10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks'ta yine kriz, yine özür...
Haberler

Starbucks’ta yine kriz, yine özür…

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2018
2 dk okuma

Starbucks’ın ismi bir kez daha müşterilere yönelik ırkçılıkla anılıyor. Los Angeles’ta yaşanan bir olayda Latin Amerikalı bir müşterinin siparişinde, bardağına isminin yerine Meksikalıları aşağılamak için kullanılan “beaner” yazıldığı ortaya çıktı.

Starbucks, 29 Mayıs’ta 8 bin mağazasını bir öğleden sonra kapatarak 175 bin personelini zorunlu “ırkçılık ön yargısı” eğitimine tabi tutmaya hazırlanırken bir ırkçılık kriziyle daha karşı karşıya kaldı. Los Angeles banliyösünde yaşanan olayda, bir Starbucks baristasının Hispanik bir müşterinin içeceğine yazdığı yazı tepkilere neden oldu.

Habertürk’te yer alan haber şöyle: Hatırlanacağı üzere geçen ay Philadelphia’da bir Starbucks mağazası iki siyahi vatandaşı “izinsiz giriş” iddiasıyla tutuklatmış ve dev kahve zinciri protestolara maruz kalmıştı. Eğitim kararı da bu hadiseden sonra alınmıştı. Starbucks’ın eğitim kararının ne denli doğru olduğu, bu kez Pedro ismindeki bir müşterinin Kaliforniya’nın La Canada Flintridge bölgesindeki bir Starbucks’tan verdiği mocha siparişinde kupaya isminin yerine “beaner” yazılmasıyla bir kez daha ortaya çıktı.

1972611_5b5987bb9955a644d068a07674d05f8c

Beaner kelimesi sokak dilinde genellikle ABD’ye illegal yollardan gelen Meksikalılar için kullanılan bir aşağılama, hakaret tabiri olarak biliniyor.

Starbucks açıklama yaptı

Hakaretin kazara olmadığını belirten müşteri, bunun gerekçesi olarak kahvesinin hazır olduğu esnada baristanın kendisini ismiyle anons ettiğini söyledi.

Starbucks mağazası ardından müşteriye 50 dolarlık bir hediye çeki vermek istemesine rağmen Pedro bu öneriyi reddettiğini söylüyor ve yapılan şeyin tam anlamıyla bir aşağılama olduğunu vurguluyor.

Starbucks tarafından yapılan açıklamada “Bu, müşterilerimizin yaşamasını istediğim bir deneyim değil. Kendisinden affetmesini istedik ve durumu düzeltmek için çalışıyoruz. Olayın bir daha gerçekleşmemesi için de hadiseyi araştırıyoruz.” dendi. Pedro ismindeki müşteriyi tanıdığını belirten ve isminin Priscilla Hernandez olduğunu söyleyen bir şahit de “beaner” yazılı karton kupanın resmini Twitter’a koyarak Starbucks’a şikayette bulundu ve şirketten yanıt geldi.

Thank you for letting us know, Priscilla. This is not the welcoming experience we aim to provide, and we have reached out to this customer to apologize and make this right. -Ryan

— Starbucks Care (@StarbucksCare) May 16, 2018

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tolga Üner, Golden Drum 2025 jürisinde!
Haberler
Tolga Üner, Golden Drum 2025 jürisinde!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
3 gün önce
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Haberler
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Marketing Türkiye
29 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.