıldığınıysa, Çinliler’in yüzde 46’yle birikimlerini tatil için en çok harcayanlar olduğu görülüyor. Bu alanda Çin’i yüzde 42’yle İtalya ve yüzde 40’la Estonya takip ediyor. Diğer yandan Avusturyalılar ve Belçikalılar yüzde 20’yle listenin son sıralarında yer alıyor. 

İkinci sırada ise yüzde 30’luk oranla 1651 – 3.300 TL arası harcamayı hedefleyenler yer alıyor. Bu harcama aralığında yaş grupları arasında ciddi bir fark bulunmasa da, 36 – 55 yaş grubu yüzde 32’yle başı çekiyor. Bu miktarda harcama yapmayı en çok hedefleyen coğrafi bölgemiz ise İç Anadolu.

Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!

Üçüncü sırayı, yüzde 16’yle iki farklı seçeneği bütçe paylaşıyor. 331 – 1650 TL arası harcama yapmayı planlayanlar ve 6.601 – 16.500 TL arası harcamayı hedefleyenler. 331 – 1650 TL arası harcamayı planlayanlar arasında, 18 – 22 yaş grubu başı çekiyor. 6.601 – 16.500 TL arası harcama yapmayı en çok hedefleyenler 36-55 yaş grubuyken, bu miktarda harcama yapmayı en çok hedefleyenler Marmara Bölgesi’nde yaşayan vatandaşlar.

Dördüncü sırada yüzde 2’yle yaz tatilinde 16.501 – 33.000 TL arası harcamayı planlayanlar yer alıyor. Oranın en yüksek olduğu grup ise yüzde 4’le 18-22 yaş arası gençler. Bu aralıkta harcama yapmayı en çok Marmara Bölgesi’nde yaşayan vatandaşlar hedefliyor. Beşinci ve son sırayı ise birbiriyle taban tabana zıt iki seçenek paylaşıyor: Yüzde 1 oy alan 0 – 330 TL ve 33.000 TL ve üzeri seçenekleri

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
3 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
4 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
5 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Güncel Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
Haberler
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
Nafizcan Önder
11 Eylül 2025
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.