Sosyal medyanın “prime time”ı ne zaman?
Televizyon yayınlarının en çok izlendiği zaman dilimine işaret eden “prime time” bir diğer adıyla “altın saat” günümüzde geleneksel anlamından uzaklaştı. Bugün pek çoğumuz günün belli saatinde izleyebileceğimiz yayınları kaçırmamak için ekran karşısına kurulmuyoruz. Ancak yine pek çoğumuz sosyal medyadan paylaşımlar yapıyoruz, hal böyle olunca mümkün olan en çok kişiye ulaşmak istiyorsak insanların sosyal medyaya en çok vakit harcadığı zaman aralığını bilmemiz gerekiyor.
Sosyal medyanın “prime time”ı, özellikle markaların kampanyalarını daha çok kişiye duyurabilmesi için ya da influencer’ların takipçi kitlesini artırabilmesi için ayrıca önem kazanıyor… Peki, hangi gün ve saatler, bu zaman aralığını kaplıyor. Gelin ABD’li marka danışmanlık şirketi CoSchedule’nin yaptığı araştırmayla yakından bakalım…
30 bin kuruluştaki 37 milyon gönderiden elde edilen verilerden oluşan çalışma kapsamında kullanıcıların paylaşımları beğenerek ve kaydederek gönderiyle etkileşimde bulunduğu zamanlara ilişkin verilere baktı. Faydalı olabilecek ipuçları sunan araştırmada şu veriler öne çıkıyor:
- Genel olarak sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi günler Pazartesi, Çarşamba ve Cuma, saatler ise 08.41, 15.15 ve 19.00.
- Salı, Çarşamba ve Cuma “Instagram günü” olarak popülerlik açısından ilk sırada yer alıyor. Bugünlerde Instagram’da 09.00 ve 19.00’da paylaşım yapmak en çok kişiye ulaşmanın yolu gibi gözüküyor.
- Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri saat 08.36, 09.26 ve 10.00 saatlerinde ise kalabalık Twitter’a taşınıyor.
- Diğer uygulamaların çoğu ise genel olarak 07.00, 09.00, ve 10.00 saatleri arasında kullanılıyor ve bu zaman dilimleri daha sonra sosyal medyada paylaşım yapmak için ideal görünüyor.