21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tarihin en büyük sosyal medya kampanyasının yaratıcısı hayatını kaybetti
Haberler

Tarihin en büyük sosyal medya kampanyasının yaratıcısı hayatını kaybetti

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

ALS hastalığına farkındalık oluşturmak için düzenlenen ve insanların başlarından aşağıya buz dolu kovaları boşalttığı “Ice Bucket Challange” akımının yaratıcısı Patrick Quinn, ALS hastalığına yenik düştü. Tarihin en büyük sosyal medya kampanyasının yaratıcısı 37 yaşında hayatını kaybetti.

Tarihin en büyük sosyal medya kampanyasının yaratıcısı hayatını kaybetti“Ice Bucket Challenge” kampanyasıyla sosyal medyada bugüne kadar yapılan en başarılı kampanyaya imza atan, “Challenge” kavramının pazarlama sektörünün vazgeçilmez araçları arasına girmesini sağlayan Quinn, buz dolu kovalarla 2020 milyon dolardan fazla bağış toplamayı başardı.

Destekçileri yasata

Patrick Quinn’in ölümünün ardından destekçileri tarafından Facebook’ta yapılan açıklamada, “Bu sabah erken saatlerde Patrick’in vefatını paylaşmak zorunda olduğumuz için büyük üzüntü duyuyoruz. İlhamından ve ALS’ye karşı yorulmak bilmeyen mücadelesindeki cesaretinden dolayı onu her zaman hatırlayacağız” ifadeleri kullanıldı. Sosyal medyada birçok kullanıcı, Quinn ailesine başsağlığı dilerken ALS hastalığına dikkat çektiği ve verdiği mücadele için minnettarlığını ifade etti.

“Ice Bucket Challange”, ilk olarak 2013 yılının ortalarında başlamış, 2014 yılının yaz aylarında, dünyanın dört bir yanındaki insanların başlarına buz dolu kovaları döktüğü ve ALS hastalığına farkındalık ve bağış yapmaya çağırdığı bir kampanya haline gelmişti.

Siyasiler, oyuncular, sporcular ve daha birçok kişi bir başka isme meydan okuyarak, başlarından aşağıya buz dolu kovayı boşalttı. Bu küresel hareketin ilham kaynağı ve yaratıcılarından biri olan ABD’li Peter Frates da 34 yaşında hayatını kaybetmişti.

100 dolar mı yoksa bir kova buzlu su mu?

ALS Derneği tarafından “tarihin en büyük sosyal medya kampanyası” olarak ifade edilen kampanya için Quinn, ‘Ice Bucket Challange’ kampanyasının beşinci yıldönümünde, “Ice Bucket Challange’ın dünya çapında bir fenomen haline geleceğini kimse bilmiyordu, ancak herkes tek vücut oldu çünkü ALS gibi bir hastalığı değiştirmek için gereken şey bu” şeklinde konuşmuştu.

Kampanyada, katılımcılara ALS ile mücadele derneğine 100 dolar bağış yapmak ya da başından aşağı bir kova buzlu su dökmek gibi iki seçenek sunuluyordu. Katılımcı da daha sonra sosyal medya aracılığıyla, başından aşağıya buzlu kova dökerek kendisi gibi iki seçenekten birini seçmesi için 3 kişiye meydan okuyordu.

Kimler destek vermişti?

Justin Biber, Taylor Swift, Jennifer Lopez, Lewis Hamilton gibi isimlerin buzlu kovayı üzerlerine dökerek katıldığı kampanyaya ABD eski Başkanı Barack Obama da 100 dolar bağış yaparak destek vermişti.

1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
5 "Çay her şeyi çözer"
“Çay her şeyi çözer”
Güncel Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
Haberler
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
İrem Alimoğlu
16 Mart 2025
Yüzde 50 indirim, 2 al 1 öde, 1 alana 1 bedava… Hangi kampanyalar tüketiciyi ne kadar cezbediyor?
Haberler
Yüzde 50 indirim, 2 al 1 öde, 1 alana 1 bedava… Hangi kampanyalar tüketiciyi ne kadar cezbediyor?
Sena Tufan
2 Mart 2025
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.