Shakira’ya markalardan yanıt gecikmedi | Son 24 saatin gündemi
Shakira, geçtiğimiz aylarda 12 yıldır birlikte olduğu futbolcu Gerard Piqué tarafından aldatılmış, ikilinin ilişkisi bu sebeple sona ermiş ve konu dünya çapında ses getirmişti. Ünlü şarkıcı, Out of Your League (Dengim Değilsin) adlı son şarkısında Piqué’ye yaptığı göndermelerle yeniden gündeme geldi.
Ayrılık haberlerinden kısa süre sonra Piqué, yeni sevgilisi Clara Chia Marti ile görüntülenmişti. Dinleyenlerin “atarlı ve giderli” olarak yorumladığı şarkıda Shakira, yer yer “Ferrari’yi Twingo’yla takas ettin” ve “Rolex’i Casio’yla takas ettin” gibi benzetmelerle kendisini Marti ile kıyasladı.
Bunun üzerine katıldığı canlı yayına kolunda Casio saat ile çıkan Piqué, markanın yakın zamanda kurduğu Krallar Ligi’ne sponsor olduğunu açıkladı. Futbolcu ayrıca kolundaki saati göstererek “Casio saatler ömürlüktür” diyerek Shakira’ya gönderme yaptı. Shakira’ya markanın cevabı da gecikmedi ve Casio İspanya hesabı şöyle bir tweet attı: “Bugün bir şarkıda CASIO’dan bahsedildiği için epeyce bildirim aldık. CASIO saatleri, klavyeleri ve hesap makineleri ömürlüktür.”
Twingo’nun üreticisi Fransız otomobil markası Renault’nun İspanya hesabı ise şarkıdaki “Benim gibi bir dişi kurt sizin gibi erkeklere göre değil” sözlerine imada bulunarak şunu yazdı: “Senin gibi erkekler ve kızlar için. Sesi açın!”
YouTube’dan dizi ve film hamlesi!
Youtube, pastadaki payını büyütmek için kendisini yeniden konumlandıracak bir adım atmaya hazırlanıyor.
Bu kapsamda streaming devi, dizi ve filmleri bünyesinde yayınlamak için medya firmalarıyla görüşme yapmaya başladı. Teknoloji devi, bir yandan da yenilikleri sınırlı sayıda kullanıcı üzerinde test ediyor. Platformun kısa süre içinde dizilerden filmlere hatta televizyon programlarına kadar birçok yayın yapması bekleniyor.
Tıpkı televizyon kanallarında olduğu gibi reklamlı şekilde yayın yapacak olan YouTube’un sözcüsü konuya ilişkin yaptığı açıklamada “İzleyicilere kendileri için en önemli içeriği daha kolay bulmaları, izlemeleri ve paylaşmaları için merkezi bir hedef sağlamak adına her zaman yeni yollar arıyoruz” diyor.
Twitter şirketlerden altın tik başvurusu kabul etmeye başladı
Twitter eskinin mavi tiki gibi doğrulama anlamı taşıyan altın tik için şirketlerin başvurularını almaya başladı.
Blue for Business olarak adlandırılan program için başvurular kayıt formu üzerinden kabul ediliyor.
Şirketler, Twitter kullanıcı adı, web sitesi, çalışan sayısı ve bağlantılı olacak hesaplarla ilgili bilgileri doldurarak kayıt adımını tamamlayacak ve bekleme listesinde yer alacak. Bu bekleme sürecinin ne kadar olacağına dair net bir bilgi yok.
Son model sosyal medya trendleri
Kepios, Ekim 2022’de dünya çapında 4,74 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu açıkladı. Yani geçtiğimiz yıldan bu yana 190 milyon insan daha sosyal medya evrenine katıldı ve global olarak 13 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 75’i sosyal medya kullanıyor.
Hootsuite’e göre temelde hala sosyalleşmek ve boş zamanları doldurmak için kullanılsa da sosyal medya platformlarının ticari gücü katlanarak artıyor. Zira markalar için bir satış kapısı olan sosyal medya influencer’lar ve içerik üreticileri için de önemli bir gelir kapısı artık. Sözün özü sosyal medya taşıdığı potansiyelle pazarlamacılar için artık tam bir harikalar diyarı. 2023’te bu devasa pazara yön verecek trendleri incelemek için TIKLAYIN…
Türkiye’nin en etkili CMO’larının 2023 hedefleri
Önce küresel sağlık krizi ardından pandemi sonrası döneme adaptasyon, son olarak da enflasyon ve kur dalgalanmaları… Neresinden bakarsanız bakın son iki yıldır zorlu sınavı bitmiyor CMO’ların. Önümüzdeki yıl da devam edeceği öngörülen enflasyonist ortama bir de seçim atmosferinin ekleneceği düşünüldüğünde pazarlama liderlerinin üzerindeki ateşten gömlek şimdiden yakıcı etkisini hissettiriyor. Peki, Türkiye’nin en etkili pazarlama liderleri 2022’yi nasıl özetliyor, daha da önemlisi ufukta neler görüyor? Yanıtlar için TIKLAYIN…