17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler

Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!

Marketing Türkiye
5 Temmuz 2023
3 dk okuma

51 binden fazla marka sosyal medya performansını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in Temmuz ayı sonuçları belli oldu. 1-30 Haziran döneminde Facebook, Twitter ve Instagram’da en başarılı performansı sergileyen Baykar, Netflix ve Türk Hava Yolları tüm markaları geride bırakarak ilk üçte yer almayı başardı.   

Sosyal medya markaların fark yaratması için eşsiz fırsatlar sunarken rekabeti de beraberinde getiriyor. Markalar hedef kitlelerinin dikkatini çekebilmek, ilgi çekici içerikler üretmek ve etkileşimli bir topluluk oluşturmak için sosyal medya çalışmalarına devam ediyor. Sosyal medya platformlarında her gün yayınlanan yaklaşık 53 bin ileti arasında mesajını hedef kitlesiyle en etkili şekilde buluşturan markalar ise başarılarıyla öne çıkıyor.

Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!

SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.

Markaların sosyal medyadaki performanslarını istatistiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren sosyal medya marka endeksi SocialBrands’in Temmuz listesinin lideri ise Baykar oldu.

51 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 607 bin ileti incelendi

SocialBrands’in Temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Haziran döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi. 

Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!

Sosyal medyada bu ayın en iyileri: Baykar, Netflix ve Türk Hava Yolları

1-30 Haziran dönemine ait verilere göre; Baykar Teknoloji’ye ilişkin paylaşımlar ve Babalar Günü içeriğiyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek SocialBrands Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı. İkinci sırada yer alan Netflix, platformunda yer alan dizi ve filmler hakkında sergilediği eğlenceli iletişimle öne çıktı. SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sırasında yer alan Türk Hava Yolları ise kuruluşunun 90. yılına özel hazırladığı reklam filmiyle dikkat çekti.

SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası şöyle sıralandı:

  1. Petrol Ofisi
  2. İGA İstanbul Airport
  3. Aselsan
  4. Neredekal.com
  5. Disney+
  6. English Home
  7. Puma

SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamına https://boomsocial.com/socialbrands adresinden ulaşabilirsiniz.

Babalar Günü kampanyaları fark yarattı   

Markalar, her yıl olduğu gibi bu yıl da Babalar Günü’nü etkili kampanyalarla kutladı. Babalar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan 7 binden fazla marka hesabından 12 binin üzerinde paylaşım yapıldı.

Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!

Kerem Alışık’ın yer aldığı duygusal filmiyle Babalar Günü’nü kutlayan Halkbank kampanyasında babaların bildikleri her şeyi çocuklarına öğretmesine vurgu yaptı. Kampanya filmi “Bir ömür izinden yürüdüğümüz babalarımızın #BabalarGünü kutlu olsun” mesajıyla yayınladı. Baykar, kurucularının işine olan tutkusu ve prensiplerine yer verdiği ve çizimlerden oluşan filmiyle tüm babaların Babalar Günü’nü kutladı.

Türk Hava Yolları, bu Babalar Günü’nde ikinci pilotlarından Başak Bensu Gökgüner ve teknik ekipte çalışan babasının hikayesini paylaştı. Gökgüner’in bu mesleği seçmesinde babasının etkisi ve baba-kız meslekteki tutkularına yer verilen dokunaklı film izleyenlerin beğenisini topladı. Papara, sponsoru olduğu Beşiktaş’ın ligdeki son maçında Beşiktaşlı babaları locada ağırlayarak yaptığı sürprizle öne çıktı.

Markalar Kurban Bayramı için paylaştıkları bayram mesajlarıyla da ses getirdi. Marka hesaplarından Kurban Bayramı hakkında yapılan 10.692 paylaşım toplamda 1 milyon 28 bin etkileşim elde etti.

Analizin metodolojisi

Web ve sosyal medya takip platformu BoomSonar (www.boomsonar.com/tr) teknolojisine dayanan SocialBrands, 2016 yılından beri Türkiye’deki markaların sosyal medya performansını ölçümlemeyi sürdürüyor.
Marka hesaplarından elde edilen veriler; hayran sayısı, hayran artışı, ileti sayısı, ileti türleri, etkileşim sayısı, etkileşim türleri, sayfa bilgileri, etiket ve mention kullanımı gibi 30’dan fazla kritere göre değerlendiriliyor. Her biri farklı ağırlık oranına sahip değerlendirme kriterlerinin yanı sıra markalar aynı zamanda sektörlerinin performansıyla da kıyaslanıyor.

Pazarlamanın en iyileri Brandverse Awards’da ödüllerine kavuştu…

featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta jüri olma sırası sizde! "Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!"
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
18 Nisan 2025
KFC, ağız bakımına adım attı: Tavuklu diş macunu!
Haberler
KFC, ağız bakımına adım attı: Tavuklu diş macunu!
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.