10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler
Haberler

Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler

Marketing Türkiye
20 Mayıs 2019
3 dk okuma

Belis Su Alper – UX Stratejist, Userspots

Satın alma sayfaları… Kullanıcının en stres yaptığı, bilişsel yükünün doruk noktasına ulaştığı sayfalar. Hem form alanları dolduruyorlar hem de bir ürün satın aldıkları için her hangi bir bilgiyi yanlış girmemek için sürekli tetikteler.  Kullanıcılarımızın bu bilişsel yükünü en aza indirmek ve onları kesintisiz bir şekilde sona ulaştımak için dikkat etmemiz gereken alanlar nelerdir?

5.Teslimat türü hakkında bilgi vermeyi es geçmeyin.

Websitelerin çoğu eğer teslimat türü hakkında bir seçim yapılacak ise teslimat hakkında bütün içerikleri kullanıcı ile paylaşıyor(Kargo firması, Ücret, Tahmini teslimat süresi,..).  En çok gözden kaçırılan nokta ise tek bir çeşit teslimat türünüz olsa dahi bunu kullanıcıya belirtmemiz gerektiği. Checkout sürecinde kullanıcınızın sıkça sorulan sorular veya müşteri hizmetlerine ulaşmak için akışı yarım bırakmasını istemiyorsanız bütün teslimat bilgilerini kullanıcınıza verdiğinize emin olun.

Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler

4.Kredi kartı bilgilerine dikkat edin.

Kullanıcılarınızın bilişsel yükünün en çok yükseldiği nokta bu adım olacaktır. Hem form alanlarına sahip bir alan hem de yanlış girmemek için sürekli dönüp kontrol ettikleri bir alan olduğu için. Kullanıcınıza en rahat deneyimi yaşatmak için kredi kartı görseli koyabilir ve bilgileri girdikçe kredi kartının üzerinde  bu bilgileri gösterebilirsiniz. Bunun dışında bu bilgileri tam olarak kredi kartının üzerinde yazan şekilde almaya dikkat edebilirsiniz. Örneğin; Son kullanma tarihi için 12/19 yazan bir kartın bilgisini 12/2019 olarak almamaya çalışın. Kullanıcılarınızın aklında hiç bir soru işareti olmadan ilerlemesini istiyorsanız 12/19 şeklinde bilgiyi girdirip devam ettirmelisiniz.

Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler

3.Buton isimlendirmeleriniz bir sonraki adımı yansıtsın.

Kullanıcının bilişsel yükünün en fazla olduğu bu süreçte kullanıcı için en önemli bilgilendirici elementlerden biri butonlardır. Kullanıcının bir sonraki adımda ne yapacağından emin olarak ilerlemesini istiyorsak buton isimlendirmelerimiz bir sonraki adımı yansıtmalıdır. Kullanıcının siparişi verme sürecinde daha fazla adımı varsa ilk adımlardan ‘Siparişi Tamamla’ butonu kullanıcı için kafa karışıklığı oluşturabilir ve o an o siparişi vereceğini düşündürüp kullanıcıyı streslendirebilir.

Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler

2.Düzenlemeye izin vermeyi unutmayın.

Kullanıcıların hiç bir zaman satın alma sürecinden çıkmasını istemeyiz. Hatta bu uğurda satın alma süreçlerinde ana menüyü bile göstermeyiz ki kullanıcın aklına başka bir ürün gelmesin ve o ürüne bakabilmek için satın alma sürecinden çıkmasın. Böyle önlemler aldığımız bir süreçte kullanıcıya girdiği bilgiyi değiştiremediği için geri dönüp sepete veya profilden adreslere gitmesini ise hiç istemeyiz. Satın alma sayfalarında yeni aldığınız veya zaten kayıtlı olarak gelen her bilginin değişimini satın alma sayfalarından çıkmadan yapılmasına izin vermelisiniz.

Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler

1.Üye Olmaya Zorlamayın.

Testlerde ortaya çıkan bulgulara ve enstütülerin yaptığı araştırmalara göre kullanıcıların %30’undan fazlası sepeti üye olmaya zorlandıkları sebebi ile terk ediyor. Kullanıcılar algısal olarak üye olurken daha fazla form dolduracağını düşündükleri için bu adımda vazgeçiyorlar. Kullanıcılarınızın bu algısal yanılsamasını kendi aleyhinize kullanıp onları üye olmadan devam et aksiyonu ile satın alma sayfalarına devam ettirin. Aynı bilgileri (Kişisel bilgiler, Adres ve Ödeme bilgileri) aldıktan sonra satın alma tamamlandığında üye olması için ihtiyacınız olan tek bilgi şifresi oluyor. Sipariş Onay sayfanızda sadece bir şifre girerek hemen üye olabileceğini söylediğinizde kullanıcılarınızın çoğu bu isteği kolay bir istek gibi görüp üye olmayı kabul ediyorlar. Hala üye olma oranınız düşük ise üye olan kullanıcılara bir indirim kuponu vereceğinizi belirtebilirsiniz. Üye sayınız hemen artacaktır.

Satın alma sayfalarında dikkat edilmesi gerekenler

 

 

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri
Haberler
Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
Reklam Kurulu'ndan New Balance, Camper ve Vans'a "domuz derisi" cezası
Haberler
Reklam Kurulu’ndan New Balance, Camper ve Vans’a “domuz derisi” cezası
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Zorlu Holding'in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Haberler
Zorlu Holding’in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.