2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyalleşme saatimiz de tarzımız da değişmiş!
Haberler

Sosyalleşme saatimiz de tarzımız da değişmiş!

Günseli ÖZEN
24 Eylül 2020
2 dk okuma

Birçok rutinimiz gibi yeme içme alışkanlıklarımızın da büyük bir kısmı pandemi döneminde dijital ortamlara aktarıldı. Dijitaldeki yeme içme alışkanlıklarımız hakkında toplanan büyük veriyi anlama dönüştürmeyi, San Francisco merkezli teknoloji şirketi Pubinno üstlenmiş. Akıllı ürün üretimi üzerinde yoğunlaşan Pubinno, yeme içme eğilimlerimize bakarak sosyalleşme saatlerimiz konusunda veri okuması yapmış.

2 milyon kişiye istihdam sağlayan Türkiye yeme-içme sektöründe pandemiyle birlikte değişen tüketici davranışlarını veri üzerinden inceleyen araştırma, pandeminin bitmediğini ancak yasakların kalktığı hafta içi başta olmak üzere yapılan yeme-içme satışlarının toplam satıştaki payını yüzde 20 arttırdığını ortaya koyuyor. Bu davranış değişimi, hafta içi ve haftasonu yemek tüketimlerindeki keskin ayrımın da ortadan kalkmasına neden olmuş.

Bir başka ilginç saptama daha; özellikle de büyük şehirlerde kalabalıktan uzaklaşmak adına kentliler şehir merkezinden en az 30 km uzaktaki yeme-içme mekanlarına yönelmeye başlamış.

Yine rapora göre salgın öncesi ve sonrası tüketimin yoğunlaştığı gün ve saatlerdeki değişim de dikkat çekiyor.

Pandemi öncesinde kafe, bar ve restoran gibi işletmeler yüzde 61 oranında hafta sonu tercih edilirken, pandemi sonrası kalabalık ortamlardan uzak durmak için hafta içi tercih edilmeye başlanmış. Böylelikle mekanlarda hafta içi yapılan satışların toplam satıştaki payı yine yüzde 20 oranında artmış.

Bu rakam, sosyalleşmek için hafta içini tercih edenlerin arttığı anlamına da geliyor.

Bulgulara göre tüketiciler, pandemi sonrası dönemde sevdikleri mekanlarda vakit geçirmek için gündüz saatlerini daha çok tercih etmeye başlamış. Akşam saatlerinin cirosu düşerken gündüz satışlarının toplam satıştaki payı yüzde 32’lere ulaşmış.

Normalleşmenin üç evresi ve değişen sosyalleşme biçimimiz

Raporda, 1 Haziran itibariyle başlayan normalleşme süreci üç evreye ayrılıyor:

Evre 1: Normalleşmenin ilk evresi, 1 Haziran-9 Haziran. Pandemi öncesi döneme göre toplam satışların sadece yüzde 10’u gerçekleşmiş. Gündüz satışlarının oranı yüzde 90 artış göstermiş.

Evre 2: Normalleşmenin ikinci evresi olan 10 Haziran-21 Temmuz aralığında ise birinci evreye göre satışların yüzde 500’den fazla arttığı gözlemlenmiş.

Evre 3: Normalleşmenin üçüncü evresi, 22 Temmuz-15 Ağustos arasında bu sürecin toplum nezdinde yarattığı pozitif etkinin arttığı belirtilmiş.

Pubinno Kurucu Ortağı ve CEO’su Can Algül bu geceden gündüze kayan sosyalliği değerlendiriken, “Eğlence ve yeme-içme mekanlarındaki satış kısıtlamasının 02:00’a esnetilmesi gece satışlarının toplam satıştaki payına etki etti. Pandemi öncesi dönemdeki sosyal düzene ve alışkanlıklara daha da yaklaştık.” diyor.

Köyümüze dönelim mi?

Pubinno ürettiği akıllı musluktan elde ettiği verileri dahi yorumlayabiliyor. Verilere göre normalleşme sürecinde İstanbul’un merkezi noktalarında Pubinno akıllı musluklarından yapılan içecek satışlarının toplam satışa oranı, pandemi öncesi döneme göre düşüş göstermiş. Şehir merkezinden en az 30 km uzaklıkta olan bölgelerdeki yeme-içme noktalarında yapılan satışların toplam satıştaki payı ise artmış. Bunun başlıca nedeninin, tüketicilerin şehrin kalabalık ve yoğun nüfus akışından uzak durma ve etkileşimi azaltma olduğu belirtilmiş.

RAPORUN TAMAMINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

 

Pubinno’yu daha fazla tanımak isteyenler için musluğun gerisine bir yazılımla zeka koyan Can Algül’ün söyleşisi işte burada!

Can Algül Pubinno
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Haberler
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Sena Tufan
20 Eylül 2025
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Haberler
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
İrem Alimoğlu
29 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Netflix’ten "The Thursday Murder Club"a "el emeği, göz nuru" bir tanıtım...
Haberler
Netflix’ten “The Thursday Murder Club”a “el emeği, göz nuru” bir tanıtım…
Sena Tufan
8 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.