5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Haberler

Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!

Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
1 dk okuma

Spotify, dijital içerik stratejisinde yeni bir sayfa açıyor. Şirket, gelecek yıldan itibaren video podcast’lerini Netflix’te yayınlayacağını duyurdu. Video içerik ekosistemini genişletme ve reklam gelirlerini artırma hedefiyle atılan bu adım kapsamında Spotify, Netflix kullanıcılarına seçili video podcast’lerini sunacak.

İş birliği kapsamında Netflix kullanıcıları, Spotify Studios ve The Ringer’dan seçilmiş spor, kültür, yaşam tarzı ve gerçek suç türlerindeki video podcast’lere erişebilecek. Spotify, ilerleyen dönemde farklı stüdyolardan ve türlerden daha fazla içeriği Netflix üzerinden izlenebilir hale getirmeyi planlıyor.

Bu hamle, Spotify’ın son dönemde YouTube’a meydan okuyan video podcast stratejisinin doğal bir uzantısı niteliğinde. Şirket geçtiğimiz yıl, video podcast üreticilerini teşvik eden gelir modelleri, etkileşim odaklı sosyal araçlar (anket, soru-cevap, yorum gibi) ve yayıncılar için özel bir “Ortaklık Programı” başlatmıştı.

Z kuşağının tüketim alışkanlıkları Spotify’ı yönlendiriyor

Spotify Podcast Başkanı Roman Wasenmüller, “Bu ortaklık podcast yayıncılığında yeni bir sayfa açıyor. Netflix ile birlikte hem içerik üreticilerine yeni kitleler kazandırıyor hem de hayranlara hikayeleri deneyimlemenin yepyeni bir yolunu sunuyoruz” diyerek iş birliğinin önemini vurguladı.

Platformun video içerik stratejisi, özellikle Z kuşağının tüketim alışkanlıklarından güç alıyor. Spotify verilerine göre, 2025’in ikinci çeyreği itibarıyla platformda 430 binden fazla video podcast bulunuyor ve video tüketimi, sesli içeriklere göre 20 kat daha hızlı artış gösteriyor. 350 milyondan fazla kullanıcı video izliyor; bu da bir önceki yıla göre yüzde 65’lik büyümeye işaret ediyor.

Spotify–Netflix ortaklığı, yalnızca içerik dağıtımını değil, dijital reklamcılık dinamiklerini de yeniden tanımlayabilir. Video formatının yüksek etkileşim gücü, markalara programatik reklamcılıkta yeni fırsat kapıları aralıyor.

Kaynak: TechCrunch

featured Netflix Spotify
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.