
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Dijital içerik dünyası her ay yeni dinamiklerle şekillenirken, influencer’lar artık yalnızca içerik üreten değil, trendleri belirleyen ve markalarla toplulukları arasında köprü kuran isimler olarak öne çıkıyor. Marketing Türkiye ve CreatorDen iş birliğiyle hazırlanan Influencer Rating Report – Eylül 2025 verileri de bu dönüşümün güncel fotoğrafını sunuyor. Dahası, bu ay rapora ilk kez Gezi ve Moda kategorileri de eklendi! Gelin, Eylül ayının en etkileyici influencer’larına birlikte göz atalım…
Her ay olduğu gibi bu ay da TikTok ve Instagram’da en yüksek etkileşim oranlarına ulaşan influencer’ların sıralandığı rapor, mikro ve makro ölçekte içerik üreticilerinin erişim gücünü ortaya koyarken; bu ay eklenen yeni kategorilerle dijital dünyanın renkli yüzlerini daha geniş bir perspektiften takip etme imkânı sunuyor.
TikTok’ta istikrarın adı Aydilge
Eylül sonuçları TikTok cephesinde oldukça çarpıcı. Güzellik kategorisinde Erin Şengül, eğlence kategorisinde Katikatürist Nisan Hakan, lifestyle kategorisinde ise Tunahan Ak sergiledikleri güçlü performanslarla zirveye yerleşiyor. Ünlü isimler kategorisinde ise geçtiğimiz ay olduğu gibi Aydilge, yüksek etkileşim oranlarıyla liderliğini koruyor.
Instagram’da spor yıldızları sahnede
Instagram tarafında ise mikro influencer’lar dikkat çekici yükselişlerini sürdürüyor. Cansu Yeğin lifestyle kategorisinde, Melisa Tangız (avocadolublog) güzellikte, Kaan Kural ise spor kategorisinde samimi bağları ve yüksek etkileşimleriyle öne çıkıyor.
Makro influencer listesinde ise bu ayın parlayan yıldızları spor sahnesinden geliyor. A Milli Basketbol Takımı’nın süper yıldızı Alperen Şengün spor kategorisinin zirvesine otururken, A Milli Voleybol Takımı’nın yıldızlarından İlkin Aydın ve kaptan Eda Erdem listenin ikinci ve üçüncü sıralarında yer alıyor. Aile kategorisinde Asena Olgun, güzellikte ise Betül Çakmak liderliklerini koruyarak istikrarlı performanslarını sürdürüyor.
Influencer Rating Report’a iki yeni kategori!
Bu ayın en dikkat çekici yeniliği ise Instagram tarafında Gezi ve Moda olmak üzere iki yeni kategorinin rapora dahil edilmesi oldu. Gezi kategorisinde makro influencer’lar arasında Bestami Erol zirvede yer alırken; micro influencer’lar tarafında 30 bin takipçisine rağmen ortalama 2,4 milyon görüntülenmeye ulaşan Aylin Yörük liderliği elinde bulunduruyor.
Moda kategorisinde ise makro influencer’larda Zeynep Kahraman Özgür, micro influencer’larda ise Batuhan Yılmaz ayın en çok etkileşim alan isimleri oluyor.
İşte Eylül ayının etkileşimi en yüksek influencer’ları!





















Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye adına CreatorDen’in yürüttüğü çalışmada, yüzbinlerce içerik üreticisinin sosyal medya verilerini sürekli olarak analiz ederek, performansı yüksek ve güncel içerik üreticilerini belirliyor CreatorDen’in sahip olduğu geniş veri havuzu kullanılarak, 15 Ağustos 2025 – 15 Eylül 2025 tarihleri arasında Instagram ve TikTok platformlarında gerçekleştirilen içerik paylaşımları incelendi.
CreatorHub teknoloji sayesinde toplanan veriler, karşılaştırılabilir performans metriklerine dönüştürüldü. Analizde sürecinde, içerik üreticilerinin platform bazlı farklı performans kriterleri göz önünde bulunduruldu. Instagram için etkileşim oranı, beğeni ve yorum sayıları üzerinden; TikTok için ise beğeni, yorum ve paylaşım sayıları üzerinden hesaplama yapıldı. Instagram’da takipçi sayısı baz alınırken, TikTok’ta izlenme sayıları kullanıldı. Paylaşımlarında çıplaklık, aşırı küfür, siyasi göndermeler gibi içerikler yer alan isimler değerlendirmeye dahil edilmedi.
Yaklaşık 400 bin Instagram hesabı analiz edilirken, ilgili hesaplar aktiflik, etkileşim hacmi, veriye erişebilirlik, hesap amacı (İş, siyasi, ünlü, kamu, marka, vakıf vb.) ve lokasyonlarına göre farklı periyotlarla incelendi.Çalışmaya dahil olabilmesi için içerik üreticilerinin belirtilen tarih aralığında en az üç paylaşım yapmış olmaları şartı arandı. Video izlenme oranları, içerik üreticisinin video paylaşması durumunda takipçi sayısına oranlanarak hesaplandı.
Önemli Notlar:
- Araştırmada yer alan grupların Instagram takipçi sayıları farklı zaman aralıklarında güncellenmektedir. Ülke genelindeki kısıtlamalardan ötürü güncelleme zamanında aksamalar olursa, rakamlar bir sonraki güncelleme periyoduna devretmektedir.
- “-“ şeklinde ifade edilen izlenme oranları, ilgili dönemde video paylaşımı yapılmadığını göstermektedir.
- Etkileşim oranı ilgili içerik üreticisinin paylaşımlarının aldıkları etkileşim miktarı ile o tarihten önceki bilinen en güncel takipçi sayısının oranlanması ile hesaplanmaktadır.