13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
tatilde-mesai
Haberler

Çalışanlarınız tatilde mesai yapıyorsa şirketinizin başı belada olabilir

Seda Başpınar
1 Kasım 2022
1 dk okuma

Dinlenmek için çıkılan tatilde çalışmanın zihinsel ve bedensel sağlığı daha çok yorduğu aşikar.  Denizin ve güneşin tadını çıkarmak ya da manzarayı seyretmek yerine belki yüzlerce kilometre uzaktaki ofise bağlanıp çalışmaya devam etmek muhtemelen pek çok patronun şikayetçi olacağı bir durum değil. Ancak yapılan bir araştırma, tatilde çalışan insanların yüzde 40’ının istifa etmeyi düşündüğünü gösteriyor.

Fast Company tatilde mesai yapan 1000 çalışanın katıldığı bir anket gerçekleştirdi. Sonuçlar gösteriyor ki işten tamamen kopmak için ayrılan zamanlarda gönüllü olarak dahi olsa çalışmaya devam etmek, istifa ihtimalini artırıyor. Açık pozisyon sayısındaki artışı ve yıpranmayı hızlandıran, buna bağlı olarak işgücü kıtlığı riskini artıran “Büyük İstifa”nın gündemden düşmediği bu günlerde analizin sonuçları yöneticiler için bir uyarı niteliğinde.

Anketin öne çıkan diğer bulgularını şöyle:

  • Katılımcıların yüzde 56’sı e-posta yanıtlamak ya da kısa süreli bir toplantıya dahil olmak için bile olsa tatilde çalıştığını belirtiyor. Bu kesimin ezici çoğunluğu için tatilde çalışmak gönüllü bir tercih gibi görünse de arkasında “zorunda hissetme” düşüncesi yatıyor.
  • Tatilde gönüllü olarak çalışanların yüzde 43’ü işten ayrılmayı düşündü.
  • Tatilde çalışmak zorunda kalan çalışanların yüzde 52’si istifa etmeyi düşünüyor. 3’te 1’i ise bu sebeple daha önce istifa ettiğini belirtiyor.
  • İşten ayrılanların büyük çoğunluğunun istifa dilekçesini tatilden döndükten sonra 1-3 aylık zaman zarfında vermesi, çalışanların işverenlerden mevcut durumu iyileştirmek adına aksiyon almalarını beklediklerinin de somut bir göstergesi.

Çalışanlar maaş kesintisine uğramamak için hasta hasta çalışıyor

Pandeminin süregelen etkileri, enflasyon ve düşen alım gücüne bağlı olarak ekonomik kaygılar da artıyor. Bu kaygılı ortam farklı davranışların da gelişmesine neden oluyor. Hastalandığı için rapor alan çalışan sayısındaki azalma da bunun bir göstergesi. Çünkü artık bir günlük maaş kesintisi bile çalışanların bütçesini sarsmaya yetiyor.
featured
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Haberler
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Advertorial
3 hafta önce
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
Haberler
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Haberler
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.