31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Spotify'dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Haberler

Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik

Sena Tufan
16 Eylül 2025
1 dk okuma

Spotify, ücretsiz kullanıcı deneyimini geliştirecek Pick & Play, Search & Play ve Share & Play özelliklerini duyurdu. Platform, bu hamleyle ücretsiz dinleyicilere daha fazla kontrol sunarken, Premium abonelikte de Lossless ses kalitesiyle kalite çıtasını yükseltiyor.

Dijital müzik pazarının en büyük oyuncularından Spotify, ücretsiz kullanıcıları için uzun süredir beklenen adımı attı. Global ölçekte devreye alınan üç yeni özellik –Pick & Play, Search & Play ve Share & Play– ücretsiz dinleyicilere bugüne kadar sınırlı olan deneyimde önemli bir özgürlük sağlıyor.

Ücretsiz üyelikte en çok eleştirilen noktalardan biri, şarkıları yalnızca karışık çalma (shuffle) ile dinleme zorunluluğuydu. Spotify, Pick & Play ile bu kısıtı ortadan kaldırıyor. Kullanıcılar artık bir albüm ya da çalma listesinden istedikleri parçayı doğrudan seçip dinleyebilecek.

Search & Play özelliği de benzer şekilde kullanıcı deneyimini kolaylaştırıyor. Daha önce aratılan şarkılar çoğunlukla bir radyo listesi üzerinden çalınıyordu. Yeni özellikle birlikte kullanıcı, aradığı parçayı bulduğunda tek tıkla dinleyebiliyor.

Sosyal deneyimi güçlendiren Share & Play ise paylaşılan içeriklere hızlı erişim imkanı sağlıyor. Kullanıcılar, arkadaşlarından gelen şarkı linklerini artık çalma listeleri arasında aramak zorunda kalmadan anında açıp dinleyebilecek.

Premium tarafında ise Spotify, müzik kalitesini yeni bir seviyeye taşıyor. Şirket, 100 milyon şarkının büyük bölümünü 24-bit/44.1 kHz FLAC formatında dinlenebilir hale getirdi. Ekim ayı boyunca 50’den fazla ülkede kademeli olarak kullanıma sunulacak Lossless özelliğiyle birlikte Spotify, ses kalitesinde rekabeti farklı bir boyuta taşımayı hedefliyor. Platform, bu deneyim için güçlü bir Wi-Fi bağlantısı veya kablolu kulaklık kullanılmasını öneriyor.

Bununla birlikte, Spotify kısa süre önce kullanıcılarını şaşırtan bir başka güncelleme daha yaptı: Mesajlaşma. Dinleyiciler artık bir şarkıyı veya podcast’i paylaş ikonuna tıklayarak arkadaşlarına gönderebiliyor ve karşı taraf kabul ettiğinde sohbet başlatabiliyor. Şimdilik sadece mobil cihazlarda ve 16 yaş üstü kullanıcılar için aktif olan bu özellik, Spotify’ın sosyal medya işlevlerine doğru attığı yeni bir adım olarak öne çıkıyor.

Kaynak: Chip

featured Spotify
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

NESCAFÉ Gold, "Bu Fincan Sanat Yolunda" ile 100 sanatçı gence ulaştı
Haberler
NESCAFÉ Gold, “Bu Fincan Sanat Yolunda” ile 100 sanatçı gence ulaştı
Sena Tufan
27 Ağustos 2025
Temu Türkiye'deki yeni iş ortaklarını duyurdu
Haberler
Temu Türkiye’deki yeni iş ortaklarını duyurdu
Sena Tufan
5 Eylül 2025
Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Haberler
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
Nafizcan Önder
26 Ağustos 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.