2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sıcak içecek pazarı Türkiye'de dünyadan daha hızlı büyüyor!
Haberler

Sıcak içecek pazarı Türkiye’de dünyadan daha hızlı büyüyor!

Nafizcan Önder
8 Haziran 2021
2 dk okuma

Bu yıl küresel sıcak içecek pazarında satışların yüzde 19 artarak 689 milyar dolara yaklaşması ve en büyük gelirin kahve satışından elde edilmesi bekleniyor. Türkiye pazarına baktığımızda ise dünya ortalamasının üzerinde yüzde 25’lik büyüme dikkat çekiyor. Türkiye özelinde sıcak içeceklerde liderliği “çay”ın kaptırmıyor oluşu ise elbette sürpriz değil…

Pandemi döneminde beslenme alışkanlıkları değişmeye başlarken, sağlıklı beslenmenin faydaları konusunda artan farkındalık tüm dünyada sıcak içeceklere olan talebi büyütüyor. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde hızlı küreselleşme ve kentleşme bu pazarın genişlemesinde etkili oluyor. Sağlık bilincinin ve günlük temponun arttığı dünyada, tüketiciler stres atma ve detoks içeceklerine yöneliyor ve bu da sıcak içecek pazarı için daha fazla büyüme fırsatı yaratıyor. 2021’de küresel sıcak içecek pazarı büyüklüğünün 689 milyar dolara yaklaşması ve en büyük gelirin kahve satışından elde edilmesi bekleniyor. 13.6 milyar dolarlık satış hacmine ulaşacağı tahmin edilen Türkiye pazarında ise çay açık ara en çok tercih edilen sıcak içecek olmaya devam ediyor.

Küresel çay satışında 4 yılda yüzde 8.2 büyüme bekleniyor

İkinci büyük gelir 232 milyar 381 milyon dolarla çay pazarından elde ediliyor. 4 yıl boyunca ortalama yüzde 8.20 büyüyeceği tahmin edilen küresel çay pazarında lider, satışların bu yıl 92.4 milyar dolara ulaşmasının beklendiği Çin. Bu ülkeyi Brezilya ve Hindistan takip ediyor.

Küresel çay pazarında bu yıl 7 milyar 442 milyon kg olması beklenen tüketim hacminin gelecek yıl ise yüzde 4.1 artması öngörülüyor.

Sıcak içecek sektöründe en küçük pazarı kakao oluşturuyor. Pazarın bu yılki satışlarının 20 milyar dolar civarında olacağı tahmin ediliyor. 2021-25 dönemindeki ortalama büyüme beklentisi yüzde 8.33. kakaolu içecek pazarında kahve ve çayın aksine en büyük Pazar 3.5 milyar dolar gelirin elde edildiği ABD. Bu piyasada hacim olarak satışların 2022’de yüzde 3.9 artacağı tahmin ediliyor.

Türkiye çaya 13.6 milyar dolar harcıyor

Türkiye’de sıcak içecek pazarının bu yıl yüzde 25 büyüyerek 13.6 milyar dolara çıktığı tahmin ediliyor. Statista’nın araştırmasına göre 2025 yılına kadar sektöründe yıllık ortalama yüzde 13.63 büyüme göstermesi bekleniyor. Bu yıl kişi başına sıcak içecek tüketimi 3.5 kilogram olarak beklenirken, 2025 yılında yıllık toplam satış hacminin 331.7 milyon kilogramı bulacağı tahmin ediliyor. Hacim olarak 2022’de beklenen büyüme ise yüzde 4.9. Türkiye’de pazarın en büyük segmentini 11 milyar 536 milyon dolarla çay oluşturuyor.

Kahve pazarındaki yıllık satış 1.7 milyar dolar

Kahve pazarındaki yıllık gelir 1.7 milyar dolar civarında tahmin ediliyor. Kakao pazarına bakıldığında yıllık gelirin 388 milyon dolar olarak gerçekleşmesi bekleniyor. Türkiye’de çay, kahve ve kakaolu sıcak içecek pazarlarında 2021-2025 döneminde sırasıyla yüzde 13.33, yüzde 15.86 ve yüzde 12.49 büyüme tahminleri yapılıyor.

Araştırmaya göre 2025 yılında Türkiye’de sıcak içeceklere yönelik harcamaların yüzde 60 ve tüketim hacminin yüzde 6’sı bar ve restoran gibi ev dışı tüketim kaynaklı olacak.

Kaynak: dunya.com

“Pandemide çaydan 476 TL tasarruf ettik!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

featured sıcak içecek
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Haberler
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
17 Eylül 2025
Renault’da 3 bin kişilik işten çıkarma planı masada
Haberler
Renault’da 3 bin kişilik işten çıkarma planı masada
Nafizcan Önder
4 hafta önce
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.