4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
süpürge
Haberler

Süpürgeler ayaklandı!

Gizem Yıldız
4 Ağustos 2023
4 dk okuma

Bir yanda tüketicinin adeta evlerinin yeni üyesi olarak konumlandırıp isim verdiği robot süpürgeler, öbür yanda topladığı tozun kirin çetelesini tutan, kablosundan kurtularak bağımsızlığını ilan eden dikey süpürgeler var… Süpürge sektörünün inovasyona doyamadığı bir dönemdeyiz desek yeridir. Tüketici ilk robot süpürge şokunu atlatıp yüzünü dikey süpürgeye döndü şimdilerde… Peki tüketiciler için bir elektrikli süpürgenin olmazsa olmaz özellikleri neler? Bir süpürgeye biçilen ortalama kullanım ömrü ne? Hepsi ve çok daha fazlası Marketing Türkiye için Binom Araştırma‘nın gerçekleştirdiği “Elektrikli Süpürge” araştırmasında…

Çekirdek ailelere kediler eşlik ediyor

Katılımcıların yaşam tercihlerine bakıldığında çoğunun evini eşi/partneri (yüzde 66) ve çocukları (yüzde 56) ile paylaştığı görülüyor. Yüzde 11’lik bir kitle ebeveynleriyle yaşarken yüzde 7’si yalnız yaşadığını belirtiyor. Yüzde 54’lük bir kitlenin evinde evcil hayvan mevcut. En çok beslenen hayvan kedi (yüzde 54) olurken, yaşam alanlarının kuş (yüzde 23), köpek (yüzde 17) ve balıkla (yüzde 4) da paylaşıldığı görülüyor.

Yarışı çekiş gücü yüksek olanlar kazanıyor

Süpürgeler ayaklandı!

Dikey süpürge satın alırken dikkat edilen kriterlerde ilk sırayı sürpriz olmayan bir biçimde çekim gücü (yüzde 88) alıyor. Pratik (yüzde 76) ve sessiz (yüzde 61) olması da yine en çok önemsenen özellikler olarak dikkat çekiyor. Kadınların çekiş gücü ve yaygın servis ağı olması kriterlerine daha çok dikkat ettiği göze çarpıyor. Süpürgenin toz torbasının olup olmadığı ya da toz kapasitesinin ne kadar olduğu gibi detayların en az önemsenen kriterler olduğu da verilere yansıyor.

Kadınlar şarj ömrünü önemsemiyor

Satın alım kriterlerini biraz daha irdelemek adına satın alırken en çok dikkat edilen detaylar sorulduğunda çekim gücünün (yüzde 90) ardından şarj ömrünün uzun olması ve kablosuz olması (yüzde 72), hepa filtresinin olması (yüzde 64) ve garanti süresi (yüzde 59) yanıtları geliyor.

Çekiş gücünde 1000-3000 wt arası ideal

Süpürgeler ayaklandı!

Önceki sorularda satın alma kriterleri ve detayları sorulduğunda liste başında yer alan çekiş gücü yanıtını mercek altına almak adına tüketicinin beklentisinin kaç watt olduğu da soruldu. Genel olarak “1000-3000 watt arasında” çekiş gücünün tercih edileceği verilere yansırken yüzde 15’lik bir kesim 100-250 watt’ın yeterli olduğu kanısında.

Dikey süpürgenin olmazsa olmaz özellikleri neler?

Süpürgeler ayaklandı!

Katılımcılar dikey süpürgede en önemli bulunan ilk 5 özelliği ise şöyle sıralıyor: Çekiş gücünün yüksek olması (yüzde 98), şarj ömrünün uzun olması (yüzde 94), hafif olması (yüzde 93), sessiz olması (yüzde 92) ve uygun fiyatlı olması (yüzde 90).

7 yıl kullanalım ama yenisinde gözümüz kalmasın

Süpürgeler ayaklandı!

Süpürgenin kullanım süresinin 7 yıl ve üzeri olması gerektiğini düşünüyor katılımcıların yüzde 68’i. Bu zamana kadar kullandığı süpürgelerden memnun kaldığını söyleyen yüzde 84’lük devasa bir kitle var. Bu zamana kadar kullandığı süpürgelerden memnun kalmadığını açıklayan yüzde 16’lık kitleye memnun olmama nedenleri sorulduğunda; çekiş gücünün azalması (yüzde 65), kaliteli/uzun ömürlü olmaması (yüzde 23), ağır olması (yüzde 14), sesli çalışması (yüzde 6), torbalı olması (yüzde 6), haznesinin küçük olması (yüzde 6) ve kablolu olması (yüzde 3) yanıtları geliyor.

Süpürgeler ayaklandı!

Memnun kalmama sebeplerine baktığımızda her ne kadar tüketici süpürgesini 7 yılı aşkın süre kullanmak istese de satır aralarında sektör geliştikçe ve yeni inovasyonlar lanse edildikçe bu süreye ulaşamamanın eksikliğinin hissedildiği görülüyor.

Robot süpürge sahiplerinin gönlü rahat

Katılımcıların yüzde 29’u robot süpürge sahibi olduğunu ve yüzde 69’luk büyük bir kitle ise ev dekorasyonunu robot süpürge kullanımına göre güncellediğini belirtiyor. Robot süpürge sahiplerinin akıllı yardımcılarının evi temiz süpürdüğü konusunda gönlü oldukça rahat ancak yüzde 22’lik bir kitle yine de temiz süpürmüş mü diye kontrol etmeyi ihmal etmediğini söylüyor.

Süpürgem kendi ayakları üzerinde durabilsin

Katılımcıların yüzde 43’ünün satın aldıkları son süpürgeye ödedikleri fiyat 2 bin -2 bin 500 TL bandında. Ortalama rakamsa 3 bin 403 TL… Her evde olan bir ürün süpürge. Ancak hediye etme alışkanlığı pek gelişmemiş. Zira katılımcıların yüzde 74’ü daha önce hiç süpürge hediye etmediklerini belirtiyor. Sebebi fiyat hassasiyeti olabilir… Peki, katılımcıların sonraki satın alımda tercihi hangi süpürge modeli olacak? Yüzde 52’lik bir kesim tercihini şarjlı dikey süpürgeden yana yapacağını söylüyor. Yüzde 18’lik bir kitle ise robot süpürgeden yana…

Araştırmanın Metodolojisi:

“Elektrikli Süpürge” araştırması için Marketing Türkiye adına Binom Araştırma tarafından Türkiye temsili Nuts-1 bölge illerinde ikamet eden, toplamda 600 kişi ile 24 Mayıs-1 Haziran tarihleri arasında görüşmeler gerçekleştirildi. Araştırmanın veri toplama aşamasında; kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (online) kullanıldı. Örneklem planlamasında kotalı örnekleme metodu uygulandı.

Binom Araştırma featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
Haberler
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Haberler
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.