7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sokak lezzetlerine gülümseten destek: Bu sokak pilavcısı kim?
Haberler

Sokak lezzetlerine gülümseten destek: Bu sokak pilavcısı kim?

Nafizcan Önder
27 Kasım 2024
2 dk okuma

Türkiye’nin sokak lezzetlerinin çeşidini, lezzetini arttırmak; sokak satıcılarının varlığına ve yaşadıklarına dikkat çekmek ve sokakta hesaplı, lezzetli yemekler olup satabileceğini eğlenceli bir şekilde anlatmak isteyen Refika Birgül yeni bir YouTube serisine başladı.

Bu yeni video serisinin ilki Refika’nın Mutfağı YouTube kanalında seyirci ile buluştu. “Sokak lezzetlerimizi benim yaşadığım süre içinde bile kaybetmekteyiz. Var olanlar sıradanlaşmakta hatta vasatlaşmakta. Oysa sokaklara, mutluluk ve canlılık getiren sokak esnafları korunup kollandıkça hareket, bereket ve mutluluk olarak bize geri dönecektir.” diyen Refika, yeni serisinde farklı ürünler satmaya çalışacak ve “Pilavı çeşitlendirsem ne olur? Acaba sokakta çorba satsam tutar mı? Neden sokak kısırcısı yok?” gibi hayatımızın farklı dönemlerinde aklımızdan geçmiş olan sorulara yanıt arayacak.

İlk Bölüm: Üsküdar Meydanı’nda Pilav Satışı

Projenin açılışında, Refika Üsküdar Meydanı’nda sade, domatesli ve körili pilav çeşitlerini tavuk ile yerel halkın ve turistlerin beğenisine sundu. Yabancı turistler bu çeşitlerin hepsinden denemek isterken, yerli müşteriler sade ve körili pilava yöneldi. Beklenilenin aksine dometesli pilav en az satan oldu.

Refika’nın ketçapla imtihanı

Aşçıların kabusu olarak bilinen güzel ve tane tane yapılmış bir pilava ketçap ve mayonez koymak isteyenler burada da çıktı. Kılık değiştirerek bu satışı yapan Refika bu konuya itiraz etmeyip, peki derken epey zorlandı.

Neden kılık değiştirdi?

Refika, kılık değiştirerek bıyıklı, göbekli bir amca görünümünde pilavını satmaya çalışmasının sebebini “Eğer ben Refika olarak sokağa çıkıp satış yapsaydım o zaman herkes Refika olduğum için alacak ve istediğimiz testi gerçekleştiremeyecektik. Oysa bu şekilde tanınmayarak gerçekten almak isteyenlerin dikkati çekildi.” İfade etti.

Gün sonunda elde edilen gelir, çevredeki diğer esnafla paylaşıldı, ayrıca tezgâhta son kalan yemekler yine çevredeki esnaf ve halka ikram edilerek satış tamamlandı.

Sokak lezzetleri ile kültürün devamlılığını sağlamak

Bu proje, Türkiye’nin köklü sokak lezzetleri kültürünü sürdürülebilir bir yapıya taşımayı hedefliyor. Üsküdar Belediyesi destekleri ile gerçekleştirilen bu çalışma sayesinde, hem esnaflar ön plana çıkarıldı hem de yerli ve yabancı turistlere farklı lezzetler ekonomik bir şekilde sunulmuş oldu.

featured refika birgül Sokak lezzetleri
1 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
2 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
3 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
4 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
5 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
7 Eylül 2025
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.