1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Super Bowl web trafiğini yüzde 20 artıracak

Marketing Türkiye
1 Şubat 2013
2 dk okuma

Dünyada en ilgi çeken ve seyirci toplayan spor organizasyonlarından birisi hiç kuşkusuz Amerikan Futbol Ligi’nin şampiyonluk maçı Super Bowl. Milyonlarca insan Pazar günkü maçın skorunu merakla bekliyor. Gerçek şu ki, birçok kişi ellerinde yiyecekleriyle dev ekran TV’lerinde Super Bowl maçını izleyecek ve tuttukları takımın sayı yapmasını bekleyecek. Çevrimiçi ve çevrimdışı medya arasındaki etkileşim karmaşıklığını sürdürmekle birlikte, etkili reklam kampanyaları oluşturmak için birden fazla medya aracının analiz edilmesi ve optimum seviyeye çıkarılması büyük önem taşıyor. Adobe, dijital pazarlama bloğu “Adobe Digital Marketing Blog” da Super Bowl ile özellikle reklam sektörünü yakından ilgilendirecek öngörülerini paylaştı. Adobe Dijital İndeks ekibi; cihazlara göre sporla ilgili içeriklere yönelik tüketim yönelimlerini ve Super Bowl odaklı televizyon reklamlarının web trafiğini nasıl etkilediğini anlamak için iki farklı analiz gerçekleştirdi. Öngörülere göre; Super Bowl için reklam verenlerin web trafiklerinde ve tesadüfi site ziyaretlerinde %20 artış bekleniyor. Super Bowl’un oynanacağı pazar günü mobil cihazlardan video izleme sayısının iki katına çıkacağı tahmin ediliyor. Buna göre, Super Bowl için reklam verenlerin televizyon harcamalarına ek olarak mobil video tüketimindeki çevrimiçi video reklamcılığına yönelik eğilimi de dikkate alması gerektiği vurgulanıyor. Rapora göre; “Mobil reklamcılık karmaşıklığını koruyor ancak hedef kitlenin büyümesine ve daha fazla harcama yapmasına rağmen fiyatlar görece düşük kalmaya devam ediyor. ABD’de reklam verenler 2012 yılında 180 milyar dolar harcadı ancak bunun sadece yüzde 2’si mobil reklamcılığa yönelikti. Super Bowl sırasında TV’de reklam veren şirketlerin sitelerine yapılan ziyaretlerde ve sayfa görüntüleme oranlarında maç günü %20 artış gerçekleşiyor ve maçtan sonraki hafta da ortalamanın üzerinde bir trafikle karşılaşılıyor. Ancak bir sonraki haftadan itibaren trafik normal seviyesine geliyor. 2012 yılında giderek daha fazla marka maçtan önce Super Bowl videolarını çevrimiçi yayınladı. 2012 verileri, reklam verenlere yönelik trafiğin Super Bowl öncesinde çok daha erken aşamada en üst düzeye çıktığını göstermektedir. Ancak Super Bowl’dan sonraki hafta 2011’de %15 olan sayfa görüntülemeye göre %12 ve yine 2011’de %23 olan site ziyaretlerine göre 2012 yılında %12 artış görüldü. Bu veriler, ilk gösterimlerin toplam etkiyi artırmak yerine trafiği yukarı çekmede daha etkili olduğunu gösteriyor. Elbette, Super Bowl reklamlarından elde edilen dijital geri dönüşlerin optimum seviyeye çıkarılması hala üzerinde çalışılması gereken bir konu.”

Cep telefonlarından video izleme sayısı iki katına çıkacak

Dijital Endeks ekibi 2012 yılında gerçekleşen 10 büyük spor olayı sırasında 1,4 milyar video başlatma etkinliğini analiz etti ve bunları etkinlik gerçekleşmeyen normal günlerle karşılaştırdı. İzleyiciler cep telefonlarından sporla ilgili videoları izleme yönünde büyük bir yönelim gösterirken, spor açısından önemli bu günlerde videoları tabletlerinden izlemek için daha yüksek bir ilgi gösteriyor. Bu veriler etkili olmakla birlikte, en önemli veri; tabletlerden ve cep telefonlarından erişilen çevrimiçi videoların oranı. Önemli bir spor etkinliği gerçekleşen günlerde %16 gibi bir orana ulaşılıyor ve bu spor açısından normal günlere göre %100’lük bir artışa karşılık geliyor. Bu büyüklükteki reyting düzeyleri önemli olmaklar beraber, medya web sitelerinin mobil içeriklerin optimizasyonuna, tasarımına ve kullanılabilirliğine yatırım yapmaya devam etmeleri gerektiğini gösteriyor.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cartier'in müşteri verileri çalındı!
Haberler
Cartier’in müşteri verileri çalındı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Haberler
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
İrem Alimoğlu
31 Mayıs 2025
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Haberler
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Haberler
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.