Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler
Belis Su Alper – UX Stratejist, Userspots
Satın alma sayfaları… Kullanıcının en stres yaptığı, bilişsel yükünün doruk noktasına ulaştığı sayfalar. Hem form alanları dolduruyorlar hem de bir ürün satın aldıkları için her hangi bir bilgiyi yanlış girmemek için sürekli tetikteler. Kullanıcılarımızın bu bilişsel yükünü en aza indirmek ve onları kesintisiz bir şekilde sona ulaştımak için dikkat etmemiz gereken alanlar nelerdir?
5.Teslimat türü hakkında bilgi vermeyi es geçmeyin.
Websitelerin çoğu eğer teslimat türü hakkında bir seçim yapılacak ise teslimat hakkında bütün içerikleri kullanıcı ile paylaşıyor(Kargo firması, Ücret, Tahmini teslimat süresi,..). En çok gözden kaçırılan nokta ise tek bir çeşit teslimat türünüz olsa dahi bunu kullanıcıya belirtmemiz gerektiği. Checkout sürecinde kullanıcınızın sıkça sorulan sorular veya müşteri hizmetlerine ulaşmak için akışı yarım bırakmasını istemiyorsanız bütün teslimat bilgilerini kullanıcınıza verdiğinize emin olun.
4.Kredi kartı bilgilerine dikkat edin.
Kullanıcılarınızın bilişsel yükünün en çok yükseldiği nokta bu adım olacaktır. Hem form alanlarına sahip bir alan hem de yanlış girmemek için sürekli dönüp kontrol ettikleri bir alan olduğu için. Kullanıcınıza en rahat deneyimi yaşatmak için kredi kartı görseli koyabilir ve bilgileri girdikçe kredi kartının üzerinde bu bilgileri gösterebilirsiniz. Bunun dışında bu bilgileri tam olarak kredi kartının üzerinde yazan şekilde almaya dikkat edebilirsiniz. Örneğin; Son kullanma tarihi için 12/19 yazan bir kartın bilgisini 12/2019 olarak almamaya çalışın. Kullanıcılarınızın aklında hiç bir soru işareti olmadan ilerlemesini istiyorsanız 12/19 şeklinde bilgiyi girdirip devam ettirmelisiniz.
3.Buton isimlendirmeleriniz bir sonraki adımı yansıtsın.
Kullanıcının bilişsel yükünün en fazla olduğu bu süreçte kullanıcı için en önemli bilgilendirici elementlerden biri butonlardır. Kullanıcının bir sonraki adımda ne yapacağından emin olarak ilerlemesini istiyorsak buton isimlendirmelerimiz bir sonraki adımı yansıtmalıdır. Kullanıcının siparişi verme sürecinde daha fazla adımı varsa ilk adımlardan ‘Siparişi Tamamla’ butonu kullanıcı için kafa karışıklığı oluşturabilir ve o an o siparişi vereceğini düşündürüp kullanıcıyı streslendirebilir.
2.Düzenlemeye izin vermeyi unutmayın.
Kullanıcıların hiç bir zaman satın alma sürecinden çıkmasını istemeyiz. Hatta bu uğurda satın alma süreçlerinde ana menüyü bile göstermeyiz ki kullanıcın aklına başka bir ürün gelmesin ve o ürüne bakabilmek için satın alma sürecinden çıkmasın. Böyle önlemler aldığımız bir süreçte kullanıcıya girdiği bilgiyi değiştiremediği için geri dönüp sepete veya profilden adreslere gitmesini ise hiç istemeyiz. Satın alma sayfalarında yeni aldığınız veya zaten kayıtlı olarak gelen her bilginin değişimini satın alma sayfalarından çıkmadan yapılmasına izin vermelisiniz.
1.Üye Olmaya Zorlamayın.
Testlerde ortaya çıkan bulgulara ve enstütülerin yaptığı araştırmalara göre kullanıcıların %30’undan fazlası sepeti üye olmaya zorlandıkları sebebi ile terk ediyor. Kullanıcılar algısal olarak üye olurken daha fazla form dolduracağını düşündükleri için bu adımda vazgeçiyorlar. Kullanıcılarınızın bu algısal yanılsamasını kendi aleyhinize kullanıp onları üye olmadan devam et aksiyonu ile satın alma sayfalarına devam ettirin. Aynı bilgileri (Kişisel bilgiler, Adres ve Ödeme bilgileri) aldıktan sonra satın alma tamamlandığında üye olması için ihtiyacınız olan tek bilgi şifresi oluyor. Sipariş Onay sayfanızda sadece bir şifre girerek hemen üye olabileceğini söylediğinizde kullanıcılarınızın çoğu bu isteği kolay bir istek gibi görüp üye olmayı kabul ediyorlar. Hala üye olma oranınız düşük ise üye olan kullanıcılara bir indirim kuponu vereceğinizi belirtebilirsiniz. Üye sayınız hemen artacaktır.