
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan “YouTube Rating Report” serisi, bu kez spor dünyasının dijital sahnesine ışık tutuyor. Mayıs–Temmuz dönemini kapsayan rapor, YouTube’un en çok izlenen spor kanallarını, yükselişte olan içerik üreticilerini ve platformun “en”lerini ortaya koyuyor…
Raporda veriler üç ana kırılımda ele alındı: Spor Yayıncıları, Vlog Kanalları ve Medya Şirketleri. Her kategori, kendi içinde izlenme sayısı, abone artışı ve beğeni performansına göre değerlendirildi.
Spor Yayıncıları kategorisinde Kontraspor, 23 milyon izlenmeyle zirvenin sahibi oldu. Abone sayısındaki en hızlı yükseliş ise özellikle transfer haberleriyle sıklıkla gündeme gelen ve artık kendi kanalında yayın yapan Yağız Sabuncuoğlu‘na ait. Yağız Sabuncuoğlu son üç ayda kazandığı 85 bin yeni abonesiyle kanalının büyüme potansiyelini ortaya koyuyor. Beğeni performansında öne çıkan kanal ise 768 bin beğeni ile İbrahim Seten liderliğindeki 343 Digital’in oldu.
Vlog Kanalları tarafında, özellikle shorts içerikleriyle öne çıkan Adem Ceylan (Ayrı Yazılan Ki), tam 222 milyon izlenmeyle rakiplerini geride bıraktı. Kitlesini en çok büyüten Vlog kanalı, 130 bin yeni aboneyle Nevzat Özkur olurken; eğlenceli videolarıyla beğeni toplayan Kadm Futbol ekibi de 70 milyon izlenmeyle en çok izlenen Vlog kanalları listesinin ikinci sırasında yer alarak dikkatleri çekti.
Medya Şirketleri kategorisinde liderlik koltuğuna, 100 milyon izlenmeyle beIN SPORTS Türkiye oturdu. Abone artışında zirveye, 103 bin yeni takipçi kazanan HT Spor yerleşirken; 4 bin 295 video ile en çok içerik üreten medya şirketi unvanı ise A Spor’un oldu.
“YouTube Rating Report” serisinin spor medyasını merkezine alan bu bölümü, platformda izleyicilerin tercihlerinin nasıl şekillendiğini gözler önüne sererken; içerik üreticilerine de dijital arenada başarıya giden yolun ipuçlarını sunuyor…
İşte YouTube’da en çok izlenen “Spor Kanalları”

















Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği “En çok izlenen spor kanalları” araştırmasında; odağında takım sporları olan ve sadece YouTube için içerik üreten kanallar değerlendirmeye alındı. Mayıs-Temmuz 2025 tarih aralığını kapsayan raporda, Türkiye’deki kullanıcıları hedefleyen ve dili Türkçe olan kanallar değerlendirilirken listede yer alan kanaların basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetilmiştir.
Rapora ilişkin detaylı analize MTM – Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…