Spotify’dan abonelerine “gitme kal” güncellemesi | Son 24 saatin gündemi
Spotify’dan abonelerine “gitme kal” güncellemesi

Uzun zamandır abonelik ücretlerini sabit tutan Spotify, buna rağmen dün açıkladığı zamlı fiyatlarla tepki çekmişti.
Abone kaybetmek istemeyen uygulama, yeni fiyatlarla birlikte kullanıcıların uzun zamandır beklediği güncellemeyi de getirdi. Güncellemeyle birlikte kullanıcılar artık çalma listelerini sırayla oynatabilecek. Yani karışık çal butonu “karışık” ve “çal” olarak ikiye ayrılıyor. Böylece uygulama hem karışık dinlemek isteyen hem de sırayla dinlemek isteyen abonelerini mutlu etmiş oluyor.
Yeni özellik sadece Spotify Premium abonelerine tanımlanacak.
Volkswagen uçuşa hazırlanıyor: “Uçan Kaplan 2023’te havalanacak

Yeni nesil mobilite çözümleri sunmak isteyen Volkswagen, yoğun araştırma, geliştirme çalışmalarından sonra ilk prototipi olan V.MO’yu ortaya çıkardı. Bu ilk prototipin tanıtımı, Çin’deki kaplan yılına gelmesi bakımından siyah ve altın rengine boyandı. Uçan araç ayrıca “Uçan Kaplan” olarak adlandırıldı.
Araç, dört yolcu ve eşyalarını taşımak üzere tasarlanıyor ve elektrikli uçan aracın menzilinin ise 200 km civarında olması bekleniyor. Dikey Kalkış ve İniş (eVTOL) yolcu uçağı prototipini için 2020 yılında Çin’de başlamışı. Şirket, yaklaşık 3 yıl süren çalışmaların ilk meyvesini almış oldu. Konsepti optimize etmek için bu yıl içinde birkaç uçuş testi gerçekleştirecek olan şirket, “Uçan Kaplan”ı 2023’te havalandırmayı planlıyor.
Meta’ya kişisel veri davası: Hasta kayıtlarını kullanmakla suçlanıyor

Meta, hastaların verilerini reklamcılık gibi amaçlarla kullanılmak üzere toplamakla suçlanıyor. Kaliforniya’nın Kuzey Bölgesinde bulunan UCSF Medical Center ve Dignity Health Medical Foundation adlı iki sağlık kuruluşunda tedavi gören hastalar, hem Meta’dan hem de ilgili kuruluşlardan şikayetçi oldu.
Davacılar, kişinin mahremiyetine yönelik bu ihlali Facebook’ta, sağlık durumlarına göre özelleştirilmiş reklamlarla sıkça karşılaşmaya başladıklarında fark ettiklerini belirtiyor. Söz konusu verilerin; hastaların kendileri, durumları, doktorları, reçeteli ilaçları ve daha fazlası hakkında son derece hassas bilgileri içerdiği iddia ediliyor ve ne hastaneler ne de Meta veri toplama konusunda hastaları bilgilendirmiyor, herhangi bir kullanıcı onayı istenmiyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Google ekonomik kriz planını devreye soktu

Dünyada sürmeye devam eden ekonomik kriz, şirketlerin yeniden yapılanmasına sebep oluyor. Tasarruf etmek için politikalarını yeniden masaya yatıran şirketler arasında Google gibi teknoloji devleri de yer alıyor. Ekonominin belirsiz gidişatı karşısında yeni bir politika hazırlığı içinde olan Google, üretkenliği ve odaklanmayı artırmayı amaçlayan yeni bir politika hazırlığı içinde.
“Simplicity Sprint” adı verilen bu plan sayesinde Google CEO’su Sundar Pichai, çalışanlarını ürün geliştirmeyle ilgili fikirlerini, verimliliği artırmayı ve daha iyi sonuçlar elde etmeyi amaçlıyor. İddiaya göre Simplicity Sprint, geçen hafta bir toplantı sırasında ortaya çıktı. Google, şirketin neyi daha iyi yapabileceğine ilişkin bir anketi doldurmaları için çalışanlarına 15 Ağustos’a kadar süre verdi. Ankette, “Kullanıcılarımıza ve müşterilerimize hizmet etmek için daha fazla netlik ve verimlilikle çalışmanıza ne yardımcı olur?” gibi soruların olduğu bildiriliyor.
Alışverişte Z kuşağının tercihi TikTok

Emplifi’nin 1.000 ABD’li tüketiciyle yaptığı ankete göre Z kuşağına mensup tüketicilerin yüzde 70’i, sosyal medya üzerinden çıkılan satın alma yolculuğunda umduğunu bulamadığını ve ihtiyaç halinde alternatif yöntemlere yönelebileceklerini söylüyor. Öte yandan durum böyle olmasına rağmen, hemen hemen aynı sayıda katılımcı, (yüzde 65-67 civarında), tüm satın alma ve işlemlerinde sosyal medyayı kullanmayı tercih ediyor.
Yetişkin yaşamına girip finansal bağımsızlığa kavuşmaya başlayan Z kuşağı, her geçen gün markaların hedef kitlesinde daha geniş yer tutuyor. Sosyal medya platformlarının bu kuşağın alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde etkilediği ise aşikar…
Öne çıkan diğer bulgular ise şöyle özetlenebilir:
- Araştırma sosyal medya şirketlerinin Z kuşağı tüketicilerini kaybetmek için çok çalışmak zorunda kalacağı bir pazar olduğunu gösteriyor.
- Ankete katılanların yüzde 65’i Instagram’da alışveriş yapmayı tercih ettiklerini söylerken, TikTok yanıt verenlerin yüzde 51′ ile ikinci popüler cevap oluyor.
- Z kuşağı tüketicilerinin yaklaşık yüzde 76’sı Facebook’u tercih ettiğini söylüyor.
- Meta’nın e-ticaret başarısı açısından en büyük paya sahip.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #pazartesi |
2 | Mehdi |
3 | Ethem Sancak |
4 | Muslera |
5 | 1000 TL’lik |
6 | #zehrabayır |
7 | Cumhurbaşkanlığı Kabinesi |
8 | Dünya Savaşı |
9 | faruk aksoy |
10 | Alioski |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Islim kebabı tarifi |
2 | Lucas Torreira |
3 | Alioski |
4 | Denizbank |
5 | Il dışı atama sonuçları |
6 | Zehra Bayır |
7 | LGS nakil sonuçları |
8 | Şeyma Subaşı |
9 | Çağlar Ökten |
10 | Emre Akbaba |