21 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Spotify rakibi SoundCloud'u satın mı alıyor?
Haberler

Spotify rakibi SoundCloud’u satın mı alıyor?

Marketing Türkiye
2 Ekim 2016
1 dk okuma

Dünya’nın en büyük müzik yayını hizmeti olan Spotify, yakın bir zaman içerisinde rakiplerinden birini satın alabilir. Financial Times’ın haberine göre Spotify, SoundCloud’u almak için “ileri görüşmelere” başlamış durumda. SoundCloud’un şu andaki değerlendirmesine bakıldığında, bu anlaşma Spotify için 700 milyon dolara mal olabilir gibi gözükmekte. Spotify’ın değeri ise şu anda 8,5 milyar dolar olarak belirlenmiş durumda.

Her ne kadar SoundCloud sanatçıların ürünlerini paylaşmaları ve takipçileri ile görüşmeleri için güzel bir platform olsa da, bu müzik hizmeti, Spotify (40 milyon ödemeli kullanıcı), Apple Music (15 milyon üye), Google Play Music ve Tidal gibi rakiplerine karşı kendisine ciddi bir yer edinmeyi pek başaramamış durumda. Hizmet, Billboard’un belirttiğine göre, şu anda 175 milyon kullanıcıya sahip ancak bunların ne kadarının ayda 10 dolarlık SoundCloud Go hizmetine üye oldukları belli değil. Başka bir deyiş ile SoundCloud’un pek çok kullanıcısı varken, rakiplerinin aynı zamanda para ödemeyi de kabul eden pek çok kullanıcısı bulunmakta.

Spotify’ın önümüzdeki yıl kamuya açılma planları ile beraber, SoundCloud satın alımının gerçekten mantıklı olacağı söylenebilir. Bu anlaşma, Spotify’ın rakiplerinin birinin market dışına çıkartılmasının yanı sıra, hizmete de daha büyük bir kütüphaneye erişim imkanı tanımakta. Hatta Spotify, SoundCloud alımı aracılığı ile direkt olarak sanatçılarla anlaşmalar yapma imkanına bile kavuşabilir.

2015 yılında Spotify’ın gelirinin iki katına çıkmasına rağmen firma ciddi bir kâra sahip değildi ve bunun da en büyük sebebi, yayımlanan müzik için ödenen lisans ücretleriydi. International Business Times’ın söylediğine göre Spotify, gelirinin yüzde 70’inden fazlasını kayıt firmalarına ödemekte.

SoundCloud için bakıldığında ise bu satın alım, müzik marketinden temiz bir çıkış anlamına gelmekte. Şubat ayında SoundCloud’un açıkladığına göre firmanın sadece ayakta kalabilmek için bile daha fazla yatırımcı parasına ihtiyacı bulunmaktaydı.

Kaynak: Hürriyet gazetesi

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Banksy'nin "adaleti" ablukadan çıkamadı!
Haberler
Banksy’nin “adaleti” ablukadan çıkamadı!
Nafizcan Önder
10 Eylül 2025
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
2 hafta önce
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.