27 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

SMG, “Echo” modeliyle sosyal medyayı TV planlarına entegre ediyor

Marketing Türkiye
11 Nisan 2012
1 dk okuma

Starcom MediaVest Group Türkiye, TV programlarının sosyal medyadaki etkisini planlamaya entegre edebilmek üzere “ECHO” adını verdiği bir model geliştirdi. ECHO yaklaşımı, bir TV programının sosyal medyada yarattığı buzz, programın yayılma gücü, sosyal medya vasıtasıyla edinilen ek kontakt sayısı, positive engagement düzeyi gibi farklı faktörleri içeriyor. ECHO ile ilgili olarak SMG Türkiye CEO’su Muharrem Ayın şunları dile getiriyor: “Hepimiz biliyoruz ki, multitasking’le beraber TV’de izlenen bir programın yarattığı etki, sadece TV ekranı ile sınırlı kalmayıp sosyal medyada katlanarak büyüyor. İzleme davranışı bu şekilde evrilmişken, bizler de, iletişimi planlayan taraf olarak, işin sosyal medya ayağı hiç yokmuş gibi davranamazdık. Standart TV ölçümüne entegre edeceğimiz ECHO modelimizin işimize ve müşterilerimize katkısı olacağına inanıyoruz.”

 

SMG Türkiye Chief Knowledge Officer Mutlu Doğruak ise ECHO’nun geliştirilme sürecini ve faydalarını şöyle özetliyor: “SMG Network’ünde, bir süredir Bluefin Labs işbirliği ile yürütülen ECHO yaklaşımını, oradan aldığımız know-how ve kendi bünyemizdeki  çalışmalar doğrultusunda Türkiye’ye uygun bir modele dönüştürdük. Bu model sayesinde programları, sadece TV’deki izlenme performanslarına göre değil, sosyal medyada yarattıkları “eko”ya ve engagement düzeyine göre de takip ederek, sosyal medyanın TV’ye katkısını ölçüyor ve aktif izleyici anlamında en değerli programları tespit edebiliyoruz. Ayrıca, spesifik bir reklam ya da ürün yerleştirmenin hangi programlar çevresinde konuşma ve hareket yarattığını ölçüp modele entegre edebiliyoruz. Özellikle ürün yerleştirmenin ve markalı içeriğin önem ve ivme kazandığı bu dönemde bu metrikleri de pre ve post analizlerimizde kullanıyor olacağız.”

1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
3 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
4 Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
5 Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Güncel Haberler
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Haberler
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Sena Tufan
2 hafta önce
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Haberler
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.