8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sanal gerçeklik ürünlerini oyun için kullanıyoruz
Haberler

Sanal gerçeklik ürünlerini oyun için kullanıyoruz

Marketing Türkiye
13 Haziran 2016
2 dk okuma

GittiGidiyor’un son yılların parlayan sanal gerçeklik teknolojisi ile ilgili olarak tüketicilerin yaklaşımını ortaya koymak amacıyla yaptırdığı araştırmada çarpıcı sonuçlar elde edildi. Araştırmaya göre Türk halkının büyük çoğunluğu, en az bir sanal gerçeklik ürününe sahip olmayı planladığını belirtirken en çok ilgi gören sanal gerçeklik (VR) ürünü ise VR gözlükler.

GittiGidiyor’un online olarak 700 müşterisine yönelttiği anket çalışmasına göre, geçmişte bilimkurgu filmlerinde sıkça karşımıza çıkan ancak günümüzde artık bir gerçekliğe dönüşen sanal gerçeklik (VR) teknolojisi oldu. Sayısız ürün çeşitliliği içerisinde yüzlerce VR ürününün de yer aldığı GittiGidiyor’un online olarak gerçekleştirdiği ankette katılımcıların yüzde 7’si henüz bir VR ürününe sahip olmadığını belirtirken yüzde 41’i en az bir sanal gerçeklik ürününü almayı istediğini iletti. 

“Sanal Gerçeklik hakkında ne derecede bilgi sahibisiniz?” sorusunu yanıtlayanların yüzde 85’i bu teknoloji hakkında bilgi sahibi olduklarını belirtirken yüzde 68’i de VR teknolojisine ilgi duyduğunu iletti. Sanal gerçeklik ürünlerinin satışı konusunda Türkiye’nin sunduğu potansiyeli gözler öne seren anketin dikkat çeken bir diğer önemli sonucu ise katılımcıların yüzde 92’lik oy oranı ile büyük çoğunluğunun en çok satın almayı planladığı VR ürününün “Sanal Gerçeklik Gözlüğü” olması. Bu ürünü sırasıyla “Sanal Gerçeklik Kaskı” ve “Sanal Gerçeklik Eldiveni” takip ediyor.  

VR ürünlerini kullanma amacımız eğlence ve oyun

Sanal gerçeklik ürünlerini hangi amaçla kullanmak istediklerinin de çoktan seçmeli şekilde sorulduğu ankette, katılımcıların yüzde 65’lik büyük kesimi bu ürünleri eğlence ve oyun için, yüzde 36’sı ise eğitim amacıyla kullanmak istediklerini belirtti. Sanal gerçeklik ürünlerini tasarım süreçlerinde kullanmak isteyenlerin oranı yüzde 18 olurken katılımcıların yüzde 18’i işlerinde, yüzde 4’ü ise moda amaçlı kullanmak istediklerini kaydetti.

Ankete göre sanal gerçeklik ürünlerinde öne çıkan markalar Samsung, LG, Google ve Sony olurken son aylarda sanal gerçeklik dünyasında büyük ses getiren Oculus Rift ise oldukça geride kaldı. 

Katılımcıların yüzde 70’inin VR ürünlerini pahalı bulduğunu belirttiği ankette, fiyatların gelecekte düşeceğini bekleyenlerin oranı yüzde 56, düşmeyeceğini düşünenlerin oranı yüzde 22, kararsız olanların oranı ise yüzde 22. Bu ürünlerin kullanımının gelecekte artacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 71.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
4 Kasım 2025
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Haberler
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.