26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Salgın sırasında en çok online yayıncılar takip ediliyor
Haberler

Salgın sırasında en çok online yayıncılar takip ediliyor

Duygu Su Ocakoğlu
28 Nisan 2020
2 dk okuma

Havas Media’nın “COVID-19 Zamanında Anlamlı Medya” raporuna göre tüketicilerin yüzde 67’si daha çok video izlerken bu kesimin yüzde 60’ı Twitch gibi online yayın platformlarında daha çok vakit geçirmeye başladığını, yüzde 50’si de canlı televizyon yayınlarını daha çok izlediğini belirtiyor.

Koronavirüs krizi ve sosyal mesafe uygulamaları medya davranışlarında bir değişime yol açtı. Bu değişimle birlikte online canlı yayınlar (stream) ve sanal toplulukların tüketiciler için ifade ettiği anlam artmaya başladı.

Havas Media’nın “COVID-19 Zamanında Anlamlı Medya” adlı raporuna göre, tüketicilerin yüzde 67’si daha çok video izlerken bu kesimin yüzde 60’ı Twitch gibi online yayın platformlarında daha çok vakit geçirmeye başladığını, yüzde 50’si de canlı televizyon yayınlarını daha çok izlediğini belirtiyor.

ABD’de yaşayan 800’den fazla yetişkinin online yanıtları doğrultusunda oluşturulan rapor yayıncıların içgörülerine ve medya planlama, yatırım ve analitik profesyonellerinin sağladığı anket sonuçlarını da dikkate alıyor.

Rapora göre teknoloji, sosyal medya ve içerik geçtiğimiz ay boyunca insanları birbirine bağlı tutma çabaları kapsamında büyük bir rol oynadı. Ortalama her üç kullanıcıdan biri (yüzde 39) bu izolasyon günlerinde kendini yalnız hissetmemek için sırtını medyaya yasladığını söylerken Havas Media raporunun katılımcılarının yüzde 73’ü salgın başladığından beri Zoom’u daha çok kullandıklarını iletiyor. Katılımcıların yüzde 69’luk bir çoğunluğu TikTok’ta, yüzde 58’i ise Instagram’da geçirdikleri vaktin arttığını söylüyor. Rapor aynı zamanda sosyal medya ve video sohbet teknolojisinin kullanımının yanı sıra mesajlaşmanın yüzde 68, emaillerin de yüzde 50 arttığını ortaya koydu.

Havas Media CDO’su Peter Sedlarcik sanal toplulukların ve canlı yayınların anlamlı medya kanalları olarak yükselişinin, medyanın tüm doğasını değiştireceğini öngörüyor.

Sedlarcik, “Global pandeminin karşısında, içinde yaşadığımız toplumlara bizi bağlayan kanal yerel haber programları oldu. Diğer yandan Zoom, TikTok ve Netflix Party gibi video platform toplulukları insanları bu ayrı kaldıkları dönemde bir şekilde bir araya getirmeyi görev edindi” diyor ve ekliyor “Tüm bunlarla eş zamanlı olarak, Nielsen’in raporuna göre canlı yayın tüketimi geçen yıla göre yüzde 100 arttı ve tüketiciler tarafından hızla içselleştirilmeye devam ediyor”.

Araştırmanın bulguları arasında insanların yerel haberler öncelikli olmak üzere medyaya daha çok güvendiği, tüketicilerin yüzde 93’ünün bilgiye ulaşmanın salgın öncesinde de sırasında da kendileri için büyük önem taşıdığını belirtmesiyle tescilleniyor. Medya kanallarının dışındaki kaynaklar hakkında ise katılımcıların yüzde 71’i Amerikan hükümetinin sağlık organizasyonlarının güvenilir/nispeten güvenilir ve yüzde 70’i ise uzmanların güvenilir olduğunu düşünüyor.

Havas Media Boston CSO’su Bre Rossetti, “Medyaya duyulan bu büyük güven karşısında şaşkınız” diyor ve ekliyor “Ortalamaya baktığımızda medyanın hükümetten, aileden veya arkadaşlardan daha güvenilir olduğunu gördük. Bunun yanı sıra medya insanların dış dünyadan kesildiği bu zaman diliminde bir cankurtaran halatı görevi görüyor. Yaşadığımız süreç apaçık bir şekilde global de olsa, yerel haberlerin yükselişe geçtiğiniz görüyoruz.”

Rossetti sözlerine “Herkes pandemiyi öyle ya da böyle deneyimliyor, bu farklı deneyimleme hali yerel haberlerin anlamının katlanarak artmasına neden oluyor” cümleleriyle son veriyor.

Sedlarcik’e göre rapor, pazarlamacıların ve ajansların bir köşeye not alması gereken belli içgörüleri de ortaya çıkardı. Sedlarcik, pazarlamacılara hali hazırda satın alınmış olan reklam alanlarından içerik sunmaktansa veri havuzuna dalıp tüketicilere tercih ettikleri medya kanallarından ulaşmasını sağlayacak, anlamlı medya fırsatlarını ortaya çıkarmalarını öneriyor.

Sedlarcik reklam sektörüne Zoom, TikTok ve Netflix Party gibi video platformlarının markalar için yaratacağı fırsatları araştırmalarını önerirken bu platformlarda marka güvenliğinin sağlanmasının daha kolay olacağını belirtiyor.

“Canlı yayın tüketimindeki dramatik büyüme iki şeyin altını çiziyor; ana akımın dışındaki televizyon kanallarının video aracılığıyla erişimlerine devam etmelerinin önemi ve markaların Hulu ve Peacock gibi reklam desteği olan canlı yayın platformlarını bir iletişim kanalı olarak düşünmelerinin gerekliliği”.

Kaynak: Campaign US

Havas Media Koronavirüs stream
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
4 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
James Dyson, Berlin’de Dyson'ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
Haberler
James Dyson, Berlin’de Dyson’ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
İrem Alimoğlu
5 Eylül 2025
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Haberler
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Sena Tufan
10 Eylül 2025
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.