19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medya AVM'leri tahtından etti
Haberler

Sosyal medya AVM’leri tahtından etti

Berçem Sultan Kaya
5 Aralık 2021
1 dk okuma

Çevrim içi alışverişin rahatlığı tüketiciyi etkisi altına alırken geleneksel alışveriş yöntemleriyle aramıza mesafe girdi. Ancak her şey bununla da sınırlı değil, araştırmalar gösteriyor ki sosyal medya kanalları yeni AVM’ler olmaya adaylıklarını koydu.

Pandemi farklı kanallardan alışverişi gerekli kılsa da tüketicinin de buna kolaylıkla uyum sağladığını söylemek gerekiyor. McKinsey’nin araştırması tüketicilerin yüzde 60 ila 70’inin özellikle tatil ile ilgili alışverişlerinde farklı çevrim içi platformları kullandığını gösteriyor.

Yalnızca McKinsey değil; diğer araştırmalar da farklı kanalların kullanımında bir artış olduğunu gösteriyor. Milli Perakende Federasyonu’nun öngörülerine göre geçen yıla oranla çevrim içi ve mağaza dışı satışlarda yüzde 15 artış olması bekleniyor. Coresight Research’ün raporunda tüketicilerin yüzde 78,2’sinin bu tatil sezonunda hediyelerini çevrim içi platformlardan almayı düşündükleri ortaya koyuluyor.

Bir zamanların sosyal medyası, bugünün AVM’si oldu

Bridgepearl’ün ekim raporunda, özellikle Z kuşağına baktığımızda, geleneksel alışveriş yöntemlerinin yerini Facebook, WhatsApp, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformlarından alışveriş yapmaya bıraktığını açıkça görüyoruz.

Nitekim esnaf da bu durumun farkında. Bugün özellikle pek çok küçük esnaf da çevrim içi mecralarda yer almaya, sosyal medyada dijital dükkanlar oluşturmaya özen gösteriyor. Bununla paralel olarak çevrim içi ortamda rekabet de hızla artıyor. Haliyle markaların müşterin ilgisini canlı tutabilmek için daha çok çaba harcamaları gerekiyor.

McKinsey’nin yapmış olduğu araştırmaya katılanların yüzde 62’si son üç ayda istedikleri ürünlerin en azından birini tükendiği için alamadığını belirtti. İstediği ürünü alamayan tüketicilerin yüzde 3’u ise başka markalara ve yüzde 32’si başka bir perakendeciye yöneldiklerini, yüzde 13’ ü ise aynı ürünün tekrar envantere gelmesini beklediğini söylediler.

featured McKinsey & Company
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Haberler
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Nafizcan Önder
12 Kasım 2025
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Haberler
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.