19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri
Haberler

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

Marketing Türkiye
27 Mayıs 2015
4 dk okuma

Reklamcılık/pazarlama/iletişim sektörünün dinamiklerini anlamak, proje ve kampanyaları yönetmek için genelde İngilizce kelimeler ve kısaltmalardan oluşan bir jargona hakim olmanız gerekiyor.

Sektöre yeni girenler için oldukça zorlu olan bu durum genelde kafa karışıklığı ile sonuçlanabiliyor. Biz de bunların biraz önünü geçmek için reklamcılıkla ilgilenen herkesin mutlaka bilmesi gereken en önemli terim ve kelimeleri listeledik. 

ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı.

Buyursunlar.

1.    Affiliate marketing
Pazarlama/satış ortaklığı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

2.    Bounce rate
Siteden hemen çıkma oranı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

3.    B2B marketing
Şirketler arası pazarlama

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

4.    B2C marketing
Şirket-tüketici arasındaki pazarlama

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

5.    Click/clickthrough rate (CTR)
Tıklama oranı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

6.    Completion rate (CR)
Video reklamların ne kadarının izlendiğinin oranı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

7.    Consumer/user generated content (UGC)
Kullanıcı/tüketici tarafından üretilmiş içerik

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

8.    Contextual advertising
Bağlamsal reklam

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

9.    Conversion rate
Dönüşüm oranı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

10.    Cost per action (CPA)
Eylem başı maliyet

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

11.    Cost per click (CPC)
Tıklama başı maliyet

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

12.    Cost per mille (CPM)
Bin gösterim başına maliyet

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

13.    Display advertising
Görüntüleme esasına dayalı reklamcılık

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

14.    Earnings per click (EPC)
Tıklama başına gelir

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

15.    Earnings per visitor (EPV)
Ziyaretçi başına gelir

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

16.    Frequency cap
Reklam gösterim sıklığı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

17.    Gross rating point (GRP)
Bir reklamın belirli bir süre içinde elde ettiği brüt izlenme

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

18.    Impression
Gösterim

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

19.    Interactive advertising
İnteraktif/Etkileşime açık reklamcılık

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

20.    Key performance indicator (KPI)
Performans göstergesi

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

21.    Landing page
Hedef sayfa

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

22.    Pay per click (PPC)
Tıklama başına ödeme

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

23.    Pay per impression (PPI)
Gösterim başına ödeme

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

24.    Pay per sale (PPS)
Satış başına ödeme

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

25.    Premium content
Özel içerik

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

26.    Real time bidding (RTB)
Gerçek zamanlı artırma

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

27.    Real time marketing (RTM)
Gerçek zamanlı pazarlama

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

28.    Return on investment (ROI)
Yatırım geri dönüşü

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

29.    Search engine marketing (SEM)
Arama motoru pazarlaması

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

30.    Search engine optimization (SEO)
Arama motoru optimizasyonu

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

31.    Unique user
Tekil kullanıcı

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

32.    Visit duration
Ziyaret süresi

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

33.    Word of mouth marketing
Ağızdan ağza yayılan pazarlama

Sektöre yeni girenler ya da kafası karışanlar için 33 maddede reklamcılık terimleri

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
İrem Alimoğlu
9 Ağustos 2025
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?
Haberler
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?
Sena Tufan
6 Ağustos 2025
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu'yu tercih ediyor
Haberler
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu’yu tercih ediyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.