19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri
Haberler

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

Nafizcan Önder
28 Ocak 2024
6 dk okuma

Cep telefonlarımızın markalar için adeta birer sanal vitrine dönüştüğü günümüzde pazarlama evreninin en güçlü aktörlerinden biri de elbette kitleleri etkileme gücüne sahip influencer’lar oluyor. Pek çok markanın pazarlama stratejisinde anlamlı bir yer kaplayan influencer marketing için doğru isimlerle iş birliği yapmaksa projenin başarısı için tartışmasız en önemli faktörlerden… Özellikle de influencer skandallarıyla dolu bir yılı geride bırakırken… Peki, yılın en etkili influencer’lerı kimler oldu? Hangi markalar influencer marketing stratejileriyle fark yarattı? Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğindeki CreatorDen ekibinin hazırladığı analiz işte bu sorulara yanıt veriyor…

Arkadaşlar linki profilimden bulabilirsiniz” klişesi her geçen gün demodeleşirken, sosyal medyada içerik üretenlerin pazarlama dünyasındaki yeri de bir o kadar sağlamlaşıyor. Bir tarafta Ins­tagram’da ürün tanıtımları ve iş birlikleri hız kesmeden devam ediyor, diğer yandan markalar YouTube içeriklerine sponsor olarak “katkılarıyla” kendinden söz ettiriyor. İletişim evreni genişlerken reka­bet alanı da büyüyor ve markalar hedef kitlelerinin en çok takip ettiği, güven­diği isimlerle iş birliği yaparak bu rekabette fark yaratmanın yollarını arıyor.

Peki, 2023’ün öne çıkan influencer’ları kimlerdi? Hangi mecralarda hangi içe­rik üreticileri etki yaratmayı başardı? Pazaryerleri ve e-ticaret sitelerinde inf­luencer marketing’i en başarılı kullanan markalar hangileri oldu? CreatorDen ekibinin Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğinde gerçekleştirdiği kap­samlı analiz tüm bu sorulara ve 2024’ün trendlerine ışık tutuyor…

İş birliği Trendyol’dan sorulur!

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

Birçok pazaryeri özellikle Instagram hikayelerini kullanarak içerik üreticile­riyle iş birliği gerçekleştiriyor. Pazarye­ri uygulamalarının kullanıcı sayısının yüksek oluşu, içerik üreticilerinden gelen trafiğin ölçülebilirliğini artırdığı gibi, satış ortaklığı modeliyle bu trafi­ğin süreklilik arz etmesi sağlanıyor.

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

Yıl içerisinde sektördeki büyük oyun­cular bu alana yaptıkları yatırımı artı­racaklarını duyurmuştu. Aynı zamanda pazaryerlerinin reklam harcamalarıyla ilgili düzenlemelerin yarattığı sorun­ların aşılması içerik üreticileriyle pa­zaryerlerinin iş birliği kapsamının genişlemesini de sağladı. Influencer marketing stratejisini çok uzun za­mandır başarıyla sürdüren Trendyol 2023’ü de zirvede kapatmayı başar­dı. Trendyol bu alanda açık ara lider­liğini sürdürürken onu yüzde 22.7 ile Hepsiburada takip etti…

Kozmetik sektörü sosyal medyaya ambargo koydu…

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

Instagram 2023’te de markalar tarafından en çok tercih edilen platform olmayı sür­dürdü. Araştırma kapsamında marka eti­ketlerine göre gruplama yapıldığında ise hangi markaların ve sektörlerin yıl içeri­sinde ön plana çıktığını görmek mümkün.

CreatorDen’in monitor ürünün gerçek­leştirdiği analize göre; “philipsevurunle­riturkiye” etiketi bulunan içerikler 326 milyondan fazla görüntüleme aldı. Hemen arkasından “sephoraturkiye” ve “watsons­turkiye” hesapları sırasıyla 233 milyon ve 149 milyon görüntülenmeyle zirve yarışını takip etti.

Bu sene de kozmetik markalarının Instag­ram’daki üstünlüğü dikkat çekiyor. Netflix ise Türkiye pazarında yükselen streaming rekabetine rağmen halen kendi alanındaki en dikkat çekici marka olmayı sürdürüyor.

En başarılı influencer’lar

CreatorDen Skoru*: En başarılı influencer seçimleri kişilerin mecraya özel Cre­atorDen Skorları, Etkileşim Oranları ve mevcut işte İzlenme Oranları (Video/reels paylaşımları var ise) üzerinden yapıldı. CreatorDen Skoru; ortalama etkileşim, etki­leşim oranı, paylaşım sıklığı, toplam etkileşim sayısı, izlenme ortalaması ve toplam izlenme metriklerinin bir araya gelerek oluşturduğu bir puanlama sistemidir.

YouTube’da eskiler ve yeniler bir arada

YouTube ülkemizde televizyonun boşalttığı özgün içerik alanını doldurmaya devam ediyor. Televizyon kanallarından alışık olduğu­muz isimlerin bir bir YouTube’a göç ettiği bu dönemde, YouTube kanallarının genel yapısının gün geçtikçe televizyona benzediğini söylemek yanlış olmaz. Özellikle sundu/sunar ve içerik ürün yerleş­tirmelerinin yoğunlukta olduğu bir iş birliği mecrası olarak YouTu­be bu anlamda büyük bir değişim geçirdi. Talk show ve her alanda tartışma programı formatının adeta tüm YouTube platformunu ele geçirdiği bir yılı geride bıraktık.

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

Bu değişim içerisinde kendi özgün formatlarında ısrar eden kanalların büyük bir başarı potansiyeli ol­duğu görülüyor. Bu sene listede geçtiğimiz senelerden aşina oldu­ğumuz isimlerle yeni nesil içerik üreticilerini bir arada görüyoruz.

Ceyda-Fırat Kasabalı çiftinin eğlenceli YouTube kanalı “Noluyo Ya ¿” yaklaşık 5.5 milyon takipçi sayısıyla bu yılı da tıpkı geçtiğimiz yıl gibi başarıyla ardında bırakırken, 3.3 milyon takipçisiyle “evrima­ğacı” öne çıkan kanallardan olmayı başardı.

TikTok’ta eğlence ve “selinayalcn” rüzgarı

TikTok geçtiğimiz senelerde yarat­tığı özgün içerik üreticisi havuzunu genişletmeyi sürdürüyor. Bu sene etki gücü en yüksek içerik üretici­leri arasında Twitch, Instagram ve YouTube’dan tanıdık isimleri görsek de, her sene olduğu gibi ana mecrası TikTok olan birçok içerik üreticisi de listede kendine yer buluyor.

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

TikTok’ta eğlence içeriklerinin yo­ğunlukta olduğunu söylemek müm­kün; özellikle paylaşılabilirliği yük­sek içerikler erişimin ve etki gücü artışının temel lokomotifi durumun­da.

“selinayalcn” ve “petekalemdar” 2 milyonu aşan takipçi sayılarıyla yı­lın en çok dikkat çeken TikToker’ları olurken “gdemiral” ve “mamiserce” de etkileşim oranlarıyla listenin ilk sıralarında yer almayı başardı.

Instagram’da etkileşimin yolu spor ve eğlenceden geçiyor

2023 itibarıyla Instagram içeriklerinin büyük bir kısmının Reels’a döndüğünü söylemek yanlış olmaz. Geçtiğimiz yıl Instagram’da, hikaye harici paylaşılan içe­riklerin yüzde 70’i Reels içeriği oldu. Reels içeriklerinin Instagram tarafından ön plana çıkarılması, keşfet üzerinden yeni kitlelere ulaşma ihtimalinin fazla olması ve erişim potansiyelinin diğer formatlara göre daha yüksek olması bunu mümkün kılıyor. Instagram’ın TikTok kısa video formatına Reels ile cevap ver­mesi önümüzdeki dönemde paylaşılan içeriklerdeki Reels payının daha da arta­cağını bizlere gösteriyor.

2023 yılında diğer yıllardan farklı olarak eğlence içerikleri üreten hesapların çok daha yüksek etki­leşim oranlarına ve CreatorDen Etki Gücü Skorları­na sahip olduğu gözlemleniyor. Geçtiğimiz yıllarda Lifestyle içeriklerle ön plana çıkan Instagram için, Reels’ın köklü bir değişimin habercisi olduğunu söylemek mümkün.

Diğer mecralardan farklı olarak Instagram’da gele­neksel mecralarda ünlü olmuş isimlerin çok daha aktif bir rol oynaması sebebiyle; içerik üreticileri ve “celebrity”ler farklı kategorilerde değerlendirildi. Instagram’da etki gücü yüksek “celebrity” klasma­nında ise birçok yeni yüz ve sporcu dikkat çekiyor.

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

2022 yılında Miss&Mr Model yarışmasında birinci olan ve akabinde oyunculuk kariyeri başlayan Enes Koçak sahip olduğu yüzde 87,5 etkileşim oranıyla olduk­ça başarılı bir yılı geride bıraktı. Real Madrid’e transfer olan ve adından sıklıkla bahsettiren genç yetenek Arda Güler ise 6 milyona yaklaşan takipçi sayısı ve yüz­de 72 etkileşim oranıyla birlikte yalnızca spor dünyasında değil sosyal medyada da yılın enleri arasında yer almaya hak kazandı…

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri

Instagram’da etki gücü en yüksek içerik üreticilerine baktığımızda “Ağır Mimar” olarak da tanınan Ömer Şanlı’nın yakaladığı yüzde 80,9’luk etkileşim oranıyla 2023’ü zirvede tamamladığını görüyoruz. Ağır Mimar’ın hemen ardındansa Ins­tagram’ın eğlenceli iki yüzü Mustafa Ak (mustafak) ve Fevzi Ayran (kontravolta) yüzde 54’ün üzerindeki etkileşim oranlarıyla dikkat çekiyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için CreatorDen’in gerçekleştirdiği araştırmada; 2023 yılında 168 bin 468 influencer’ın paylaştığı 26.5 milyon Instagram paylaşımı, 57 bin 996 influencer’ın paylaştığı 2.9 milyon TikTok paylaşımı ve 10 bin 864 YouTube kanalının gerçekleştirdiği 1.7 milyon YouTube paylaşımı incelendi. Marka bahsedilmeleri analiz edilirken sosyal medyada Türkiye için oluşturulmuş marka hesabı veya hashtag kullanımı olmayan markalar çalışmaya dahil edilmedi.

Veri ve içgörünün gücü: Influencer pazarlamasında 2023 değerlendirmesi ve 2024 yol haritası

Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri
Merve Deşen
CreatorDen CEO’su

✓ 2023 yılında influencer marketing, markaların hedef kitleleriyle etkili ve sürdürülebilir iletişim kurmasına ve dönüşüm süreçlerine değer katmaya devam etti. Bu bağlamda, markanın değerlerine ve hedef kitlesine uygun influencer’ları seçmesi kampanya etkileşimini doğrudan arttırıyor. Detaylı kampanya performans değerlendirmesi, ROI odaklı yaklaşımlar ve düzenli optimizasyonlar bu yıl daha da fazla markanın odağı halini aldı. İçgörü ve veriye dayalı bir influencer marketing yaklaşımı, markaların pazarlama bütçe verimliliğini sağlıyor.

✓ Baştan marka stratejisine uygun, veri ile dizayn edilmiş iş birlikleri, özgün içerikler ve influencer ile uzun vadeli bağlantı kurmanın sonuçlar üzerindeki olumlu etkisi konusunda tüm sektör hemfikir. Bu yıl pazarlama profesyonellerinin en çok dikkat ettiği konuların başında; stratejik hedef belirlemenin olduğunu gördük; influencer kampanyalarından ne beklendiğini anlamak, belirli ölçümlenebilir hedefler koymak, kampanya başarısını doğrudan arttıran bir etken oluyor.

✓ 2024’te influencerlar, ürünleri içeriklerine “storytelling” şeklinde, hayatlarına uygun bir şekilde entegre edecek. Bu yaklaşım takipçiler tarafından merak uyandırırken, daha fazlasını keşfetmeye de yönlendiriyor. Eğitici içerikler, influencerların takipçilerine değer katmasının yanı sıra markanın otoritesini de arttırmasını sağlıyor. Video daha fazla popülerlik kazanmaya devam ederken, niş influencerların kıymeti artacak, şeffaflık ve güvenilirlik ön planda olacak ve platformlar içinde yapay zeka destekli araçlar yaygın hale gelecek.

✓ 2024’te influencer marketing sektöründe başarı elde edebilmek için; iyi bir hedef kitle anlayışı, doğru influencer-içerik stratejileri, güvenilir influencer ilişkileri, şeffaf iş birlikleri, veri analitiği ve kampanya takip araçlarıyla desteklenen ölçümleme yöntemleri vazgeçilmez olacak.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen “Pazar Ola”da Sosyal medyanın en “etkileyici” isimlerini sizler için yorumladı…

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Marketing Türkiye (@marketingturkiyetr)’in paylaştığı bir gönderi

Marketing Türkiye 2024 Almanak Özel Sayısını okumak için TIKLAYIN

CreatorDen featured influencer marketing Merve Deşen
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TÜBİSAD'ın Yönetim Kurulu Başkanı yeniden Mehmet Ali Tombalak oldu
Haberler
TÜBİSAD’ın Yönetim Kurulu Başkanı yeniden Mehmet Ali Tombalak oldu
Sena Tufan
3 Haziran 2025
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
2 Temmuz 2025
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Haberler
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Sena Tufan
16 Temmuz 2025
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Haberler
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Marketing Türkiye
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.