1 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Superman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Haberler

Superman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı

Nafizcan Önder
16 Temmuz 2025
2 dk okuma

11 Temmuz’da vizyona giren James Gunn imzalı Superman, yalnızca sinema salonlarını değil, hayvan barınaklarını da hareketlendirdi. Ancak bu kez sahnenin yıldızı, çelik gibi yumruklar atan kahraman değil; onun sadık patili dostu Krypto. Kısacası Superman bu kez yalnızca kötülüğe karşı değil, iyiliği yaymak için de sahnede. Mesajı da çok net: “Bazen en kahramanca hareket, yeni bir dostu evinize kabul etmektir“.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Superman (@superman)'in paylaştığı bir gönderi

Köpek eğitimi uygulaması Woofz’un verilerine göre, yeni Superman filmi vizyona girdikten sonra Google’da “yakınımdaki bir köpeği sahiplen” aramaları yüzde 513 artarken, “kurtarma köpeği sahiplen” gibi daha spesifik aramalarda da yüzde 163’lük bir yükseliş kaydedildi. Veriler, izleyicilerin yalnızca duygusal olarak değil, davranışsal olarak da etkilendiğini gösteriyor.

İlginin ivmelenmesinde markaların stratejik iş birlikleri de etkili oldu. Warner Bros., filmin vizyonundan hemen önce Best Friends Animal Society ile güçlerini birleştirerek ABD’de altı farklı eyalette sahiplendirme ücretlerini sıfırladı. Bu kısa süreli kampanya, toplamda 454 evcil hayvanın yeni bir yuvaya kavuşmasını sağladı.

Krypto karakterinin, yönetmen James Gunn’ın kendi sahiplendiği köpek “Ozu”dan ilham alarak yaratıldığı biliniyor. Fiziksel benzerliğin ötesinde, filmde Superman’in Krypto’yu kurtarmak için hayatını riske attığı sahne, izleyicilerde derin bir etki yaratmış gibi görünüyor. Nitekim film sonrasında “schnauzer sahiplen” gibi tür özelinde aramalarda da yüzde 300’lük artış dikkat çekiyor.

Ancak uzmanlar, bu tür ani yükselişlerin dikkatle ele alınması gerektiği konusunda uyarıyor. Woofz CEO’su Natalia Shahmetova, bu ilgiyi umut verici bulmakla birlikte, köpek sahiplenmenin anlık bir karar değil; uzun vadeli sorumluluklar içeren bir süreç olduğunun altını çiziyor.

İyi hikaye eyleme geçirir!

Bu gelişme, duygusal pazarlamanın ve hikâye anlatımının yalnızca ürün ya da hizmet tanıtımıyla sınırlı kalmadığını; toplumsal davranışları dönüştürme gücüne de sahip olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Krypto karakterinin tetiklediği sahiplenme dalgası, izleyiciyle kurulan samimi bağın nasıl gerçek eylemlere dönüşebileceğini gösteriyor. Film stüdyoları ve markalar için bu, fikri mülkiyetlerin sadece kurgusal değil; toplumsal fayda odağında stratejik kaldıraçlar olarak da kullanılabileceğinin güçlü bir örneği niteliğinde.

featured Krypto Süperman
1 Türkiye'nin aile markaları!
Türkiye’nin aile markaları!
2 Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
3 Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
4 Eğitim dünyasının yeni trendleri
Eğitim dünyasının yeni trendleri
5 Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Güncel Haberler
TAYK 30 Ağustos BMW Borusan Otomotiv Kupası İstanbul Boğazı’nda koşuldu
TAYK 30 Ağustos BMW Borusan Otomotiv Kupası İstanbul Boğazı’nda koşuldu
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Google’dan 2,5 milyar kullanıcıya kritik güvenlik uyarısı: Gmail şifrelerinizi güncelleyin!
Google’dan 2,5 milyar kullanıcıya kritik güvenlik uyarısı: Gmail şifrelerinizi güncelleyin!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Haberler
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
İrem Alimoğlu
13 Temmuz 2025
Gelen tepkilerin ardından Cracker Barrel, logo değişikliğini geri çekti
Haberler
Gelen tepkilerin ardından Cracker Barrel, logo değişikliğini geri çekti
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Rihanna'dan "Şirinler" temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Haberler
Rihanna’dan “Şirinler” temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
İrem Alimoğlu
4 Temmuz 2025
Nike, yüzlerce kişiyi işten çıkaracak
Haberler
Nike, yüzlerce kişiyi işten çıkaracak
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.