Tarihin en büyük sosyal medya kampanyasının yaratıcısı hayatını kaybetti
ALS hastalığına farkındalık oluşturmak için düzenlenen ve insanların başlarından aşağıya buz dolu kovaları boşalttığı “Ice Bucket Challange” akımının yaratıcısı Patrick Quinn, ALS hastalığına yenik düştü. Tarihin en büyük sosyal medya kampanyasının yaratıcısı 37 yaşında hayatını kaybetti.
“Ice Bucket Challenge” kampanyasıyla sosyal medyada bugüne kadar yapılan en başarılı kampanyaya imza atan, “Challenge” kavramının pazarlama sektörünün vazgeçilmez araçları arasına girmesini sağlayan Quinn, buz dolu kovalarla 2020 milyon dolardan fazla bağış toplamayı başardı.
Destekçileri yasata
Patrick Quinn’in ölümünün ardından destekçileri tarafından Facebook’ta yapılan açıklamada, “Bu sabah erken saatlerde Patrick’in vefatını paylaşmak zorunda olduğumuz için büyük üzüntü duyuyoruz. İlhamından ve ALS’ye karşı yorulmak bilmeyen mücadelesindeki cesaretinden dolayı onu her zaman hatırlayacağız” ifadeleri kullanıldı. Sosyal medyada birçok kullanıcı, Quinn ailesine başsağlığı dilerken ALS hastalığına dikkat çektiği ve verdiği mücadele için minnettarlığını ifade etti.
“Ice Bucket Challange”, ilk olarak 2013 yılının ortalarında başlamış, 2014 yılının yaz aylarında, dünyanın dört bir yanındaki insanların başlarına buz dolu kovaları döktüğü ve ALS hastalığına farkındalık ve bağış yapmaya çağırdığı bir kampanya haline gelmişti.
Siyasiler, oyuncular, sporcular ve daha birçok kişi bir başka isme meydan okuyarak, başlarından aşağıya buz dolu kovayı boşalttı. Bu küresel hareketin ilham kaynağı ve yaratıcılarından biri olan ABD’li Peter Frates da 34 yaşında hayatını kaybetmişti.
100 dolar mı yoksa bir kova buzlu su mu?
ALS Derneği tarafından “tarihin en büyük sosyal medya kampanyası” olarak ifade edilen kampanya için Quinn, ‘Ice Bucket Challange’ kampanyasının beşinci yıldönümünde, “Ice Bucket Challange’ın dünya çapında bir fenomen haline geleceğini kimse bilmiyordu, ancak herkes tek vücut oldu çünkü ALS gibi bir hastalığı değiştirmek için gereken şey bu” şeklinde konuşmuştu.
Kampanyada, katılımcılara ALS ile mücadele derneğine 100 dolar bağış yapmak ya da başından aşağı bir kova buzlu su dökmek gibi iki seçenek sunuluyordu. Katılımcı da daha sonra sosyal medya aracılığıyla, başından aşağıya buzlu kova dökerek kendisi gibi iki seçenekten birini seçmesi için 3 kişiye meydan okuyordu.
Kimler destek vermişti?
Justin Biber, Taylor Swift, Jennifer Lopez, Lewis Hamilton gibi isimlerin buzlu kovayı üzerlerine dökerek katıldığı kampanyaya ABD eski Başkanı Barack Obama da 100 dolar bağış yaparak destek vermişti.