16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyada ses devrimi: Clubhouse
Haberler

Sosyal medyada ses devrimi: Clubhouse

Marketing Türkiye
1 Şubat 2021
2 dk okuma

Ses temelli yeni sosyal ağ platformu Clubhouse, bu zamana kadar kullanmaya alıştığımız sosyal medya platformlarından biraz farklı. Yazılı veya görüntülü iletişim kurmak mümkün değil fakat kişiler istediği yerden konuşarak hikayeler anlatabilir, arkadaşlar edinebilir veya ilgi alanlarına dair sohbet odalarına katılabilir. Uygulama şuan sadece Ios kullanıcıları için aktif fakat davetiyesi olmayan da giremiyor. Belki de uygulamanın en büyük gizemi bu…

Aslında uygulamanın Twitter’ı andırdığını söylemek yanlış olmaz. Yalnız şöyle büyük bir fark var, Twitter yazı formatını desteklerken Clubhouse sadece ses formatını destekliyor. Son dönemde podcast’lere artan ilgi, YouTube sesli reklamlarla birlikte “ses temelli ürünleri” zirveye taşıdı. Hatta Facebook ve Twitter’ın da bu alana yatırım yapmak istediği biliniyor.

Her Iphone’u olan katılamıyor

Uygulama şuan için sadece Ios kullanıcılarını destekliyor fakat davetiyesi olmayan da giremiyor. Belki de uygulamanın en büyük gizemi bu.

İki ana fonksiyon var konuşma ve dinleme. Dilerseniz konuşmalara dahil olarak dinleyebileceğiniz gibi kendi konuşmalarınızı da başlatabilirsiniz.

3 ana konuşma bölümü var ki girişim buna (Start a Room) oda oluşturma diyor. Herkesin katılımına açık Open Room, sadece takip ettiklerinizle iletişim kurabileceğiniz Social Room ve dışarıdan kimsenin katılamayacağı Closed Room seçenekleri ile konuşmaları açabiliyorsunuz.

Sağ üstte yer alan konu belirle alanı ile de eğer Closed Room harici seçenekleri seçtiyseniz konu başlığını diğer kişilere göstererek katılımları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlayabiliyorsunuz.

Ses temelli sosyal ağda konuşma başlatmadan da vakit geçirmek mümkün. Dilerseniz istediğiniz bir konuşmaya dahil olabilirsiniz. Takip ettiğiniz kişilerin etkinlikleri önünüze düşüyor ama bundan ötesi farklı kulüpleri veya grupları da arayarak onlara dahil olmanız da mümkün. Gelecek etkinlikler için kendinize takvim atayabileceğiniz gibi takip ettiğiniz kişiler konuşmaya başladığında gelen bildirimle konuya girmeniz de mümkün. Siz konuşmacı olmak için el kaldırmadığınız sürece sadece dinleyen pozisyonunda kaldığınızı da belirteyim.

Ülkemizde bu hafta yaşanan hızlı katılımla iOS kullanıcısı olan teknoloji tutkunları yerini almaya başladı. Bunun haricinde ise girişimin yatırımcıları arasında a16z’in kurucu ortakları Marc Andreessen ve Ben Horowitz ile melek yatırımcı Ashton Kutcher gibi ünlü isimlere rastlamak mümkün. Rastlamak derken Twitter’dakinden daha fazlası, bir tweet atmanın ötesinde kişiyi dinlemek ve moderasyona bağlı soru sormak da mümkün.

İçerik havuzu

İçeride bilgi dolu, fikir geliştirebilecek içerikler olduğu kadar, girişimin kendini tanıttığı metinde olduğu gibi diğer alanlarda da içerikler var. Podcast gibi kalıcı değil, konuştuklarınız söz olup uçuyor. Bunun haricinde bir sosyal ağın temel dinamiği olan içeride insanların birbirini bulması ve etkileşimi için her şey mevcut.

Birlikte uyumadan, birlikte kahvaltı yapmaya, birlikte pomodoro usülü çalışmaya aslında pandemi dönemiyle daha da artan yalnızlığa karşı bir ses. Pandemi sonrasında da kalıcı olacağı kesin, çünkü Z jenerasyonunun en büyük problemlerinden biri olarak yalnızlık gösteriliyor.

Clubhouse’ta Serbay ile bir oturumda konuşurken bahsetti: YouTube’da canlı yayında çalışanlar ve uyuyanlar var diye. Clubhouse’un bu yöndeki en önemli tarafı rahatlığından kaynaklanıyor. Kamera açma gibi bir fonksiyonunun olmayışı aslında giriş engelini oldukça düşürüyor.

Uygulamanın farklılaştığı nokta ses temelli olması. En iyi özelliği de sesteki gürültüyü temizlemesi. İçeriği ve içeriğe dair teknolojiyi söyledikten sonra şuna da değinmek lazım: Clubhouse’un yatırımcılarından Marc Andreessen’in herkesin bildiği “Software is eating the world” cümlesi Clubhouse’ta “Community is eating the world“ oluyor. Uygulamanın yapım aşamasında gösterilen emek şüphesiz ki ortada ama kopyalanmaya çok da müsait bir uygulama. Lakin aynı topluluğu başka yerde buluşturmak hiç kolay değil.

Kaynak: Webrazzi

ashton kutcher clubhouse Ios kullanıcıları podcast ses ses odaları sesli chat Twitter WhatsApp Youtube
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temizlikte "uçan" çözüm: Artık camlar drone'lara emanet!
Haberler
Temizlikte “uçan” çözüm: Artık camlar drone’lara emanet!
Marketing Türkiye
14 Nisan 2025
Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Haberler
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.