24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Suudi erkekler kadın şoförlere hazır mı? Shell'den anlamlı bir kampanya
Haberler

Suudi erkekler kadın şoförlere hazır mı? Shell’den anlamlı bir kampanya

Marketing Türkiye
6 Haziran 2018
1 dk okuma

Bu ay Suudi Arabistan için oldukça önemli ve tarihi bir ay. 1950’lerden beri araba kullanmaları yasak olan Suudi kadınlar 24 Haziran’dan sonra özgürce araba kullanabilecek. Global akaryakıt şirketi Shell Suudi Arabistan için bu anlamlı ayı oldukça samimi bir kampanyayla kutluyor.

Yavaş yavaş ehliyet almaya başlayan Suudi kadınlar 24 Haziran’da yasal olarak araba kullanacaklar. Suudi Arabistan Hükümeti en az 2 bin kadının ehliyet için başvuracağını tahmin ettiklerini ifade ediyor. Bu ayrıntıyı da verdikten sonra gelelim Shell’in anlamlı kampanyasına; Shell’in reklamında farklı profilden ve düşünceden bir kaç Suudi erkeği arabada yan koltukta otururken görüyoruz.

“Kadınlar bütün bir jenerasyona yön veriyor, arabaya mı veremeyecek”

Erkeklere hayatlarındaki kadınların; eşlerinin, annelerinin, kızlarının araba kullanmasına nasıl baktıkları soruluyor. Kimi çekincelerinden bahsediyor kimiyse yollardaki tehlikelerden endişe ediyor. Reklamdaki hiçbir erkek kadınların araba kullanma yeteneklerinden şüphe etmiyor. Onlar ülkelerinden korkuyorlar. “Kadınlar bütün bir jenerasyona yön veriyor araba mı kullanamayacak!” diyorlar. Reklam filminin sonundaysa Suudi erkekleri güzel bir sürpriz bekliyor. Kadınlar cama tıklayarak bunca yıldır uzak tutuldukları ve hakları olan yere, şoför koltuğuna geçiyorlar…

“12 bin beğeni – 12 bin beğenmeme”

Uluslararası bir mesaj içermeyen tamamen Suudi Arabistan’a özel hazırlanan bu reklam kampanyasının sosyal medyadaki etkisini takip etmek çok güç. Kaynağa göre yorumlarda kadınları destekleyenler de var Suudi Arabistan kültürünün tahrip olacağını düşünenler de. Çekilen filmin beğeni ve beğenmeme oranının eşit olması Suudi Arabistan’ın kadın şoförlere hâlâ hazır olmadığını gösteriyor diyebiliriz.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=119&v=pLM6s1mCgcY

Müşteri: Shell Helix KSA
Shell – Cluster Planning & Projects Manager (Cluster Marketing Support): Hisham Medhat
Shell – Cluster Marketing Projects Specialist (Project Lead): Meytha Almutawaa
Shell – JOSLOC Marketing Manager: Sherif El Gohary
Shell – JOSLOC Marketing Executive: Mohamed Elagamawi
Yapımcı: Boomtown Productions
Yönetmen: Karim Shaaban
Müzik: Khaled Al Kammar
Ajans: M&C Saatchi Dubai

kaynak: adweek

 

 

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
5 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
2 Kasım 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Nafizcan Önder
20 Kasım 2025
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
11 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.