17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar için Euro 2020'de Twitter'da daha etkili olma rehberi
Sosyal Medya

Markalar için Euro 2020’de Twitter’da daha etkili olma rehberi

Marketing Türkiye
4 Haziran 2021
3 dk okuma

Dünyanın dört bir yanındaki futbolseverler, Euro 2020 futbol turnuvasının başlamasını bekliyor. Buna sadece bir turnuva diyemeyiz, futbol tutkusu dolu ülkeler için çılgın günler olacak. Ancak, stadyumlarda taraftarlar olmayacak veya çok sınırlı sayıda kişiye izin verilecek. Ama Twitter her zamanki gibi futbol taraftarlarının maçlar hakkında canlı yorum yapması, oyunun yarattığı duygu ve deneyimleri paylaşması ve ülkelerini, renklerini, bayraklarını desteklemek için adeta bir sanal stadyum olacak.

2016’dan sonra, Euro 2020 Türkiye için Avrupa Futbol Şampiyonası’na Euro bir dönüş oldu. Bu yıl genç ve iddialı takımımız için bir kez daha büyük umut yaşıyoruz. Türkiye’de de gün geçtikçe heyecan artıyor. Twitter’dan alınan verilere göre, Mayıs ayında 29.2K unique kişi tarafından Euro 2020’den bahseden toplam 56,2 bin tweet atıldı. Genel olarak, Euro 2021 için 88,4 milyon gösterim gerçekleşti.

Twitter, adeta futbolseverlerin ikinci evi konumunda. Futbol, ​​Türkiye’de Twitter kullanıcıları arasında yüzde 80’lik oranla en çok ilgi çeken, konuşulan en popüler spor. Futbola en yakın spor ise yüzde 68 ile basketbol.

2016’daki son Avrupa şampiyonası sırasında turnuva boyunca 337 bin tweet atılmıştı. Futbol ve Euro 2020 ile ilgili yazanların yani futbol tutkunlarının yüzde 63’ü Twitter’ı her gün düzenli olarak kullanıyor. Diğer yaştan futbola her yaştan geniş bir ilgi var, ancak en çok 25-35 yaş arasındakiler arasında popüler.

Futbol Twitter’da konuşuluyor

Twitter, sezonun bu en büyük turnuvasında, futbol tutkunları kadar markaların ve pazarlama ve iletişim uzmanlarının da tam olması gereken yer. Ağırlıklı olarak genç bir seyircinin zamanının çoğunu sahadaki aksiyondan devre arası şovuna ve büyük bütçeli reklamlara kadar her şey hakkında konuşarak geçirdiği yer de diyebiliriz. Markaların sohbete katılmanın yanı sıra sohbetin kendi markalarının bilinirliğini oluşturmaları  ve zirveye tırmandırmaları için de en ideal zaman.

Markalar ve pazarlamacılar için oyun sırasında Twitter’da olmak büyük bir artı puan

Twitter tarafından yaptırılan yakın tarihli bir pazarlama modelleme çalışmasına göre Twitter, ölçülen diğer dijital kanallara kıyasla yüzde 60 daha yüksek yatırım getirisi sağladı. Pazarlamacılar, kimin Tweet attığını ve ne hakkında Tweet attığını görmek için oyun sırasındaki konuşmayı takip ederek, bu süper etkileşimli kitle için ilginç ve alakalı içerik oluşturma konusunda özel bir fırsata sahip oluyor. Twitter verilerine göre etkinliğe giden sohbetler nostalji, batıl inançlar, yiyecek-içecek ve tabii ki kupa için yarışan takımlar etrafında şekilleniyor.

Markalar için şüphesiz büyük bir ay olabilir. Markalar, turnuva boyunca daha görünür ve etkili olmak için Twitter’ın gücünü kullanabilir.

Twitter Spaces’ta futbol sohbetleri

Spaces, Twitter’da sohbet başlatmanın ve geliştirmenin yeni yollarından biri. Futbolseverler özellikle maçlardan sonra Spaces’ta futbolu konuşacaklar. Spaces aynı zamanda insanların markanızı ve çözümlerinizi duymasını sağlamanın da iyi bir yolu. Markalar, popüler Twitter Spaces’a sponsor olabilir veya insanlara ulaşmak ve onların da markalarını duymalarını veya konuşmalarını sağlamak için kendi Spaces konuşmalarını başlatabilir.

Gündemi yakalayan en iyi Hashtag’i bulun

Hashtag’ler, Twitter’daki geniş insan profiline ulaşmanın her zaman en iyi yollarından biridir. Twitter kullanıcıları her zaman hashtag’leri takip ederek içeriklere daha kolay ulaşıyor. Bu yüzden markaların en iyi ihtimalle hashtag kullanması gerekiyor. Markalar ve ajansları, maçları takip ederek, maçların en çok konuşulanlarını yakalayarak en iyi hashtag’leri bulabilir.

Markaların kendi etkinliklerini şekillendirmeye yardımcı olmak ve hashtag’lerdeki konuşmayı nasıl takip edebilecekleri hakkında bir fikir verebilmek adına Twitter, Mayıs ayının başından bugüne kadarki en iyi Euro 2020 hashtag’lerini açıkladı. Mayıs ayı boyunca Türkiye’de Twitter’da insanlar en çok #Euro2020 ve #BizimÇocuklar hashtaglerini kullanmayı tercih etti. Milli takım ve genç yıldız oyuncuları için motivasyon ve sahiplenme mesajı taşıyan #BizimÇocuklar gibi hashtag’ler, markaların izleyicisiyle bağlantı kurmasına yardımcı olabilir.

Fleets’in Twitter’daki popülerliğini kullanın

Fleets’ler, Twitter’da içerik paylaşmanın yeni bir yolu. Bir Fleet yalnızca bir günlüğüne görünür olduğundan, içeriğiniz daha rahat, sohbete dayalı ve kısa olabilir. Müşteriler markalarla özgün etkileşimler ister ve Fleets tam da bunu yapmanıza yardımcı olabilir. Hayranları kutlamaktan ve kamera arkası görünümleri sunmaktan Tweetlerinizi yükseltmeye ve marka bilinirliğini artırmaya kadar, Fleets çevrimiçi kitlenizle etkileşimi artırmak için iyi bir fırsat. Bir olayı canlı Fleet’e dönüştürün veya izleyicilerinizle bir sohbet başlatın. Fotoğraflar, videolar ve kalın metin seçenekleriyle hayranlarınızın dikkatini çekin. Ayrıca ek Fleets’ler aracılığıyla onlardan kendi içeriklerini paylaşmalarını isteyerek veya doğrudan sizinkine yanıt vermelerine izin vererek hayranların katılımını ve etkileşimini teşvik edebilirsiniz.

Kampanyayı başlatacağınız doğru zamanı bilin

Twitter’da sezon sonrası izleyicilerle etkileşim kurmak isteyen markalar, doğru zamana odaklanmalı. Twitter’daki marka pazarlama kampanyalarının yüzde 50’den fazlası yalnızca gerçek etkinlik günlerinde etkinleşir ve bu da bir markanın planlama stratejisine yardımcı olmaktan çok zarar verebilir.

Bunun yerine, markalar verimlilik ve etki elde etmek için yayın tarihlerini genişletmeye odaklanmalı. Etkinlik günlerine ek olarak çevre günlerde bağlantı kuran markalar, büyük olasılıkla iki kat etkileşim, yüzde 35’in üzerinde daha yüksek görüntüleme ve üç kat daha iyi maliyet verimliliği elde etti.

Emoji hedefleme

İnsanlar emojileri ve Tweetlere getirdikleri eğlence duygusunu severler. Euro 2021 boyunca, insanlar turnuva sırasında birbirlerini kutlarken ve birbirlerini teselli ederken kesinlikle kendilerini emojilerle daha fazla ifade edecekler. Markalar, artık Twitter reklam panosunda kullanılabilen emoji hedefleme ile futbol taraftarlarına ulaşmak için fırsat sağlayan bu emojileri hedefleyebilir.

Mayıs ayı boyunca, Euro 2021’e dair konuşmalarda Türkiye’de en çok kullanılan emoji, 🗣(Speaking Head) hashtag’i oldu. Kupa 🏆 ve Ateş-Yangın 🔥 emojileri de diğer kullanılan iki emoji oldu.

Soru-Cevaplar iyi bir etkileşim yöntemi

Şirketler sohbetleri ve Soru-Cevap oturumlarını kullanabilir, örneğin taraftarlardan bir hashtag ile maçın pozisyonunu, maçın oyuncusunu vb. seçmelerini ve maçlar sırasında ve sonrasında geri bildirim ve farkındalık almalarını isteyebilir.

Nostalji her zaman işe yarar

Futbolseverlerin her zaman büyük anları vardır ve geçmiş maçlardan veya turnuvalardan anları unutmazlar. Markalar, her zaman işe yarayan nostaljinin gücünü kullanabilir.

Virüsün Avrupa futboluna faturası 6,1 milyar euro!

euro 2020 featured Twitter
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
11 Mayıs 2025
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.