
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Markalar, pazarlama ve iletişim stratejileri doğrultusunda hedef kitlelerine ulaşmak ve etkileşimi artırmak için sosyal medyayı en etkili şekilde kullanmaya devam ediyor. Türkiye’deki on binlerce marka hesabı tarafından her gün binlerce sosyal medya paylaşımı yapılıyor. Rekabetin son derece yoğun olduğu bu dinamik ortamda ise performansıyla öne çıkan markalar her zaman dikkatleri üzerine çekiyor. Peki dijital iletişim rekabetinde hangi markalar fark yaratıyor? Her ay yayınladığı sosyal medya performans sıralaması ile dijitaldeki rekabette önde olan isimleri duyuran SocialBrands’in mayıs ayı sonuçları tam da bu sorunun yanıtını veriyor…
SocialBrands her ay düzenli olarak markaların sosyal medya performanslarını tamamen veriye dayalı olarak ölçümlüyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
İlk üçte yer alan markalar: Aselsan, Baykar ve Roketsan
SocialBrands Mayıs Top100 listesinin zirvesinde, savunma sanayii alanında geliştirdiği teknolojileri sosyal medyada başarılı bir şekilde yansıtan Aselsan yer aldı. Platformlardaki içerik performansıyla dikkat çeken marka, istikrarlı iletişimiyle kullanıcıların ilgisini toplayarak zirvede konumlandı.
Savunma sanayii alanındaki bir diğer marka olan Baykar, tüm mecralarda sergilediği yüksek performansla Top100 listesinin ikinci sırasında yer aldı. Roketsan ise gelişmiş teknolojisine odaklanan içerikleriyle Top100 listesinin üçüncü sırasına yerleşerek savunma sanayii markalarının sosyal medyadaki gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.
İşte SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı bu yıl da markaların gündemindeydi. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 23 Nisan için 10 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 1 milyon 548 bin etkileşim elde etti.
DenizBank, Burcu Biricik’in öğretmen rolüyle yer aldığı filminde Mustafa Kemal Atatürk’ün çocukluk hayallerine vurgu yaparak duygusal bir anlatımla 23 Nisan’ı kutladı.
LÖSEV, 23 Nisan filminde tedavi sürecini tamamlamış çocuklara yer vererek hayallerini ve eşit yaşam hakkı taleplerini dile getirerek umut dolu bir mesaj verdi.
OZMO, 23 Nisan için ofiste renkli bir etkinlik düzenleyerek yönetim kurulu üyelerinin hayallerini dile getirdi. Sosyal medyada paylaşılan eğlenceli içerik, kullanıcıların büyük beğenisini topladı.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri kazananları belli oldu!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards kapsamında markaların sosyal medya performansları, yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında tamamen istatistiksel olarak değerlendiriliyor. Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, markaların 1 Nisan 2024 ile 1 Nisan 2025 dönemindeki SocialBrands puanları değerlendirilerek her sektörün en başarılı markaları belli oldu.
Kazananların 18 Haziran’da Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşecek görkemli ödül töreniyle ödüllerine kavuşacağı SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!