16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

SMG, “Echo” modeliyle sosyal medyayı TV planlarına entegre ediyor

Marketing Türkiye
11 Nisan 2012
1 dk okuma

Starcom MediaVest Group Türkiye, TV programlarının sosyal medyadaki etkisini planlamaya entegre edebilmek üzere “ECHO” adını verdiği bir model geliştirdi. ECHO yaklaşımı, bir TV programının sosyal medyada yarattığı buzz, programın yayılma gücü, sosyal medya vasıtasıyla edinilen ek kontakt sayısı, positive engagement düzeyi gibi farklı faktörleri içeriyor. ECHO ile ilgili olarak SMG Türkiye CEO’su Muharrem Ayın şunları dile getiriyor: “Hepimiz biliyoruz ki, multitasking’le beraber TV’de izlenen bir programın yarattığı etki, sadece TV ekranı ile sınırlı kalmayıp sosyal medyada katlanarak büyüyor. İzleme davranışı bu şekilde evrilmişken, bizler de, iletişimi planlayan taraf olarak, işin sosyal medya ayağı hiç yokmuş gibi davranamazdık. Standart TV ölçümüne entegre edeceğimiz ECHO modelimizin işimize ve müşterilerimize katkısı olacağına inanıyoruz.”

 

SMG Türkiye Chief Knowledge Officer Mutlu Doğruak ise ECHO’nun geliştirilme sürecini ve faydalarını şöyle özetliyor: “SMG Network’ünde, bir süredir Bluefin Labs işbirliği ile yürütülen ECHO yaklaşımını, oradan aldığımız know-how ve kendi bünyemizdeki  çalışmalar doğrultusunda Türkiye’ye uygun bir modele dönüştürdük. Bu model sayesinde programları, sadece TV’deki izlenme performanslarına göre değil, sosyal medyada yarattıkları “eko”ya ve engagement düzeyine göre de takip ederek, sosyal medyanın TV’ye katkısını ölçüyor ve aktif izleyici anlamında en değerli programları tespit edebiliyoruz. Ayrıca, spesifik bir reklam ya da ürün yerleştirmenin hangi programlar çevresinde konuşma ve hareket yarattığını ölçüp modele entegre edebiliyoruz. Özellikle ürün yerleştirmenin ve markalı içeriğin önem ve ivme kazandığı bu dönemde bu metrikleri de pre ve post analizlerimizde kullanıyor olacağız.”

1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak...
Haberler
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak…
Sena Tufan
2 hafta önce
Türkiye’de her 2 kişiden 1’i ikinci el alışveriş yapıyor
Haberler
Türkiye’de her 2 kişiden 1’i ikinci el alışveriş yapıyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Karaca’nın medya planlama süreçleri Staff Medya'ya emanet...
Haberler
Karaca’nın medya planlama süreçleri Staff Medya’ya emanet…
Sena Tufan
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.