1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor

Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
1 dk okuma

YouTube, reklamcılık anlayışını kökten değiştirecek yeni bir formatı duyurdu. “Peak Points” adı verilen bu sistemle birlikte reklamlar, videoların en heyecanlı ve duygusal açıdan yoğun anlarında gösterilmeye başlanacak. Bu yenilik, izleyici deneyimini dönüştürürken, reklamverenler için de dikkat çekici fırsatlar sunuyor.

Yeni format, Google’ın yapay zeka modeli Gemini tarafından destekleniyor. Gemini, video içeriklerini analiz ederek izleyicinin en fazla etkilendiği anları belirliyor ve reklamlar bu zirve anların hemen sonrasında devreye giriyor. YouTube, bu sayede reklamların daha yüksek dikkatle izleneceğini öngörüyor.

Bu strateji, pazarlamada “duygu temelli hedefleme” yaklaşımına dayanıyor. İzleyici ile içerik arasında güçlü bir bağ kurulduğunda, hemen ardından gelen reklamların daha etkili olduğu düşünülüyor. Özellikle Türkiye gibi duygusal bağ kurma eğiliminin yüksek olduğu pazarlarda, bu yöntem hali hazırda birçok sektörde aktif olarak kullanılıyor.

Ancak her yenilik gibi bu sistem de tartışmaları beraberinde getiriyor. İçeriğin duygusal zirve yaptığı bir anda gösterilen reklam, akışı kesintiye uğratarak izleyici deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Öte yandan YouTube, sadece dikkat çekici reklam yerleşimiyle yetinmiyor. Platform, kullanıcıların izledikleri reklamlar üzerinden ürünleri inceleyip doğrudan satın alabilecekleri yeni bir etkileşimli reklam formatını da duyurdu. Bu model, marka etkileşimini doğrudan satışa dönüştürmeyi amaçlıyor.

Yeni reklam stratejileri, YouTube’un içerik tüketim deneyimini nasıl şekillendireceği kadar, kullanıcı tepkilerini nasıl yöneteceği açısından da merakla takip ediliyor.

featured Youtube
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Haberler
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
27 Mayıs 2025
Cannes Lions'ta jüri olma sırası sizde! "Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!"
Haberler
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.