
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Dijital dünyada rekabet her geçen gün daha da yoğunlaşırken, markaların sosyal medyadaki varlıklarını stratejik biçimde şekillendirmesi büyük önem taşıyor. Tüketicinin dikkatini çekmek, onlarla sürdürülebilir bir etkileşim kurmak ve sadakati güçlendirmek, markaların doğru içerik stratejileri geliştirmesini gerektiriyor. Etkili bir sosyal medya iletişimi; görünürlüğü artırmanın, marka algısını güçlendirmenin ve rekabette öne çıkmanın kritik bir parçası hâline geliyor. Türkiye’deki markaların sosyal medya performanslarını tamamen veriye dayalı olarak analiz eden SocialBrands, 1–30 Kasım döneminin en başarılı markalarını açıkladı.
BoomSonar Suite tarafından sunulan SocialBrands, Türkiye’deki markaların sosyal medya performanslarını; takipçi hacmi, büyüme oranı, ileti sayısı, etkileşim verileri ve etkileşim türlerinin dağılımı gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter üzerinden değerlendiriyor. Böylece sosyal medya sahnesindeki rekabeti objektif bir şekilde ölçerek her ay güncel başarı sıralamasını ortaya koyuyor.
Ayın lider markaları: Aselsan, Makine ve Kimya Endüstrisi, Netflix
Aselsan, savunma sanayiindeki teknolojik kabiliyetlerini öne çıkaran düzenli paylaşımlarıyla bu ay da güçlü bir iletişim performansı sergiledi. Tüm platformlarda yüksek etkileşim yakalayan marka, SocialBrands Aralık Ayı Top100 listesinin zirvesine adını yazdırdı.
Makine ve Kimya Endüstrisi teknoloji ve üretim alanındaki yeniliklerine odaklanan içerikleriyle istikrarlı bir performans gösterdi ve SocialBrands Top100 listesinin ikinci sırasında kendisine yer buldu.
Netflix ise dizi ve film içeriklerini yaratıcı bir anlatımla sunan paylaşımları sayesinde sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini çekerek listenin üçüncüsü oldu.
İşte SocialBrands Aralık Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü

Markalar, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü, aramızdan ayrılışının 87. yılında sosyal medya kanalları üzerinden yaptıkları duygu yüklü paylaşımlarla andı. 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 12 binden fazla içerik toplamda 2 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Türkiye İş Bankası, 10 Kasım için hazırladığı filmde çocukların seslendirdiği hüzünlü ezgi üzerinden Atatürk’e duyulan özlemi yalın bir anlatımla aktardı. Çocukların gözünden Atatürk sevgisini görünür kılan çalışma, izleyenlere duygusal anlar yaşatarak güçlü bir etkileşim yarattı.
Garanti BBVA ise Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 87. yıldönümüne özel hazırladığı #HiçÖlmedin filmiyle öne çıkan markalardan biri oldu. Bir köy okulunda geçen yalın ama duygu yüklü hikâyesiyle izleyenlerin büyük beğenisini kazanan çalışma, sosyal medyada yoğun ilgi gördü.
Şişecam, 10 Kasım’a özel hazırladığı filmle farklı nesillerin gözünden Atatürk mirasına duyulan saygıyı ve özlemi sade ama etkileyici bir anlatımla izleyiciye taşıyarak yüksek beğeni kazandı.
Araştırmanın Metodolojisi

SocialBrands, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 52 bin 751 hesaptan paylaşılan 1 milyon 385 bin ileti ve 894 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından incelenmesi sonucu hazırlandı.
