17 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Haberler

Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında

İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
2 dk okuma

Çin’de Starbucks’ı tahtından indirerek kahve dünyasında beklenmedik bir başarı hikâyesi yazan Luckin Coffee, şimdi küresel oyunun merkezine New York’taki ilk mağazalarıyla giriş yapıyor. Genç tüketicileri cezbeden düşük fiyat stratejisi ve dijital odaklı iş modeliyle dikkat çeken markanın, kahve zincirlerinin anavatanı ABD’de ne kadar başarılı olacağı merak konusu…

Luckin Coffee, New York’ta dün açılan iki mağazasıyla Amerikan pazarına resmen adım attı. Greenwich Village’daki New York Üniversitesi kampüsü yakınında ve Manhattan’ın trend bölgesi NoMad’de konumlanan bu mağazalar, markanın uzun zamandır beklenen ABD çıkarmasının ilk adımları olarak dikkat çekiyor.

Açılışa özel indirimler ve çeşitli hediyelerle tüketicilerin dikkatini çekmeye çalışan Çinli kahve devi, özellikle Z kuşağının radarına girmeyi hedefliyor. Amerikan kahve pazarının lideri Starbucks’a ve son dönemde yükselen Dutch Bros gibi zincirlere bu hamleyle meydan okuyan Luckin Coffee, uygun fiyatlı ve Instagram’da paylaşılmaya hazır renkli içecekleriyle rekabeti kızıştıracak gibi görünüyor.

Luckin modeli: Düşük maliyet, hızlı büyüme

Geleneksel kahve zincirlerinden farklı bir modelle hareket eden Luckin Coffee, 2017 yılında Çin’de kurulduğundan beri hızlı yükselişiyle dikkat çekiyor. Markanın başarı formülü oldukça net: Küçük formatlı, minimal tasarımlı mağazalar, tamamen nakit kullanımını ortadan kaldıran dijital ödeme sistemi ve rakiplerinden ortalama yüzde 30 daha uygun fiyatlandırma.

Luckin’in mağazalarında masalar, rahat koltuklar ya da saatlerce oturup çalışabileceğiniz alanlar yok. Bu tercih, hem kira maliyetlerini düşürüyor hem de hızlı servis ve yüksek ciro odaklı bir iş modeli sunuyor. Tüm siparişlerin zorunlu olarak mobil uygulama üzerinden alınması, şirketin hem müşteri verilerini toplamasını hem de kişiselleştirilmiş tekliflerle sadakat yaratmasını sağlıyor.

Luckin Coffee’nin menüsünde klasik espresso bazlı içeceklerin yanı sıra, özellikle Çinli tüketicilerin damak zevkine hitap eden yenilikçi içecekler bulunuyor. Ananas ve frambuaz gibi meyvelerle hazırlanan soğuk kahveler ile Hindistan cevizi sütü, meyve suları ve renkli köpüklerle süslenen “Refresher” serisi, markanın imza içecekleri arasında öne çıkıyor.

Starbucks’ı geride bıraktı

2019’da Çin’de Starbucks’ı şube sayısıyla geride bırakarak büyük gürültü koparan şirket, 2020 yılında finansal konularda sahte beyanlarda bulunduğu ortaya çıktı. Bu skandalın ardından Nasdaq borsasından çıkarılan, CEO’su ve yönetim kurulu başkanı görevden alınan şirkete, ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu tarafından 180 milyon dolarlık ceza verildi.

Skandalın yaralarını hızla saran Luckin Coffee, yeniden Çin pazarına odaklanarak inanılmaz bir geri dönüş gerçekleştirdi. Bugün Çin genelinde 22 binden fazla şubeye sahip olan marka, 2023 yılında Çin’deki gelirleriyle Starbucks’ı geride bırakarak tarihi bir başarıya imza attı. Bu gelişme, Çin’de son dönemde zorluklarla karşılaşan Starbucks için büyük bir darbe oldu.

New York’tan küresel pazarlara açılım

Luckin Coffee’nin ABD hamlesi, markanın küresel vizyonu açısından kritik bir adım. Çin pazarında elde ettiği başarıyı ihraç etmeyi amaçlayan şirket, kahve zincirlerinin anavatanı sayılan ABD’de tutunabilirse, Avrupa ve diğer bölgelere açılımın da önü açılabilir.

Ancak uzmanlar, Luckin modelinin ABD’de aynı etkiyi yaratıp yaratamayacağı konusunda temkinli. Starbucks’ın 50 yılı aşkın tecrübesi ve sarsılmaz müşteri bağlılığı karşısında, Çinli markanın kendine nasıl bir yol çizeceği merak konusu.

Kaynak: Ekonomim

featured Luckin Coffee
1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
4 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
5 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Güncel Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sena Tufan
16 Haziran 2025
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Haberler
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
İrem Alimoğlu
18 Haziran 2025
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
17 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.