Elon Musk Twitter’ın değerini mi düşürmeye çalışıyor? | Son 24 saatin gündemi
Twitch yayıncılarına operasyon devam ediyor! 18 kişi gözaltına alındı…
Twitch, Türkiye’de bir kez daha bir polis operasyonuyla gündeme geldi. Türkiye’nin gündemine oturan Twitch üzerinden kara para aklama skandalında operasyonların ikinci ayağı bugün gerçekleştirildi. İstanbul merkezli 8 ilde yapılan şafak operasyonlarında, 18 kişi gözaltına alındı. Şüphelilerin başkasına ait kartlarla dolandırıcılık yaptıkları iddia ediliyor.
Özel harekat polislerinin de destek verdiği şafak operasyonu, İstanbul ile eş zamanlı olarak Adana, Ankara, Balıkesir, Çanakkale, Eskişehir, İzmir ve Kırşehir’de de yapıldı. İddialara göre hedefteki isimler, başkalarına ait kredi kartlarını kullanarak Twitch yayınlarına para aktarıyor, bu sayede haksız kazanç elde ediyorlardı.
Geçtiğimiz aylarda da benzer bir şafak operasyonu gerçekleştirmiş, 11 İlde 40 şüpheli gözaltına alınmıştı. Bunlardan ikisininse tutuklandığı öğrenilmişti. Edinilen bilgilere göre bugünkü operasyon, Ocak 2022’de gerçekleştirilen operasyonun bir parçası…
Elon Musk Twitter’ın değerini mi düşürmeye çalışıyor?
Elon Musk’ın olaylı Twitter maceraları devam ediyor. Bir süredir platformun tamamını satın alma sürecinde olan iş insanı bu kez Twitter’daki sahte hesapların oranından dolayı sinirlendi. Daha önce sahte hesapların oranının yüzde 5 olduğunu söyleyen Twitter’ın aksine bağımsız bir kuruluş, sahte hesap oranının yüzde 19,42 olduğunu iddia etti. Bunun üzerine Elon Musk, spam hesaplarla ilgili yeterince önlem alınmadığı gerekçesiyle satın alma işlemini askıya aldı.
Twitter’ın CEO’su Parag Agrawall, bir tweet dizisi paylaşarak şirketin açıkladığı oranın doğru olduğunu; bunları verilerle tartışabileceğini belirtti. Twitter’ın günlük olarak 500 binden fazla hesabı sahte olabileceği şüphesiyle askıya aldığını da açıkladı.
Elon Musk ise bu tweet dizisine kaka emojisi atarak cevap verdi.
Uzmanlar, Musk’ın Twitter için bir daha masaya oturmayı ve bu şekilde fiyatı düşürerek daha ucuz bir fiyata almayı planladığını düşünüyor. Kaldı ki Pazartesi günü Musk’ın bir teknoloji konferansında “Twitter anlaşmasının daha düşük bir fiyata yapılması ihtimal dışı değil” açıklaması yapması da böyle bir planı olabileceğini gösteriyor.
Spotify’dan NFT adımı…
Spotify’da sanatçılar son çıkardığı şarkıları, çalma listelerini, konser biletlerini ve sattığı ürünleri profillerinde tanıtabiliyor. İsveç merkezli dijital müzik platformunun, şimdi de NFT pazarına giriş yapacağı ortaya çıktı.
Spotify, NFT özelliğini ilk olarak ünlü sanatçılar Steve Aoki ve The Wombats’ın profillerinde aktif etti. Ancak bu özellik şu an için yalnızca ABD’deki seçili Android kullanıcılarında çalışıyor. Diğer ülkelerde ne zaman kullanıma sunulacağıysa bilinmiyor. NFT’ler sanatçıların profil sayfalarında önizlenebiliyor ancak doğrudan uygulama içerisinden satın alınamıyor.
Sanatçılar, profillerinde OpenSea gibi NFT pazaryerlerindeki koleksiyonlarına yönlendirme yapabilecek. İlgilenen müşteri ürünü yine buradan satın alacak. Yani Spotify’ın arada yalnızca bir köprü görevi göreceğini söylemek mümkün. Bu da, dijital müzik platformunun NFT satışından herhangi bir komisyon alamayacağı anlamına geliyor.
Elon Musk’tan Netflix’e yeşil ışık
Streaming devi Netflix, iş yeri kültürünü “Sanatsal İfade” başlıklı yeni bir bölüm içerecek şekilde güncelledi. Daha önce Netflix’le ilgili “Uyanmış zihin virüsü Netflix’i izlenemez hale getiriyor” eleştirisinde bulunan Elon Musk’dan, streaming devinin bu hareketine övgü geldi.
Netflix’in yayınladığı kültür notu şöyle; “Çalışanlar olarak, bazı başlıkların kendi kişisel değerlerimize aykırı olduğunu görsek bile, Netflix’in çeşitli hikayeler sunduğu ilkesini destekliyoruz. Rolünüze bağlı olarak, zararlı olduğunu düşündüğünüz başlıklar üzerinde çalışmanız gerekebilir. İçerik genişliğimizi desteklemekte zorlanıyorsanız, Netflix sizin için en iyi yer olmayabilir.”
Twitter üzerinden yapılan bu açıklamaya Elon Musk da “@netflix’ten iyi bir hamle” yanıtını verdi.
Daha önce Elon Musk Netflix’in abone kaybetmesi haberleri üzerine “Uyanmış zihin virüsü Netflix’i izlenemez hale getiriyor” yorumunda bulunmuştu.
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Söz konusu tüketiciye yeni bir ürün denetmek, ürünlerin keşfedilmesini sağlamak ya da tüketiciyle arasında bir güven bağı oluşturmak olduğunda markaların yol arkadaşı oluyor influencerlar. Linkler tıklanıyor, ürün keşif videoları izleniyor, etkileşimler zirve yapıyor ama tüketicinin influencer marketingle ilgili ne düşündüğü net olarak bilinmiyor. İşte buradan hareketle IZEA Insights’ın 1.237 katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırma tam da bu konuyu aydınlatıyor. Verilere göre, katılımcıların yüzde 36’sı için yeni ürün demenin bir numaralı yolu influencer pazarlama… Ayrıca 18-44 yaş arasındaki katılımcılarda yeni ürün deneme söz konusu olduğunda influencer pazarlamanın TV reklamlarından daha etkili olduğu görüşü iki kat daha yaygın. Öte yandan 45 yaş üzeri grup için de tam tersini söylemek mümkün. Araştırma kapsamında katılımcılara celebritylerden mi influencerlardan mı gelen sponsorlu içeriklere daha çok güvendiği sorulduğunda yüzde 61,9’la sosyal medya influencerları öne çıkıyor. Yüzde 38,1’lik bir kitle ise tercihini celebritylerden yana kullanıyor.