3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medya AVM'leri tahtından etti
Haberler

Sosyal medya AVM’leri tahtından etti

Berçem Sultan Kaya
5 Aralık 2021
1 dk okuma

Çevrim içi alışverişin rahatlığı tüketiciyi etkisi altına alırken geleneksel alışveriş yöntemleriyle aramıza mesafe girdi. Ancak her şey bununla da sınırlı değil, araştırmalar gösteriyor ki sosyal medya kanalları yeni AVM’ler olmaya adaylıklarını koydu.

Pandemi farklı kanallardan alışverişi gerekli kılsa da tüketicinin de buna kolaylıkla uyum sağladığını söylemek gerekiyor. McKinsey’nin araştırması tüketicilerin yüzde 60 ila 70’inin özellikle tatil ile ilgili alışverişlerinde farklı çevrim içi platformları kullandığını gösteriyor.

Yalnızca McKinsey değil; diğer araştırmalar da farklı kanalların kullanımında bir artış olduğunu gösteriyor. Milli Perakende Federasyonu’nun öngörülerine göre geçen yıla oranla çevrim içi ve mağaza dışı satışlarda yüzde 15 artış olması bekleniyor. Coresight Research’ün raporunda tüketicilerin yüzde 78,2’sinin bu tatil sezonunda hediyelerini çevrim içi platformlardan almayı düşündükleri ortaya koyuluyor.

Bir zamanların sosyal medyası, bugünün AVM’si oldu

Bridgepearl’ün ekim raporunda, özellikle Z kuşağına baktığımızda, geleneksel alışveriş yöntemlerinin yerini Facebook, WhatsApp, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformlarından alışveriş yapmaya bıraktığını açıkça görüyoruz.

Nitekim esnaf da bu durumun farkında. Bugün özellikle pek çok küçük esnaf da çevrim içi mecralarda yer almaya, sosyal medyada dijital dükkanlar oluşturmaya özen gösteriyor. Bununla paralel olarak çevrim içi ortamda rekabet de hızla artıyor. Haliyle markaların müşterin ilgisini canlı tutabilmek için daha çok çaba harcamaları gerekiyor.

McKinsey’nin yapmış olduğu araştırmaya katılanların yüzde 62’si son üç ayda istedikleri ürünlerin en azından birini tükendiği için alamadığını belirtti. İstediği ürünü alamayan tüketicilerin yüzde 3’u ise başka markalara ve yüzde 32’si başka bir perakendeciye yöneldiklerini, yüzde 13’ ü ise aynı ürünün tekrar envantere gelmesini beklediğini söylediler.

featured McKinsey & Company
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Haberler
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Haberler
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Sena Tufan
19 Eylül 2025
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Haberler
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Nafizcan Önder
4 gün önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.