Sık yapılan 21 sosyal medya hatası!

Mesele sosyal medya olduğunda her şey çok hızlı ilerliyor; iletişimi başlatmak ve istenilen noktaya getirmek de, hatalar da… Pazarlama uzmanı Kim Garst, her kurumun yapabileceği 21 hatayı, yapmış olanların bir kez daha tekrarlamaması ve bu tuzaklara düşmeyenlerin de baştan hazırlıklı olması adına listeleştirdi. İşte sizin için derlediğimiz 21 hata listesi!

 

  • Her platformda biraz olmak: Bir sosyal medya platformu var diye illa orada olmanız gerekmiyor. Her platformda yarım bir şekilde varlık göstermek yerine hedef kitlenizin kullandığı ve sizinle iletişim kurmaya daha açık olduğu birkaç platformda tam anlamıyla boy gösterin.

 

  • İstediklerinizi paylaşmak: Kendi aklınızdakileri veya istediklerinizi paylaşmaktansa izleyicilerinizin ve müşterilerinizin görmeyi istediği, ihtiyacı olan bilgilerle sorunlu görülen noktaların çözümlerini paylaşın.

 

  • Platformlar arası tutarlılık: Tasarımınız, değerleriniz ve tonaliteniz sosyal medya dünyasında diğerlerinin arasından seçilebilmeniz ve dijital kimliğinizin tanınabilir olması için tüm platformlarda tutarlı olmalı.

 

  • Etkileşim eksikliği: Bu önemli bir madde! Birçok kurum dikkatlerinin büyük bir kısmını hala sadece gönderilerini paylaşmaya veriyor; oysa dijital platformlardaki iletişimi değerli kılan markaların izleyenlerinin soru ve yorumlarına hızla yanıt verebiliyor olması. Takipçilerinize yanıt verin, onlarla interaktif bir iletişim içinde olun ve etkileşiminizi arttırın.

 

  • Görsel kullanmamak: Sosyal medyada bir veya birden fazla görsel ile paylaşılan gönderiler en çok etkileşim alan içeriklerin yüzde 93’ünü oluşturuyor. Görsel kullanmamak büyük fırsatları tepmekle eş anlamlı.

 

  • Hashtag kullanmamak: Hashtag’ler sosyal medya platformlarında yeni takipçi kazanmak için en etkili yollardan biri. Hashtag’leri var olan sohbetlere katılmak veya hashtag’ler olmasa sizi ve hizmetlerinizi bulamayacak yeni potansiyel müşterilerinizle iletişim kurmak için kullanın.

 

  • Fırsatçı gönderiler: Sosyal medyayı profesyonel amaçlarla kullanmanın özünde güven inşa etmek yatar. Eğer takipçilerinizden sadece bir şey talep ettiğiniz zaman (trafik, satış, ilgi) gönderiler paylaşıyorsanız bu güveni kırdığınızla kalırsınız…

 

  • Sosyal medya stratejisine sahip olmamak: İyi bir plana sahip olmak sosyal medya çalışmalarınızı iş hedeflerinizle bağdaştırmanızı ve sosyal medyayı olabilecek en etkili şekilde kullanmanızı sağlar.

 

  • Sosyal medya gönderilerinin başlık/manşet görevi gördüğünü kavrayamamak: Takipçilerinizin spesifik bir aksiyon almasını istediğiniz durumlarda bunu net bir şekilde belirtmelisiniz.

 

  • Sosyal medya çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlememek: Eğer sosyal medya hesaplarınızda neyin istediğiniz sonuçlara yol açtığını ölçümlemiyorsanız değerli vaktinizi harcamanızın yanı sıra sayısız fırsatı da kaçırıyorsunuz demektir!

 

  • Gönderi zamanlarında stratejik olmamak: Gönderilerinizin en çok etkileşim ve görüntülenme aldığı optimal zaman dilimlerini belirlemenin en kesin yolu test etmek ve analizlerinizi incelemek. Kendi analizlerinizden önce de var olan araştırmalara göz atabilirsiniz.

 

  • Gereğinden fazla paylaşım yapmak: Gönderi sayısının hangi noktada gereğinden fazla olduğu elbette kurumdan kuruma ve sektörden sektöre değiştirecektir. Bu sınırı belirlemek için takipçilerinizin sizden ne kadar ve ne sıklıkta haber almak istediğini anlamaya çalışın.

 

  • Uygunsuz olmak: Sosyal medyada kurumların insani taraflarını göstermesi önemlidir. Ancak elbette bu iç dökmek veya başkaları hakkında olumsuz söylemde bulunmak anlamına gelmiyor!

 

  • Networking yapmamak: Doğru, sosyal medya kurumunuz için bir platform görevi görür. Ancak tüm zamanınızı kendi sayfanızda veya içeriğinizle etkileşim kurmakla geçirmeyin! Başka kurum ve kişilere onları gönderilerinizde etiketleyerek ve içeriklerine yanıt vererek ulaşın.

 

  • İçerik yelpazesinde çeşitsizlik: Gönderilerinizi içeriğinize yönlendiren linkler paylaşarak, sorular sorarak, derlenmiş makaleler paylaşarak veya eğlenceli görseller paylaşarak çeşitlendirin. Çeşitlilik bu işin tuzu biberi!

 

  • Sosyal medya araçlarını kullanmamak: Sosyal medya platformlarının ücret talebi olmadan sunduğu araçları kullanmamak değerli zamanınızı boşa harcamanız anlamına gelebilir. Hootsuite, Social Oomph ve Google Alerts bu araçlardan sadece birkaçı!

 

  • Müşterilerinizin aktif olduğu alanlarda sessiz kalmak: Müşterileriniz online dünyanın hangi kısımlarında vakit geçirdiğinin bilincinde misiniz? Sizinle nerede iletişim kurmak istediklerini biliyor musunuz? Çeşitli sosyal medya sitelerinde anahtar kelimelerinizi aratmak sosyal medya çalışmalarınıza ayırdığınız zamanı daha iyi organize etmenizi sağlar.

 

  • Diğerlerinin içeriklerini paylaşmamak: İyi içeriğin tek üreticisi siz değilsiniz… Diğer kurum ve kişilerin değerli gördüğünüz içeriklerini retweetleyin ve paylaşın.

 

  • Tutarlı bir mesaja sahip olmamak: Tutarlılık sadece platformlar arası değil, tekil sosyal medya platformlarındaki tonunuzu da ilgilendiren bir özellik. Örneğin, Facebook’taki kimliğinizin dostane mi, yoksa daha ketum ya da profesyonel mi olmasını tercih edersiniz?

 

  • Çok satış, az etkileşim: Uzun vadeli başarı, uzun vadeli ilişkilerden geçer. Her daim satış yapmaya odaklanmak kısa vadede istediğiniz sonuçlara yol açsa da uzun vadede sizi izleyenlerinizden uzaklaştıracaktır.

 

  • Nitelik niceliğe karşı: Bahsi geçen nicelik takipçilerinizin veya ürettiğiniz içeriğin sayısı olarak yorumlanabilir. Az ve öz, yani hedefinizin net olduğu takipçi kitleniz için onları ilgilendiren içerikler yaratmak kurumunuzu ileriye taşır.

 

İLGİLİ HABERLER