9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın “dijital sihirbazı”: Zach King
Haberler

Sosyal medyanın “dijital sihirbazı”: Zach King

Marketing Türkiye
1 Nisan 2018
2 dk okuma

Muhtemelen onu duymuş, en azından bir videosunu izlemişsinizdir. Çizgi Japon balıklarını canlı akvaryum balığına, dondurmayı şişme yatağa, vişneli pastayı bombaya dönüştürüyor… Kimden mi söz ediyoruz? Tabii ki 21 milyonu aşan takipçisiyle dünyanın en etkili influencer’ları arasında gösterilen Zach King’den… Daha önce THY’nin global uçuş güvenliği videosunu da çeken sosyal medyanın “dijital sihirbazı” Zach King artık Dockers’ın marka yüzü… Bu yeni iş birliği kapsamında bir araya geldiğimiz King ile “influencer marketing”in inceliklerini konuştuk…

Çektiğiniz videolara sihir katarak sosyal medya­da şöhreti yakaladınız. Öncelikle çıkış hikaye­nizden biraz bahseder misiniz?

7 yaşından beri sürekli olarak film yapım­cılığıyla ilgilendim. Bu benim için adeta bir aşk. Ortaokuldayken para biriktirip kız kardeşimle birlikte film çekmek için bir vi­deo kamera almıştım. Kaliforniya’da film yapımcılığı üzerine eğitim veren bir oku­la başvurdum ancak kabul edilmedim. Bu noktada derslere vakit harcamak yerine, 2008’de kendi YouTube kanalımı açtım ve burada film yapımıyla ilgili videolar paylaş­maya başladım. Kısa sürede küçük bir kitle­ye ulaştım ve onlar beni bazı kısa filmlerimi kanala yüklemem için cesaretlendirdiler. İlk viral videolarımdan biri “Jedi Kittens”dı ve benim viral video tutkum da onunla birlikte başladı. Tekrar tekrar denemek ve başarımı katlamak zorundaydım. Zaman zaman tö­kezleyerek de olsa yıllar içinde bir izleyici kitlesi oluşturmayı başardım ve bu beni bu­gün olduğum yere getirdi.

21 milyonluk Instagram takipçisiyle sosyal medyada oldukça büyük bir hayran kitlesine sahipsiniz. Böylesi geniş bir takipçi kilesine erişmenin sırrı nedir?

Videolarımızın başarılı olmasının neden­lerinden biri işlediğimiz temaların pek çok kültürde bir karşılığı olması. Videolarım herkesin bağ kurabileceği, tutkular, korku­lar, icatlar etrafında dönüyor ve tüm bunla­rın içinde herkesin ilgisini çeken “sihir” un­surları var. Fakat videolarımın çerçevesini her zaman insanların kendilerinden bir şey bulabilecekleri o asıl tema belirliyor. Sihir hiçbir zaman videonun yıldızı ya da asıl teması değil. Başarının sırrı bu diye düşü­nüyorum….

Röportajın devamı Marketing Türkiye Nisan sayısında…

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards'da ödüllendirilecek...
Haberler
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards’da ödüllendirilecek…
Marketing Türkiye
4 Mart 2025
Disney, Orta Doğu'daki ilk tema parkını Abu Dabi'de açıyor
Haberler
Disney, Orta Doğu’daki ilk tema parkını Abu Dabi’de açıyor
Sena Tufan
1 gün önce
mor ve ötesi X Reflect Studio koleksiyonu, Türk Eğitim Vakfı iş birliği ile dayanışmaya davet ediyor!
Haberler
mor ve ötesi X Reflect Studio koleksiyonu, Türk Eğitim Vakfı iş birliği ile dayanışmaya davet ediyor!
Nafizcan Önder
17 Mart 2025
Nereden çıktı bu "matcha" çılgınlığı?
Haberler
Nereden çıktı bu “matcha” çılgınlığı?
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.