
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Sosyal medyada başarılı olabilmek için yalnızca aktif bir varlık göstermek yetmiyor; doğru zamanda, doğru içerikle hedef kitleye ulaşmak ve onların ilgisini çekmek büyük önem taşıyor. Tüketicilerin sadakatini kazanmak ve marka bağlılığını artırmak için ilgi çekici ve etkileşimli içerikler üretmek oldukça önemli. Kullanılan iletişim stratejileri, markaların sosyal medya platformlarındaki performansını doğrudan etkileyerek başarılarını pekiştiriyor. Peki, geride bıraktığımız ayda hangi markalar bu rekabette fark yaratarak öne çıkmayı başardı? Yanıtlar SocialBrands’in Ekim ayı raporundan geliyor…
Türkiye’de 52 bin marka hesabının ay boyunca sürdürdüğü iletişimi istatistiksel olarak inceleyen SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek öne çıkan başarılı markaları belirlemeyi sürdürüyor.
Sosyal medyanın en iyileri: Aselsan, Roketsan ve Baykar
1–30 Eylül dönemine ait verilere göre Aselsan, istikrarlı performansını bu ay da sürdürdü. Savunma sanayiindeki teknolojilerini tanıtan paylaşımlarının yanı sıra Teknofest’e dair içerikleriyle de etkili bir iletişim yürüterek kullanıcıların ilgisini çeken Aselsan SocialBrands Ekim Ayı Top100 listesinin zirvesine yerleşti.
Listenin ikinci sırasında yer alan Roketsan da Teknofest kapsamında yaptığı paylaşımlarla sosyal medyada güçlü bir görünürlük ve yüksek etkileşim elde etti.
Baykar ise festival süresince teknolojik yeniliklerini öne çıkaran içerikleriyle yoğun ilgi gördü ve Top100 listesinin üçüncü sırasında yer aldı.
İşte SocialBrands Ekim Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Araştırmanın Metodolojisi

SocialBrands ekim ayı sonuçları için değerlendirme sırasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Eylül döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.