20 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor

Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
1 dk okuma

YouTube, reklamcılık anlayışını kökten değiştirecek yeni bir formatı duyurdu. “Peak Points” adı verilen bu sistemle birlikte reklamlar, videoların en heyecanlı ve duygusal açıdan yoğun anlarında gösterilmeye başlanacak. Bu yenilik, izleyici deneyimini dönüştürürken, reklamverenler için de dikkat çekici fırsatlar sunuyor.

Yeni format, Google’ın yapay zeka modeli Gemini tarafından destekleniyor. Gemini, video içeriklerini analiz ederek izleyicinin en fazla etkilendiği anları belirliyor ve reklamlar bu zirve anların hemen sonrasında devreye giriyor. YouTube, bu sayede reklamların daha yüksek dikkatle izleneceğini öngörüyor.

Bu strateji, pazarlamada “duygu temelli hedefleme” yaklaşımına dayanıyor. İzleyici ile içerik arasında güçlü bir bağ kurulduğunda, hemen ardından gelen reklamların daha etkili olduğu düşünülüyor. Özellikle Türkiye gibi duygusal bağ kurma eğiliminin yüksek olduğu pazarlarda, bu yöntem hali hazırda birçok sektörde aktif olarak kullanılıyor.

Ancak her yenilik gibi bu sistem de tartışmaları beraberinde getiriyor. İçeriğin duygusal zirve yaptığı bir anda gösterilen reklam, akışı kesintiye uğratarak izleyici deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Öte yandan YouTube, sadece dikkat çekici reklam yerleşimiyle yetinmiyor. Platform, kullanıcıların izledikleri reklamlar üzerinden ürünleri inceleyip doğrudan satın alabilecekleri yeni bir etkileşimli reklam formatını da duyurdu. Bu model, marka etkileşimini doğrudan satışa dönüştürmeyi amaçlıyor.

Yeni reklam stratejileri, YouTube’un içerik tüketim deneyimini nasıl şekillendireceği kadar, kullanıcı tepkilerini nasıl yöneteceği açısından da merakla takip ediliyor.

featured Youtube
1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
4 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
5 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Güncel Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temu Türkiye'deki yeni iş ortaklarını duyurdu
Haberler
Temu Türkiye’deki yeni iş ortaklarını duyurdu
Sena Tufan
5 Eylül 2025
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Haberler
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
İrem Alimoğlu
21 Ağustos 2025
Milka çikolatalarına "hileli ambalaj" davası
Haberler
Milka çikolatalarına “hileli ambalaj” davası
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Google, antitröst davasında rahat nefes aldı! Chrome satılmayacak...
Haberler
Google, antitröst davasında rahat nefes aldı! Chrome satılmayacak…
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.