16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sipariş
Haberler

Online yemek sipariş alışkanlıkları yeniden şekilleniyor

Seda Başpınar
30 Aralık 2022
1 dk okuma

Pandemi sırasında tam anlamıyla gündelik hayatın bir parçası haline gelen çevrim içi market/yemek siparişi alışkanlığı ekonomik kaygıların gölgesinde yeniden şekilleniyor. Analistler ve sektör temsilcileri, insanların artık daha temkinli harcama yaptığını, daha az yemek siparişi verdiğini ve mağazadan/restorandan teslim alma yönteminin daha sık kullanmaya başladığını belirtiyor.

Wall Street Journal’da yer alan habere göre ABD’de çevrim içi dağıtım pazarının yüzde 90’ını kontrol eden DoorDash ve Uber Eats’in satışlarında atış kaydedildi ancak pazarın bütününe bakıldığında büyüme pandemi öncesine göre yavaşlamış durumda. Örneğin Amerika’nın en büyük üçüncü gıda dağıtım uygulaması olan Grubhub’ın siparişleri azaldı. Avrupalı ​​Just Eat Takeaway’in bir kuruluşu olan Grubhub’in taşıtı gündemde…

Siparişler azalmaya başladı

Restoran zincirlerinden veri toplayan pazar araştırma şirketi NPD Group, uygulamalar ve restoranların kendi mobil uygulamaları aracılığıyla verilen fast-food siparişlerinin geçen seneye göre yüzde 11 düştüğünü belirtiyor. NPD verilerine göre müşterilerin siparişleri restorandan gelip teslim alması üzerine kurulu sistem ve promosyonlar bu zorlu süreçten tek çıkış yolu gibi görünüyor. Ayrıca özellikle düşük geri gurubundaki müşteriler Shake Shack gibi zincir restoranlardan daha ucuz veya daha az ürün sipariş etmeye başladı. Sektör uzmanları siparişlerin daha da düşeceğini öngörüyor.

Şirketler maliyetleri kısıyor

DoorDash ve Uber Eats, çeşitli üyelik programlarına abone olanlara yiyecek ve teslimat ücretlerinde indirim fırsatları sunarak daha fazla müşteri çekmeye çalışıyor. Ayrıca Uber, yıllık aboneliklerinin fiyatını da yüzde 50 oranında indirdi. Abonelik sistemini kullanan müşteriler daha sık sipariş veriyor. Grubhub ise müşterilerin teslimat ücretlerinden tasarruf etmelerine yardımcı olmak için çeşitli promosyon seçenekleri sunuyor. Diğer taraftan şirketler maliyetleri kısıyor. DoorDash geçen ayın sonlarında yaklaşık 1,250 çalışanını işten çıkardı. Uber bu yılın başlarında pazarlama harcamalarını kısacağını ve işe alımları durduracağını açıkladı.

2023’te ödeme sistemlerine yön verecek 7 trend

featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haberler
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2025
"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Haberler
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.