Sir Martin Sorrell: Türkiye’ye güvenimiz tam
Çatısı altında Ogilvy, Grey, JWT, Y&R, Kantar Media, GroupM, Hill&Knowlton Strategies gibi farklı disiplinlerdeki köklü şirketleri barındıran WPP’nin CEO’su Sir Martin Sorrell, Türkiye’nin önde gelen bağımsız dijital ajanslarından WANDA Digital’ın çoğunluk hissesinin satın alınmasıyla ilgili yaptığı açıklamada, “Bu yatırım, WPP’nin, Türkiye ile ilgili taahhüdünü ve Türkiye ekonomisinin geleceğine olan güvenimizi yansıtmaktadır” dedi.
Dünyanın en büyük iletişim grubu WPP, Türkiye’nin potansiyeline ve ekonomisine olan güvenini önemli bir satın alma gerçekleştirerek ortaya koydu. WPP, bünyesindeki J. Walter Thompson Company aracılığıyla, Türkiye’nin önde gelen bağımsız dijital ajanslarından WANDA Digital’ın çoğunluk hissesini satın alarak, önemli bir yatırıma da imza attı.
Türkiye’ye olan inancımız devam ediyor
Uluslararası arenada 3 bin ofise ve 180 bin çalışana sahip olan WPP’nin Ceo’su Martin Sorrell, ‘Türkiye’ye güvenimiz tam’ mesajı verdi. Sir Martin Sorrell, “Bu yatırım, WPP’nin, Türkiye ile ilgili taahhüdünü ve Türkiye ekonomisinin geleceğine olan güvenimizi yansıtmaktadır” dedi. Türkiye’nin hızla büyüyen bir pazar olduğunu belirten Sir Martin Sorrell, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Türkiye’de geçen yıl yüzde 3 gibi bir büyüme gerçekleşmiş, bu yıl yüzde 4’e çıkabileceği söyleniyor. Yani dünya ekonomisi hızında, hatta bazen daha hızlı büyüme kaydediyor. Dünya ekonomisi geçtiğimiz yıl yüzde 3-3,5 kadar büyüdü ve bu yıl da benzer bir tablo var gibi görünüyor. WPP’nin strateji penceresinden bakarsak, Türkiye çok önemli bir ülke. Türkiye’ye olan inancımızı ve güvenimizi sürdüreceğiz.”
Satın alma ile ilgili konuşan WPP Türkiye Ülke Müdürü Demet İkiler ise “WPP Türkiye olarak Wanda’nın aramıza katılmasıyla daha da güçlendik. Stratejimiz Türkiye pazarındaki yetenek ve uzmanlıkları ailemize katmaya devam ederek büyümek ve müşterilerimizin işlerine değer katacak işler üretmek. Biz uluslararası bir grup olabiliriz ama Türkiye pazarında, Türk DNA’sını da içimizde çok net bir şekilde barındırarak var olmak istiyoruz. Bu nedenle Türk markalarında büyümeye öncelik veriyoruz. Ülkemize olan inancımız eksilmeden devam ediyor” dedi.
Bu arada, WPP’nin yatırım yaptığı, 2006’da kurulan ve İstanbul’da yaklaşık 80 çalışanı bulunan WANDA Digital’ın müşterileri arasında; Nestle, Turkcell, Ülker ve Unilever yer alıyor. WANDA, reklam kampanyaları, sosyal medya, platform geliştirme, UX dizayn, data, oyun ve uygulamaların da aralarında bulunduğu bir dizi hizmet sunuyor. Reklam ajansları, medya planlama ve satın alma şirketleri, araştırma, dijital, sosyal, mobil ajanslar, halka ilişkiler şirketleri, marka danışmanlıkları gibi farklı kollardan oluşan WPP’nin, Türkiye’de 23 şirketi bulunuyor.