Tat Gıda’dan 100 milyon liralık dev yatırım hedefi
Koç Holding şirketlerinden Tat Gıda’nın, Polonyalı Maspex ile yüzde 50-50 ortaklıkla kurduğu Tedi İçecek’in hedefleri açıklandı. Medyaloji’de yer alan habere göre “Türkiye’nin ilk çocuk meyve suyu markası” olarak tanıtılan Tedi için 5 yıl içinde 100 milyon liralık yatırım yapılacak. Bu yatırımın yarısı tanıtım, yarısı üretim amaçlı harcanacak. 5 yıl içinde Türkiye’deki 500 milyon litrelik meyve suyu pazarından yüzde 10 pay almayı hedeflediklerini vurgulayan Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, şunları söyledi: “Bu oran yaklaşık 150 milyon liralık ciroya karşılık geliyor. İlk yıl 13 milyon litrelik bir satış planımız var. 2 yıl içinde Türkiye’de de üretimi planlıyoruz. Bu üretim Bursa Mustafakemalpaşa’daki tesislerimizde olacak. Meyve suyundaki ilk ürünümüz 3-9 yaş grubunu hedefliyor. Bu ürünü gamını zamanla artıracağız.”
Maspex Wadowice Group Üst Yöneticisi Krzysztof Pawinski de, yaklaşık 50 ülkede satış satış yaptıklarını, meyve suyundan makarnaya 1 milyar dolarlık ciroları olduğunu vurguladı. İlk kez bir firma ile eşit ortaklık yaptıklarını da ifade eden Pawinski, bunda Türkiye’deki potansiyelin büyük rol oynadığını anlattı.