18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sosyal medya saat
Haberler

Sosyal medyanın “prime time”ı ne zaman?

Seda Başpınar
23 Ağustos 2022
1 dk okuma

Televizyon yayınlarının en çok izlendiği zaman dilimine işaret eden “prime time” bir diğer adıyla “altın saat” günümüzde geleneksel anlamından uzaklaştı. Bugün pek çoğumuz günün belli saatinde izleyebileceğimiz yayınları kaçırmamak için ekran karşısına kurulmuyoruz. Ancak yine pek çoğumuz sosyal medyadan paylaşımlar yapıyoruz, hal böyle olunca mümkün olan en çok kişiye ulaşmak istiyorsak insanların sosyal medyaya en çok vakit harcadığı zaman aralığını bilmemiz gerekiyor.

Sosyal medyanın “prime time”ı, özellikle markaların kampanyalarını daha çok kişiye duyurabilmesi için ya da influencer’ların takipçi kitlesini artırabilmesi için ayrıca önem kazanıyor… Peki, hangi gün ve saatler, bu zaman aralığını kaplıyor. Gelin ABD’li marka danışmanlık şirketi CoSchedule’nin yaptığı araştırmayla yakından bakalım…

30 bin kuruluştaki 37 milyon gönderiden elde edilen verilerden oluşan çalışma kapsamında kullanıcıların paylaşımları beğenerek ve kaydederek gönderiyle etkileşimde bulunduğu zamanlara ilişkin verilere baktı. Faydalı olabilecek ipuçları sunan araştırmada şu veriler öne çıkıyor:

  • Genel olarak sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi günler Pazartesi, Çarşamba ve Cuma, saatler ise 08.41, 15.15 ve 19.00.
  • Salı, Çarşamba ve Cuma “Instagram günü” olarak popülerlik açısından ilk sırada yer alıyor. Bugünlerde Instagram’da 09.00 ve 19.00’da paylaşım yapmak en çok kişiye ulaşmanın yolu gibi gözüküyor.
  • Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri saat 08.36, 09.26 ve 10.00 saatlerinde ise kalabalık Twitter’a taşınıyor.
  • Diğer uygulamaların çoğu ise genel olarak 07.00, 09.00, ve 10.00 saatleri arasında kullanılıyor ve bu zaman dilimleri daha sonra sosyal medyada paylaşım yapmak için ideal görünüyor.

Sosyal medya dil bilgisinden sınıfta kaldı

featured
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube, TV uygulamasını Netflix'e benzetiyor
Haberler
YouTube, TV uygulamasını Netflix’e benzetiyor
İrem Alimoğlu
5 Mart 2025
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Haberler
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Marketing Türkiye
4 hafta önce
OpenAI'dan Gemini’ye karşı hamle! Merakla beklenen model ertelendi
Haberler
OpenAI’dan Gemini’ye karşı hamle! Merakla beklenen model ertelendi
Sena Tufan
7 Nisan 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.