
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Dijital içerik üretimi, günümüzde sadece görsel estetik ya da trendleri etmekten ibaret değil. Güven inşa eden, takipçileriyle organik bağlar kuran ve markalarla stratejik iş birliklerine imza atan influencer’lar, dijital ekosistemin gerçek kanaat önderleri haline geliyor. İşte bu dönüşümü yakından izlemek için Marketing Türkiye ve CreatorDen iş birliğiyle hazırlanan Influencer Rating Report, Haziran ayı verileriyle dijital dünyadaki en etkili isimlere ışık tutuyor.
Her ay olduğu gibi TikTok ve Instagram’da en yüksek etkileşim oranlarına ulaşan influencer’ların sıralandığı rapor, bu ay da dijital içerik üreticilerinin nabzını tutuyor. Mikro ve makro ölçekte içerik üreticilerinin erişim ve etkileşim gücünü yansıtan veriler, markalar için de önemli içgörüler sunuyor.
TikTok cephesinde Haziran ayının liderleri dikkat çekici bir çeşitlilik sunuyor. Güzellik kategorisinde Melike Saygın, eğlence kategorisinde Bilal Bacacı ve ünlü isimler arasında Baran Bölükbaşı, platformun en yüksek etkileşim oranlarına ulaşarak öne çıkan isimler oluyor.
Instagram tarafında ise mikro influencer’lar etkileyici performanslarıyla dikkat çekiyor. Lifestyle kategorisinde Doğan Akdeniz, güzellikte Gizem Karaman, yemek kategorisinde ise @veganolurken hesabıyla tanınan Başak Deniz, takipçileriyle kurdukları güçlü bağ sayesinde listenin üst sıralarında yer alıyor.
Makro influencer’lar arasında ise eğlence kategorisinde Simay Dal zirveye yerleşirken, anne-çocuk kategorisinde Asena Olgun istikrarlı performansını sürdürerek bir kez daha liderliğini koruyor. Güzellik kategorisinde ise Firuze Dal, etkileşim gücüyle dikkat çeken bir diğer isim oluyor.
Hem TikTok hem de Instagram listelerine girme başarısını gösteren tek isim olan Ceren Morova Özer (@cerennzi) ise ayın en dikkat çeken influencer’ı diyebiliriz…
İşte Haziran ayının etkileşimi en yüksek influencer’ları!

















Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye adına CreatorDen’in gerçekleştirdiği “Influencer Rating Report” araştırmasında CreatorDen’in sahip olduğu geniş veri havuzu kullanılarak, 25 Mayıs 2025 – 25 Haziran 2025 tarihleri arasında Instagram ve TikTok platformlarında gerçekleştirilen içerik paylaşımları incelendi.
CreatorHub teknoloji sayesinde toplanan veriler, karşılaştırılabilir performans metriklerine dönüştürüldü. Bu analiz sürecinde, içerik üreticilerinin platform bazlı farklı performans kriterleri göz önünde bulunduruldu. Instagram için etkileşim oranı, beğeni ve yorum sayıları üzerinden; TikTok içinse beğeni, yorum ve paylaşım sayıları üzerinden hesaplama yapıldı. Instagram’da takipçi sayısı baz alınırken, TikTok’ta izlenme sayıları kullanıldı.
Çalışmaya dahil edilebilmek için içerik üreticilerinin belirtilen tarih aralığında en az üç paylaşım yapmış olmaları şartı arandı. Video izlenme oranları, içerik üreticisinin video paylaşması durumunda takipçi sayısına oranlanarak hesaplandı. “-“ şeklinde ifade edilen izlenme oranları, ilgili dönemde video paylaşımı yapılmadığını göstermektedir.
CTR (Click Through Rate) analizi kapsamında CreatorDen’in geçmiş dönemde iş birliği gerçekleştirdiği içerik üreticileri değerlendirildi ve bu veriler üzerinden kıyaslamalar yapıldı.