Sayfalar kampanya ilanlarıyla doldu taştı
Yeni yılla birlikte firmaların düzenledikleri reklam kampanyalarının, yazılı basında da geniş yer aldığı tespit edildi. Medya Takip Ajansı Interpress’in yaptığı son araştırma, Ocak ve Şubat aylarında gazete ile dergi sayfalarında yayınlanan ve ekonomi sektöründe yer alan 36 farklı sektörün kampanya ilanlarının geçtiğimiz yıllara göre yaklaşık % 7 oranında artarak, toplamda 23 bin adedi geçtiğini ortaya çıkardı. İlk üç sırada ise turizm, perakende ve inşaat sektörü ilanlarının yer aldığı belirlendi. Ulusal, bölgesel ve yerel iki bini aşkın gazete ve derginin tek tek incelendiği Interpress araştırmasında, geçen iki ay boyunca yazılı basında turizm sektörünün toplam 485 adet ilan ile bu alanda ilk sırada yer aldığı tespit edildi. Turizmde seyahat acentaları, oteller ve yatçılık sektörü yayınladıkları ilanlarla dikkat çektiler. Yayınlanan 456 ilanla İkinci sırada yer alan perakende sektöründe ise alışveriş merkezleri, teknolojik mağazalar ve gıda zincir marketleri ilk üç sırayı oluşturdular. Yazılı basında çıkan 437 ilanla üçüncü sırayı alan inşaat ve dekorasyon sektöründe ise inşaat şirketleri ilk sırada yer alırken, dekorasyon hizmetleri ile yapı malzemeleri sektörü ikinci ve üçüncü sırayı aldıkları belirlendi.
Aynı incelemede yılın ilk iki ayında yazılı mecralarda yer alan ilanlarda mobilya ve dekorasyon hizmetleri sektörü 395, finans sektörü de toplam 366 ilanla en çok ilan veren sektörler arasında ilk beş sıra içinde yer aldıkları görüldü.