Şubat ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları…
Dünya starlarından sürdürülebilirlik çağrısı
İngiltere merkezli hayır kurumu ve çevre örgütü The Climate Coalition, Charles Dance, Miranda Richardson, Jason Isaacs ve David Gyasi’nin de içinde olduğu etkili bir sürdürülebilirlik kampanyası yayımladı. Yönetmenliğini Stuart Rideout, yapımcılığını ise Ridley Scott Associates’in üstlendiği “Show the Love” isimli üç dakikalık reklam filmi, bir kuşak sonrasına kadar hükümeti temiz enerji sağlamaya teşvik etmeyi amaçlıyor. Aynı zamanda The Climate Coalition’ın üçüncü senesi için hazırlanan videoda oyuncular, Elbow’un Magnificent şarkısı eşliğinde Anthony Anaxagorou tarafından yazılan bir şiiri seslendiriyor.
Tweet atmak yeterli değil, harekete geç!
Uluslararası Af Örgütü (Amnesty International) mülteci krizine bir kez daha dikkat çekmek için #TakeAction hashtag’i ile gerçek zamanlı bir sosyal medya kampanyası başlattı. Yapımcılığını Magnum Photos’un üstlendiği ve Ogilvy’den Simon Lotze ve Miguel Nunes tarafından hazırlanan “Outrage Is Not Enough – Take Action” isimli kampanyada, her gün milyonlarca insanın mülteci krizi hakkında tweet attığına ancak sadece tweet atmanın yeterli olmadığına ve bir an önce harekete geçilmesi gerektiğine dikkat çekiliyor. Kampanya kapsamında Lübnan ve Kenya’da bulunan bir ekip, oradaki mültecilerin görüntülerini çekerken Ogilvy & Mather Londra ofisindeki çalışanlar, bu videoları kullanarak insanların attığı tweetlere aynı anda cevap veriyor. Ayrıca bu tweetler, mülteci krizine destek vermeyi amaçlayan küresel bir imza kampanyası başlatılmasını teşvik etmek de için kullanılıyor.
HSBC ile her şey kontrol altında
HSBC, mobil bankacılık ürünü “Fast Balance”ın tanıtımı için 14 Şubat Sevgililer Günü’nde 87 yaşındaki Arthur’un “ilk randevu”sunu konu aldığı bir kampanya yayınladı. Sabahtan başlayarak akşama kadar kıyafetinden saç tıraşına kadar heyecanla hazırlanan Arthur, sonunda partneriyle akşam yemeğinde buluşuyor. We Are Social imzası taşıyan kampanyada Arthur, hesap gelince HSBC’nin Fast Balance özelliğini kullanarak hesabında para olup olmadığını kontrol ediyor ve rahat bir nefes alıyor. Böylece heyecanla başlayan ve stresli devam eden buluşma, mutlu sonla bitiyor. Reklam filminin yönetmenliğini Sunny Bahia üstlenirken, yapımcılığını Pete Waite yapıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=1vJKZQnhF1Y
Hayat kadar beklenmedik Renaultlar
Fransız otomobil markası Renault’nun, 2017 model Range modeli için hazırladığı reklam filminde, bir otomobil sürücüsünün hayatının dönüm noktalarına şahitlik ediyoruz. Kampanyada sürücümüz Renault Range marka otomobiliyle seyir halindeyken önüne çeşitli billboardlar çıkıyor ve her billboard sürücümüzün aşık olması, evlenmesi, çocuk sahibi olması gibi önemli anları sembolize ediyor. Yeni modelin “Hayat kadar beklenmedik” özelliklerine vurgu yapılan film, Publicis Conseil imzası taşıyor.
Einstein, Lady Gaga çalarsa…
National Geographic, dünyanın en pahalı reklam mecralarından biri olan Super Bowl’un finalinde ilk kez bir reklam yayınladı ve oldukça beğenildi. Nisan ayında başlayacak olan “Genius” isimli programın tanıtımı için McCann New York tarafından hazırlanan kampanya filminde Avustralyalı aktör Geoffrey Rush, ünlü fizikçi Einstein’a hayat verdi. 45 saniyelik reklamda Einstein, Lady Gaga’nın Bad Romance isimli şarkısını kemanıyla çalarken görülüyor ve kampanya, Einstein’in ünlü dil çıkarma hareketiyle sonlanıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=3QO1LVh9O1I
Süte öyle değil, böyle batırılır!
Güçlü iletişim kampanyalarıyla adından sıkça söz ettiren Oreo, bu sefer sosyal medya kanallarından yürüttüğü bir meydan okuma kampanyasıyla dikkat çekti. Oreo ve süt ikilisini bir kez daha yan yana getirerek “Oreo Dunk Challenge” hareketini başlatan marka, bu kampanyanın tanıtımı içinse dünyaca ünlü NBA yıldızı Shaq O’Neal ve şarkıcı Christina Aguilera’yı seçti. Marka, The Martin Agency’nin yarattığı, iletişim çalışmalarını ise Weber Shandwick’in sürdürdüğü kampanya için insanları sosyal medyadan kendi hareketlerini göstermeleri için davet etti. Yetişkinlere tekrar çocuk gibi olmanın nasıl hissettireceğini göstermek isteyen Oreo’nun “meydan okuması” 30 Nisan’a kadar sosyal medya kanalarında devam edecek.
https://www.youtube.com/watch?v=7nSEoyIVaLw
Duvar değil, sevgi inşa edin…
Daha önce de reklamlarında kullandığı temalarla tartışma yaratan Diesel, son günlerin en ses getiren kampanyalarından birine “Make Love Not Walls” diyerek imza atıyor. Anomaly Amsterdam tarafından hazırlanan reklam filminde Donald Trump’ın politikaları, koyulan sınırlar ve duvarlar etkili bir biçimde eleştiriliyor. “Duvarlar değil, sevgi inşa edin” diyen Diesel reklamında, genç bir adam, yüksek bir duvarın arkasında bulunan insanlara çiçek atıyor ve saniyeler sonra o duvarın arkasındaki insanlar da adama karşılık veriyor. Kısa bir süre sonra duvarı yıkmayı başaran insanlar, tüm sınırları ortadan kaldırmanın mutluluğuyla dans ediyor, renkler havada uçuşuyor… David LaChapelle tarafından yönetilen kampanya filminde duvarlar yıkıldıktan sonra cinsel yönelimlerin de özgürce yaşanabildiğini görüyoruz.
Naomi Campbell GAP reklamlarında
Ünlü model Naomi Campbell, GAP’ın yeni “Generation GAP” projesi için kamera karşısına geçti. Campbell, kampanyada, 1992 senesinde rol aldığı GAP reklamlarında giydiği beyaz tişört ve kot şortun yeniden yorumlanan haliyle karşımıza çıkıyor. 90’lı yılların ikonik anne ve babalarından çocuklarına devrolan “zamansız” GAP ürünlerini vurgulayan kampanyada Mick Jagger ve Jery Hall’ın kızı manken Lizzy Jagger, Jam Master Jay’in oğlu DJ TJ Mizell, Diana Ross’un oğlu oyuncu Evan Ross, Steven Tyler’ın kızı şarkıcı Chelsea Tyler, Demi Moore’ın kızı şarkıcı Rumer Willis ve Kim Gordon’un kızı sanatçı Coco Gordon yer alıyor. Ünlü çocuklar, 90’lı yıllarda anne babalarının giydiği GAP ürünlerini, bugünkü tarzlarıyla sergiliyor
Telefonla değil, birbirinizle ilgilenin
Levi’s, çağımızın en büyük sorunlarından olan teknoloji bağımlılığını kendi tarzıyla protesto ettiği reklamını ilk kez Grammy Ödülleri’nde gösterdi. FCB West tarafından yaratılan “Live in Levi’s” isimli kampanyada, ilk olarak bir partide sürekli telefonlarıyla meşgul olan gençler gösteriliyor. Ardından onların arasında telefonlarıyla ilgilenmek yerine birbirleriyle ilgilenmeyi tercih eden bir çiftin bir araya geliş hikayesi, Mike Piscitelli ve Michael Haussman yönetmenliğinde ekrana yansıtılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=z4wijnEVOWM
Mercedes’ten Easy Rider filmine gönderme
Bu yıl Super Bowl reklamları arasında öne çıkan kampanyalardan biri de sinemanın en başarılı yönetmenleri arasında gösterilen Coen Kardeşler tarafından çekilen, Mercedes-AMG’nin reklam filmi oldu. Antoni (Almanya), Merkley + Partners (Amerika) reklam ajanslarının imzası bulunan kampanya filminde 1969 yapımı Dennis Hoper’ın “Easy Rider” filmine gönderme yapılıyor. Reklam bir bar sahnesiyle açılıyor ve fonda aynı zamanda Mercedes’in de sloganı olan “Born to Be Wild” şarkısı duyuluyor. Reklamın sonunda barda eğlenen insanlar dışarı çıkıyor ve Easy Rider’ın yıldızı Peter Fonda, Mercedes-AMG GT C Roadster’a binerken görülüyor.
https://www.youtube.com/watch?v=BvHFM8c7cPM
Hoşgörüyü sahaların dışına taşıyalım
Nike, spor sahalarındaki hoşgörü ortamını, sahaların dışına taşımayı teşvik etmek amacıyla “Equalty Has No Boundaries” isimli yeni reklam filmini yayınladı. Melina Matsoukas tarafından çekilen siyah-beyaz filmde Michael B. Jordan, Alicia Keys, Lebron James, Serena Williams, Kevin Durant, Gabby Douglas’ın da aralarında bulunduğu yıldızlar, toplumda çeşitlilik ve eşitlik vurgusu yapıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=43QTjFCPLtI
Ünlü yıldızlardan nasihatler
Honda, “Power of Dreams” kampanyaların devamı olarak Super Bowl’da yayınladığı “Yearbooks” reklamıyla ilgi çekiyor. Bir dakikalık reklam filminde Tina Fey, Robert Redford, Amy Adams, Earvin “Magic” Johnson, Steve Carrell, Missy Elliott, Stan Lee, Jimmy Kimmel ve Viola Davis’in lise yıllarındaki yıllıklarındaki fotoğraflar dile geliyor ve o zamandan bu zamana kazandıkları tecrübeleri aktarıyorlar.
https://www.youtube.com/watch?v=f06ng5cII8o
Dior’dan klip tadında kampanya
Dior yeni parfümü “Poison Girl”ün tanıtımı için oldukça hareketli, klip tadında “Dior Poison Club” isimli bir kampanyaya imza attı. Dior Creative Studio tarafından yaratılan reklam filminde, bir grup kadını ve adamı otoparkta Gener8ion ve Tayla Parx’ın “No Rebel” isimli şarkısında dans ederken görüyoruz. Her iki grubun da en iyi figürlerini sergileyerek rüştünü ispatlamaya çalıştığı kampanya filminde dans koreografileri Holly Blakey tarafından hazırlanmış.
https://www.youtube.com/watch?v=2whw2ZEiLtw
Milka’dan ilk ısırık hikayeleri
Mondelēz markalarından Milka, “First Tastes” isimli kampanyasında insanları farklı bir tadım testine götürüyor. Buzzman reklam ajansı tarafından yaratılan reklam filminde farklı yaş gruplarından kişilerin limon, patlayan şeker, istiridye ve acı biber yerkenki surat ifadeleri ve hemen ardından Milka çikolatayı yiyen küçük bir kız çocuğunun mutluluğu yansıtılıyor. Kampanyanın yönetmen koltuğunda ise Peter & Annie oturuyor.