21 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni dünyanın başrol oyuncuları arasında yer almak isteyen şirketler için 5 anahtar öneri
Haberler

Yeni dünyanın başrol oyuncuları arasında yer almak isteyen şirketler için 5 anahtar öneri

Berçem Sultan Kaya
11 Ocak 2022
2 dk okuma

2022 gelip çatmışken şirketler de çoktan yeni yılın yol haritasını devreye soktu. Tabii hızla değişen dünya beraberinde yeni strateji gereksinimlerini de getirdi. Evrim Kuran, yeni dünyanın başrol oyuncuları arasında yer almak isteyen şirketlere 5 anahtar öneri verdi.

Teknolojinin hızlı gelişimi ile değişen dünya, pandeminin ortaya çıkmasıyla yönünü bambaşka bir tarafa çevirdi. Yeni dünyada ekonomi modelleri ve iş yapış şekilleri de daha önce hiç olmadığı gibi değişti. Tüm bu değişim rüzgarlarıyla birlikte şirketlerin gelecek için gelenekselin dışında bambaşka stratejileri masaya yatırması kaçınılmaz hale geliyor.    

Yeni dünyanın, tüm geleneksel organizasyonlara her krizi bir büyük fırsat olarak sunduğunu belirten kuşak araştırmacısı ve yazar Evrim Kuran, “Yeni jenerasyonları anlamak, anlamakla yetinmeyip eyleme geçmek önce yüzleşmeyi gerektiriyor; yüzleşmek için ise cesur olmak lazım geliyor. 2022’de Z kuşağını daha doğru okumak isteyen tüm iş insanlarına safsatadan uzak iletişim ve şeffaflığı ilke edinmelerini dilerim,” diyerek, aşağıdaki 5 öneriyi sıraladı:

  • öneri
    Evrim Kuran, Kuşak Araştırmacısı ve Yazar 

1. Jonglör kuşağı ile tanışma vakti

Her on yılda bir değişen tanımıyla kariyere yeni bir perspektif kazandıran slash generation -bence dilimizde daha kolay anlaşılmasını sağlayacak tanımıyla jonglör kuşağı- ile tanışmanın vakti geldi. 2022’de çok daha görünür olacağına inandığım jonglör nesli -yani havada birkaç topu aynı anda çevirebilecek nesil-, yalnızca bir kariyer yolunu benimsemeyen, bir psikolog iken aynı zamanda bir antrenör de olabilen, bir mimarken aynı zamanda bir gazeteci olabilen, yeni çağın multi kariyer sahibi jenerasyonu için kullanılan bir terim. Dikey kariyer yolları, hızla dağıtılan unvanlar ile övünmek yerine, sahici görevler, büyük sorumluluklar edinmenin yolunu açmalıyız. 

2. Yeteneğin yeniden tanımlanması

2021’de Manpower’ın Yetenek Kıtlığı raporuna göre küresel çapta yüzde 69’u, Türkiye’de yüzde 83’ü bulan yetenek kıtlığının 2022 yılında çok daha ciddi boyutlara ulaşacağını düşünüyorum. Böyle bir bağlamda yeteneğin yeniden tanımlanması çok kritik. Organizasyonlar, yeni neslin liderlere ve kurumlara mesajlarını çok daha iyi okumalı. İnsan yönetiminde konvansiyonel stratejilerle maceraya atılmak yerine, ayakları yere basan, kültürü önceleyen ve özgün, sahici uygulamalar ortaya koymalı. 

3. Çeşitlilik, hakkaniyet ve kapsayıcılık

Bugünün iş dünyasında organizasyonların farklılıkları sadece fark etmemesi aynı zamanda bir müttefiklik ruhu ile paydaşlarını buluşturması, karar alma süreçlerinin her adımında tüm bileşenlerin ifade alanına sahip olduğuna emin olması gereken bir serüvenin içindeyiz.  Bizi özgün kılan demografik deneyimi daha iyi anlamalı, hakkaniyetli bir organizasyon kültürü için merakımızı ve empatik ilgimizi korumalıyız.

4. Tersine mentorluk

Hedeflenen gelecek için vazgeçilmez olan yenilikçi bakış açısını geliştirmemizde tersine mentorluğun çok uygun bir araç olduğunu düşünüyorum. Benzemezleri bir araya getirerek birbirlerine temas etmelerine olanak tanımak, sadece yenilikçilik kasımızı güçlendirmeyecek; yaş, kuşak, toplumsal cinsiyet ve sınıf ayrımcılığına karşı yeni söylem ve mücadele alanları kurmamızı kolaylaştıracak.

5. Esnek iş gücünün önemi

Birkaç yıl öncesine kadar hayal bile edemeyeceğimiz kadar radikal bir esneklikte çalışıyoruz. Freelance ve gig çalışanlar gibi yeni iş gücünü doğru okumak için yanlılıklardan uzak, gerçekçi bir bakış açısına ihtiyacımız var. Yetenek savaşının kazananının yeteneğin kendisi olduğunu kabul edelim. Otonom çalışanlar için inisiyatif veren liderler olalım. 2022’nin mesaiye değil sonuca ve yaratılan değere daha fazla odaklandığımız bir yıl olmasını temenni ederim.

2022’ye hakim olacak 7 pazarlama trendi

featured
1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
4 LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
5 Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Güncel Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram'dan yaratıcılığa özel ödül: "Rings"
Haberler
Instagram’dan yaratıcılığa özel ödül: “Rings”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Haberler
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Advertorial
21 Ağustos 2025
Miley Cyrus, Maybelline New York’un yeni global marka elçisi oldu!
Haberler
Miley Cyrus, Maybelline New York’un yeni global marka elçisi oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Featured
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Marketing Türkiye
5 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.