Türkiye İtibar Atölyesinin hazırladığı katılım sertifikalı eğitim seminerleri, her ayın son haftası gerçekleştirilecek. Katılımın 100 kişi ile sınırlı tutulacağı seminerlerden kurumların beyaz yakalı yöneticileri, satış, pazarlama, iletişim ve yönetim departmanlarındaki karar vericiler, siyasetçiler, lisansüstü ve doktora öğrencileri, iş adamlarınca kurulan STK’ların yöneticileri, yerel yönetimlerdeki bürokratlar ile KOBİ’lerin üst düzey yöneticileri yararlanabilecek. Her biri için sadece 250 TL katılım bedeli alınacak seminerlerde lisansüstü ve doktora öğrencilerine yüzde 25 indirim uygulanacak. esosyal kurumlar yaratmanın mercek altına alınacağı ve “Digitibar: Sosyal Medya’da Kriz ve İtibar Yönetimi” konulu ilk seminerin konuşmacıları arasında TickTock Boom Digital Ajansı Genel Koordinatörü Cem Çınlar, Sabah Gazetesi Teknoloji Editörü Timur Sırt, İş kadını ve TV Yapımcısı Elif Dağdeviren, Yoghurt Network Kurucu Ortağı Emre Aydoğdu, Sosyal İşler İş Geliştirme Yöneticisi Emek Tüzün, Marketing Türkiye IP Dergisi Yazı İşleri Müdürü Elif Erman, Medya Takip Merkezi Genel Müdürü Halef Remzi Vayıs ve AcerPro Genel Müdürü Fatih Acer yer alıyor.
30 Mayıs 2012 Çarşamba günü Bersay İletişim Enstitüsü’nde gerçekleştirilecek, “Digitibar: Sosyal Medya’da Kriz ve İtibar Yönetimi Eğitim Semineri”nde katılımcılar, kurumsal markaya dijital katkı, online itibar yönetimi, sosyal medyada ölçümleme ve değerlendirmeye kadar geniş bir çerçevede sosyal medya dünyasına yelken açacaklar. Katılımcılar eğitim boyunca sosyal medyanın iş hayatına etkisini görecek, sosyal medyanın yönetilmesinde bilinmesi gereken püf noktalarından haberdar olacak ve kendilerini geliştirecekler. İtibar Atölyesi başkanı Ertan Acar’ın “Sosyal Medya bireyler arasındaki iletişimi sağlarken artık pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler içinde oldukça etkili bir kanal haline geldi. Maliyet/performans ilişkisi karşılaştırıldığında, sosyal medyanın önceki yöntemlere oranla sağladığı önemli olanak ve avantajlar var” dedi.
Son yıllarda şirketlerin sosyal medya ve dijital pazarlamaya harcadıkları rakamı artırdığına dikkat çeken Acar, “Voltier Digital’in verilerine göre B2C şirketlerinden % 67’si Facebook, % 57’si kurumsal blogları ve % 42’si de twitter aracılığıyla yeni müşteriler edinmişler. İsterseniz durumu biraz daha abartıp sosyal medyanın gerçekten de ne kadar popüler olduğunu gözler önüne serelim. Örneğin; Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı, sosyal medya konularında eğitilmek üzere genç yetenekler arıyor. Başvuran gençler arasından seçilecek olanlar üç ay boyunca New York’da sosyal medya üzerine hem eğitim görecek hem de çalışacak. Başvuran adayların web teknolojileri, internet iletişimi, blog kültürü ve sosyal medya hakkında bilgi sahibi olmaları gerekiyor” diye konuştu.