
2021’de Twitter’ı sallayan markalar
Twitter, 2021 yılında en başarılı olan kampanya ve Tweetlere imza atan markaları açıkladı. Öne çıkan markalar 8 farklı kategoride sıralanırken Türkiye’den Algida ve Doritos en ilgi çeken kampanyaların ardındaki isimler oldu.
Twitter’ın markalar için önemli bir kampanya ve iletişim platformu olduğu ortada. Öyle ki zaman zaman çarpıcı kampanyalarıyla dikkatleri üzerine çeken markalar Twitter etkileşiminde fenomenlerini bile geçebiliyor. 2021’de de çığır açan lansmanlardan etkili iletişim çalışmalarına kadar Twitter’da bu yıl hakkında konuşulmayı ve etkileşim yaratmayı başaran birçok marka oldu. Twitter, Dünyada ve Türkiye’de Twitter’ı kullanarak başarısını pekiştiren markaların yaptıklarından segment segment bir derleme yaptı. İşte öne çıkan markalardan, kampanyalardan ve işlerden bazıları.
1. En çok konuşulan marka: Disney+
Zorlu bir yıla rağmen, Disney+ en çok ihtiyaç duyulan zamanda evlere ve Twitter’a sihir getirdi. Aynı zamanda da en çok bahsedilen marka olarak listelerde hızla üst sıralara yerleşti. Markanın ikinci yıl dönümü kutlaması öncesi attığı Tweet ve gelecek programlara dair duyuruları çok konuşuldu.
Ajans: @PublicisGroupe
2. En iyi lansman: Ford
Amerika’da en çok satan kamyonet markası olmak için ne gerekiyor? Ford’a göre, tüketicilerinin sürekli değişen ihtiyaçlarına uyum sağlamak… Bir Twitter Canlı Etkinlik Sayfasında yeni #F150Lightning EV’yi tanıttıktan sonra, “her zamankinden daha sağlam, her zamankinden daha akıllı” kamyon piyasada ve Twitter’da en çok konuşulan elektrikli araçlardan biri oldu. Ford’un heyecan verici kampanyası güven uyandırmanın yanı sıra Ford’u çarpıcı bir lider olarak gösterdi. EV kamyonu ses payında geçen yıla göre yüzde 33’lük bir artış sağladı.
Ajanslar: @WiedenKennedy, @VMLYR, @mindshare
We’ve electrified America’s truck. Watch here as we reveal the all-electric #F150Lightning. https://t.co/utiomvR9q6
— Ford Motor Company (@Ford) May 20, 2021
3. Önemli bir anı bağlayan en iyi kampanya: Mountain Dew
Mountain Dew, on yılı aşkı sürenin ardından yeni lezzeti Major Melon’u piyasaya sürdü. Bunun için bir kampanya oluşturan marka, Super Bowl sırasında ilk kez oyunlaştırılmış TV reklamını yayınladı. Mountain Dew, reklamda kaç şişe göründüğünü tahmin etmesi için hayranlarını Twitter’a yönlendirerek doğru tahminde ilk bulunan kişiye 1 milyon dolar ödül verdi.
Ajanslar: @OMD_Worldwide, @TBWAChiatNY
❤️ this tweet to be notified when the count begins. Yup, we’re giving away one million dollars in our #MTNDEWMAJORMELON ad on Sunday.
— Mountain Dew® (@MountainDew) February 1, 2021
NO PURCH. NEC. Legal res 50 US/DC 18+ (19+ NE&AL). Ends w/1st verified answer or 3/31/21. Rules: https://t.co/ZN3BJC2YDT pic.twitter.com/6WtxpdAzkL
4. En popüler marka Tweeti: Nick Jr.
Bu viral Tweet’te Nick Jr., Y kuşağı için nostaljiden yararlandı. “Blue’s Clues”dan eski dostumuz Steve, dizinin 25. yıl dönümü için dokunaklı bir video yakalamak için Twitter’a uğradı. Dönüşü kısa olmasına rağmen, onu izleyerek büyüyen çocuklar arasında mesaj güçlü bir şekilde yankılandı. “Seni asla unutmadım” mesajı veren küçük bir hareket, Twitter’da duygusal bir alışverişi ateşledi ve birçok hayrana ihtiyaç duyduklarını bile bilmedikleri kapanışı sağladı.
So about that time Steve went off to college… #BluesClues25 pic.twitter.com/O8NOM2eRjy
— Nick Jr. (@nickjr) September 7, 2021
5. En iyi marka varlığı: McDonalds
Bugün milyarlarca kişiye hizmet veren McDonald’s, hala kampanyalarıyla aktif kalmaya ve kendini geliştirmeye devam ediyor. Amerikan tarihinin şimdiye kadarki en çeşitli ve en büyük nesline hitap edecek şekilde varlığını genişleten fast food markası, Saweetie ve BTS ile ünlü yemek kampanyalarından sadakat programına kadar dikkat çeliyor. Ve evet, biz hala 59.6 milyon McNugget siparişimizi bekliyoruz.
Ajanslar: @WiedenKennedy, @OMD_USA
ba da ba ba ba really didn’t have to go that hard
— McDonald's (@McDonalds) April 30, 2021
6. En çok Tweetlenen marka hashtag’i: Nintendo Switch
Oyun topluluklarını hafife almamak lazım. Nitekim #NintendoSwitch’i yılın en çok Tweetlenen marka hashtag’i yapan Twitter’daki 91 milyondan fazla oyun hayranı bunu göstermiş oldu. Merakla beklenen oyun sürümleri ve oyun içi güncellemeleri Twitter’dan bağlantı kuran bu geniş topluluk, Nintendo konsolunu oyun sohbetlerinin ön saflarına taşıdı.
Ajanslar: @wethetweet, @RepriseDigital
Tune in 9/23 at 3 p.m. PT for a #NintendoDirect livestream featuring roughly 40 minutes of information focused mainly on #NintendoSwitch games launching this winter. pic.twitter.com/feHBEKfHPG
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) September 22, 2021
7. Kişişelleştirmeyi en iyi tetikleyen yaratıcı kampanya: OREO
Burcunuzu, yükseleninizi, ay burcunuzu, Çin burcunuzu biliyor olabilirsiniz. Ama daha önce OREO burcunuzu öğrenmiş miydiniz? Twitter’da eğlenceli bir kampanya başlatan OREO, Tweet’e yanıt veren takipçilerin son Tweetlerinden yola çıkarak onların OREO yıldız falını paylaştı.
Ajanslar: @VaynerMedia, @MartinAgency, @360i
8. Hepimiz adına “Teşekkür” eden en iyi kampanya: CeraVe
Hepimiz düşünüyorduk ama CeraVe bizim yerimize teşekkür etti. Kampanyaları, #ThankYouNurses, pandemi sırasında ön saflarda hayatlarını riske atan ve bunu her gün yapmaya devam eden kahramanlara ışık tuttu. CeraVe, katılan ve kendi yürekten mesajlarını paylaşan Twitter Takeover Trendi ile hemşirelere minnettarlığını dile getirdi.
Join us in celebrating the stories of four incredible nurse heroes. #ThankYouNurses #HeroesBehindTheMasks
— CeraVe (@cerave) May 7, 2021
Peki, Türk markalar Twitter’da neler yaptı?
2021’de Türk markalar da kampanyaları ve iletişim çalışmalarına Twitter’ı dahil etti. İşte Türkiye pazarında öne çıkanlar:
@AlgidaTurkiye #AlgidaBigBold
Yaz aylarında dondurmanız erimeden Boğaz’ı nasıl geçersiniz? Algida Türkiye, Algida Big Bold dondurmasını Avrupa kıtasından Asya kıtasına taşımak için dünyada motosikletiyle su üzerinde gidebilen tek isim Avustralyalı motosiklet dublör sanatçısı Robbie Maddison ile iş birliği yaptı. Marka, etkinlik öncesi bir heyecan yaratmak için önce Sohbet Kartlarını (Conversation Cards) kullanarak takipçilerine Algida Big Bold dondurması erimeden önce Boğaz’ı nasıl geçeceklerini sordu. Ardından, yanıt verenler için hatırlatıcılar oluşturdular ve onları geçişi canlı izlemeye teşvik ettiler.
Hayatı büyük yaşayanlara soruyoruz! #AlgidaBigBold, Avrupa’dan Asya’ya erimeden nasıl geçer? .@algidaturkiye #AlgidaBigBold kullanarak en yaratıcı cevabını yaz ve favla, bu heyecanı ilk izleyenlerden biri ol! Sizi bu hafta içinde güncelleyeceğimizden emin olabilirsiniz.
— Algida Türkiye (@AlgidaTurkiye) August 23, 2021
@DoritosTurkiye @RufflesTurkiye #seninyolculugunnereye
@DoritosTurkiye x @RufflesTurkiye, #seninyolculugunnereye kampanyası hakkında farkındalık yaratmak ve marka hakkında konuşulmasını sağlamak için Sohbet Kartlarını (Conversation Cards) kullandı. Markalar, takipçilerini yalnızca bir düğmeye tıklayarak “dünyayı gezmeye” ve uluslararası esinli tatları deneyimlemeye davet etti.

Ne pandemi ne ekonomik kriz, Twitter’da en çok ne konuşuldu?