Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu hangisi?
DataReportal’ın Türkiye’de internet ve sosyal medya kullanımına ilişkin hazırladığı “Dijital 2022: Türkiye” raporu yayınlandı. Rapora ocak ayında Türkiye’deki 68,90 milyon kişinin sosyal medya kullandığı yansırken bunların toplam nüfusun yüzde 80,8’ine eşit olduğu işaret edildi. Ayrıca rapor, 2021 ile 2022 yılları arasında sosyal medya kullanıcılarının 8,9 milyon oranında arttığı dikkat çekti. Gelin detaylara bakalım…
Meta’nın reklam kaynaklarından elde edilen veriler Facebook’un 2022 yılının başında Türkiye’de 34,40 milyon kullanıcısı olduğuna işaret ediyor. Google’ın reklam kaynakları tarafından paylaşılan verilerde ise YouTube’un 2022’nin başlarında Türkiye’de 57,40 milyon kullanıcıya sahip olduğu görülüyor. Yani, sadece YouTube reklamları Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 82,1’ine erişmiş durumda.
Instagram’ın ise 2022 yılının başında Türkiye’de 52,15 milyon kullanıcısı olduğu kayıtlara geçti. Instagram’ı 26,56 milyon kullanıcıyla TikTok, 16,80 milyon kullanıcıyla Facebook Messenger, 16,10 milyon kullanıcısıyla Twitter, 12,90 milyon kullanıcısıyla Snapchat ve 12 milyon kullanıcısıyla LinkedIn takip ediyor.
DataReportal’ın We Are Social ve Hootsuite iş birliğiyle yayınlanan rapora göre, dünya çapında 5 milyardan fazla insan internet kullanıyor.
Çalışanların iş hayatında sosyal medya kullanımlarına dikkat etmesi hem şahsi imajları ve çalıştıkları şirket hem de network içinde oldukları çevre adına büyük önem taşıyor. Türkiye’nin istihdam kaynağı Eleman.net‘in iş hayatında çalışanların sosyal medyada sıkça yaptıkları 5 hata ve bu hataların önüne geçecek önerilerine göz atmak için TIKLAYIN.