1 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Haberler

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Nafizcan Önder
17 Ağustos 2025
4 dk okuma

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar” dosyasının ilk bölümünde sporun markalar için nasıl anlam yaratan ve aidiyet oluşturan bir platform olduğunu ele almıştık. Peki, hangi markalar geçtiğimiz sezon hikayesini sporun gücüyle birleştirerek iletişimde fark yarattı? Kimler sporun birleştirici gücünü iletişim stratejilerine taşıdı ve daha da önemlisi hangi markalar sporun dönüştürücü gücüne katkı vererek gönüllerin “şampiyonu” oldu? Hepsi ve daha fazlasının yanıtlarını WON Ajans Yönetici Direktörü Neyire Katipoğlu liderliğinde arıyoruz…

Sporun her daim destekçisi olanlar

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Sponsorluk, günümüzde sadece finansal bir destek değil; markaların kimliklerini şekillendirdikleri, değerlerini gösterdikleri, sosyal etkilerini yayabildikleri stratejik bir alan olarak konumlanıyor. Özellikle de sürdürülebilir bir iletişim dili kurabilen, kulüple, bireyle ya da organizasyonla ortak değer üretebilen iş birlikleri dikkat çekiyor. Karşılıklı fayda üreten bu modeller sadece markayı değil, aynı zamanda sporu da ileri taşıyan kaldıraç etkisi yaratıyor.

Bununla birlikte spor dünyasında doğru içgörüye dayanmayan, doğru stratejiyle şekillenememiş iş birlikleri, iki taraf için de fayda sağlamayarak belki de boşuna harcanan bir pazarlama bütçesi olarak kalabiliyor. Sponsorlukta karşılıklı fayda sağlayan iletişim modelleri markaların öne çıkmasını sağlıyor. Uzun yıllardır sporun farklı alanlarında yer alan ve bu alana sadece bütçe değil aynı zamanda vizyon koyan markaların başında kuşkusuz Turkcell, Beko, Anadolu Efes, VakıfBank ve P&G markalarını sayabiliriz.

“Biz voleybol ülkesiyiz”

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Vestel’in voleybola olan katkısını da yine bu listeye eklemek gerekiyor. Sadece başarı odaklı değil; altyapıyı güçlendiren, gençleri teşvik eden projelerle markanın sürdürülebilir etkisi dikkat çekiyor. Filenin Sultanları ile özdeşleşen bu destek, aynı zamanda milli gurura ortak olmanın ve bu duyguyu tüketiciyle birlikte yaşamanın güçlü bir örneği.

Son 12 sezonun 8’inde şampiyonun adı: VakıfBank

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

VakıfBank Kadın Voleybol Takımı, Vodafone Sultanlar Ligi’nde bu yıl da şampiyonluğa uzanarak son 12 yılda 8. şampiyonluğuna ulaşmış oldu. Bu tarihi başarı yıllara yayılan bir emeğin, sistemli altyapının ve toplumsal sorumluluk bilincinin izlerini taşıyor.

Kurumsal vizyonunun merkezine spora katkıyı yerleştiren VakıfBank, yaklaşık 40 yıldır sadece rekabete değil, gelişime de yatırım yapıyor. Türkiye genelinde ve Saraybosna’da açtığı 10 spor okulu sayesinde yüzlerce genç voleybolcuyu destekliyor, altyapısından VakıfBank altyapısından şu ana kadar yüzden fazla milli sporcu yetiştirmesinin yanı sıra yüzlerce voleybolcuyu da Türk sporuna kazandırmasıyla yalnızca sahada değil toplum nezdinde de sporun gerçek şampiyonlarından biri olarak kabul ediliyor.

Vodafone Sultanlar Ligi

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Toplumsal etki vizyonunu sporun gücüyle birleştiren Vodafone, Türkiye Voleybol Federasyonu’yla gerçekleştirdiği iş birliğiyle kadın sporuna verdiği desteği bir üst seviyeye taşıyor. Türkiye Kadın Voleybol Milli Takımlarının ana sponsoru ve Sultanlar Ligi’nin isim sponsoru olan Vodafone, kadın voleyboluna yönelik dünyadaki en yüksek ve en kapsamlı sponsorluk anlaşmalarından birine imza attı.

Vodafone’un attığı bu adım, sporun sosyal bir araç olarak potansiyelini gözeten, sürdürülebilir bir vizyonla kurgulanıyor. Kadın sporcuların görünürlüğünü artıran, genç kızlar için rol modeller yaratan bu sponsorluk, sporun kültürel dönüşümdeki rolünü güçlendiriyor ve Vodafone’u sezonun şampiyon markalarından biri haline getiriyor.

BtcTurk ile 81 ilde kız çocukları futbolla bir araya geliyor

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Yine sporun birçok farklı alanında destekleri bulunan BtcTurk, spor sponsorluğu denildiğinde akla gelen ilk markalardan. Sektörel olarak görece daha yeni olan bu oluşum, marka olarak sürecin başından itibaren spor konusunda ciddi yatırımlar yaparak yüksek bir marka bilinirliği yarattı.

Özellikle milli takımlara olan desteğini ciddi şekilde iletişim çalışmalarında kullanan BtcTurk, sporu yatırımlarıyla bir üst seviyeye taşıyan markalardan biri. BtcTurk yeni neslin de yanında olduğunu gösteren ve 81 ilde kız çocuklarını futbol ile bir araya getiren Türkiye Futbol Federasyonu ile yürüttüğü projesiyle de oldukça ses getirdi.

Lc Waikiki, Türkiye Milli Paralimpik Komitesı’nin destekçisi…

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Sporun ilham verici gücünü odağına alan bir diğer marka da LC Waikiki. Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin 2024–2025 dönemindeki ana sponsoru olarak, sporcuların azim ve kararlılıkla yazdığı başarı hikâyelerine eşlik ediyor.

Paralimpik sporculara verilen bu destek, toplumun farklı kesimlerine ulaşmayı hedefleyen kapsayıcı bir iletişim anlayışını da beraberinde getiriyor. LC Waikiki’nin bu hamlesi, sporun sadece bir müsabaka alanı değil, aynı zamanda eşitlik, güçlenme ve umut yaratma alanı olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Sezonun en güçlü toplumsal mesajlarından birini veren bu sponsorluk, LC Waikiki’yi “Sporun Şampiyonu” unvanına layık markalar arasına taşıyor.

Can Tribünü’ne Fair Play ödülü

Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”

Can Yayınları, Darüşşafaka Spor Kulübü iş birliğiyle hayata geçirdiği ve dünya spor tarihinde bir ilk olan “kitap sponsorluğu” projesiyle Tanıtım Dalında Şeref Diploması’na layık görüldü. Uluslararası Fair Play Komitesi (CIFP) tarafından verilen bu ödülle, Can Yayınları bu ödülü alan ilk yayınevi olarak tarihe geçti.

Proje kapsamında, sezon boyunca Darüşşafaka’nın altyapı takımlarının tüm iç saha maçlarında hem ev sahibi hem de misafir takım oyuncularına edebiyatın seçkin eserleri hediye edildi. Ayhan Şahenk Spor Salonu’nda oluşturulan 200 kişilik “Can Tribünü”nden bilet alan sporseverlere ise birer kitap armağan edilerek spor ve edebiyat arasında anlamlı bir bağ kuruldu.

Sporun dönüştürücü gücü: “İletişimde şampiyonlar ligi”

featured Şampiyon Markalar
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
3 Hangi sektör ChatGPT'yi daha çok kullanıyor?
Hangi sektör ChatGPT’yi daha çok kullanıyor?
4 AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Güncel Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Türkiye’nin saç bakım haritası
Türkiye’nin saç bakım haritası
Sadece bir YouTube var!
Sadece bir YouTube var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Haberler
Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Sena Tufan
9 Ağustos 2025
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Haberler
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Haberler
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye'den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Haberler
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye’den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Nafizcan Önder
11 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.