1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sadakat programlarında oyunlaştırma
Haberler

Sadakat programlarında oyunlaştırma

Marketing Türkiye
10 Ocak 2023
3 dk okuma

“Oyunlaştırma” son yıllarda sıkça duyduğumuz hem keyif veren hem de merak uyandıran bir kavram. Pazarlamanın pek çok alanında kullanılan ve başarılı sonuçlan veren oyunlaştırmanın sadakat programları tarafındaki etkilerini INTERLINK Şirketler Grubu CEO’su Can Taşcıoğlu ile konuştuk…

Sadakat programlarında oyunlaştırma
INTERLINK Şirketler Grubu CEO’su Can Taşcıoğlu

Sadakat programlarının, manuel bir şekilde Türkiye’de hayatımıza INTERLINK vasıtasıyla 30 sene önce girişinden beri hızla geliştiğini söyleyen Can Taşcıoğlu, “2000’lerin başında ise teknolojinin hızlı gelişimi, manuel alandaki gelişimi gölgede bıraktı ve bizleri dijital çağa taşıdı. Günümüzde ise dijital çağ hızla gelişiyor. Bu gelişimi hızlandıran en büyük etkenlerden biri ise ‘oyunlaştırma’. Etkisinin bu denli büyük olmasının iki temel sebebi var; birincisi oyun oynamayı herkesin sevmesinden dolayı ilgi çekici olması, ikincisi ise hayatın her alanına uygulanabilmesi. Şüphesiz bu yöntem uygulandığı konsepti daha eğlenceli hale getiriyor. Başta bahsettiğim gibi amacım son derece geniş olan oyunlaştırma kavramını anlatmak değil, sadakat programları özelinde oyunlaştırmanın nasıl kullanıldığından bahsetmek. Bunun için sadakat programlarının mekaniğinden bahsetmekte fayda var” diyor…

Puan kazanmak oyunun önemli bir parçası…

Sadakat programlarında oyunlaştırma

Sadakat programlarının markalar tarafından hem müşterilere hem de çalışanlara yönelik olarak uygulandığının altını çizen Taşcıoğlu, müşterilere uygulandığında firmaya sağladığı en büyük getirinin satış artışı olduğunu kaydediyor. “Bir müşteriyi o markadan alım yapmaya, eğer daha önce alım yaptıysa da tekrar alım yapmaya teşvik eder. Kurumsal müşteriler dediğimiz B2B müşterilere de (bu taraf daha yaygın olan taraftır), tüketici dediğimiz B2C müşterilere de uygulanabilir. Çalışan tarafına geldiğimizde de en büyük getirisi adı üzerinde, çalışan sadakatidir. Doğru uygulandığında çalışanların çalıştıkları markada uzun yıllar mutlu ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlar… Bu tarafı da beyaz ve mavi yaka olarak ikiye ayırabiliriz. Tabii beyaz yakaya dahil olan satış temsilcileri grubunu da ayrı bir kitleymiş gibi saymak mümkün” diyen Taşcıoğlu, hem müşteri hem de çalışan için bu getirileri sağlamaya yarayan en büyük aracın da puanlar olduğunu dile getiriyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor: “Üyeler hep aldıkları aksiyonlardan puanlar kazanır, bu puanları ödüllere dönüştürür. Aslında işin en temelinde bu bir oyunlaştırmadır ve çok yaygın, artık günümüzde herkes tarafından kullanılan bir oyunlaştırma örneğidir. INTERLINK olarak bu altyapıyı oluşturmak olmazsa olmazımız. Farklılaştığımız nokta ise ek olarak sunduğumuz yazılım ve modüller… Üyeler en çok satış, satın alım ve yan hak seçimleri sonucu puan kazanırlar. Bunlara ek olarak çok çeşitli oyunlaştırma modüllerimiz devreye girer ve üyelerin ek puanlar kazanmalarını sağlar. Markalara sunduğumuz sadakat programları yazılımlarımızda 30’un üzerinde modülümüz bulunuyor.”

En popüler oyunlaştırma modülleri

Can Taşcıoğlu, sundukları en popüler birkaç modülü şöyle tanımlıyor: 

Sadakat programlarında oyunlaştırma

İzle – Kazan: Üyelerin markayla ilgili bir video izledikten sonra puan kazandıkları modül,

Bil – Kazan: Üyelerin markayla ilgili soruları cevapladıktan sonra her verdikleri doğru cevap için puan kazandıkları modül,

Takdir – Teşekkür: Bir şirketin çalışanlarının birbirlerine sistem üzerinden takdir – teşekkür göndermesi üzerine puan kazandıkları modül,

Göster Kendini: Üyelerin belirlenen bir konseptte sisteme fotoğraf yüklemesi üzerine puan kazandıkları modül,

Anket: Üyelerin markayla ilgili anket cevaplayarak puan kazandıkları modül,

Ligler / Yarışmalar: Üyelerin herhangi bir kaideye göre (Örn. satış, performans puan) yarıştıkları ve ilk sıralamalara girenlerin puan kazandıkları modül.

Dijitalleşme kaçınılmaz

Sadakat programlarında oyunlaştırma

Sadakat programları alanında pek çok başarılı projeye imza atan INTERLINK Şirketler Grubu CEO’su Can Taşcıoğlu konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Tabii burada alametifarikamız olduğuna inandığımız modüllerimizin tüm ayrıntılarını, açıklamaya niyetli değilim. Baktığınızda bu modüller çok kompleks modüller değil diye düşünmüş olabilirsiniz. Bu konuda sizlere katılırım. Fakat başta da belirttiğim üzere sadakat programları dijital dünyada hala çok hızlı bir gelişme gösteriyor. Daha çok yolunun olduğunu görebilmek de zor değil. Farm Ville tadında, üyelerin gerçek zamanlı tarım yaptıkları bir programımız da bulunmuyor değil bir zirai ilaç firmamızda. Bununla birlikte bu tarz daha kompleks oyunlarımızın olduğu firmalarımız hala çok az. Çünkü firmalar daha bunlara hazır değil. Hala temel modüllerimizin faydalarını bile anlamakta güçlük çeken, anlasalar da bunları nasıl uygulayacaklarına karar veremeyen, verseler de bunlara bütçe ayırmayan firmalar çok. Yazılım dünyasının bütçelerinin nerelere gittiğinden bahsetmeme gerek yoktur diye düşünüyorum. Bunları üst üste koyduğumuzda pazar lideri global ve yerel birçok markayla çalışsak da hala birçoğunun buna hazır olmadığını en iyi deneyimleyen iş ortakları olduğumuzu söyleyebilirim. Bizler yine de pes etmeden yolumuza devam edeceğiz ve bu markaların dijitalleşme yolunda ilerlemelerini sağlamak için elimizden gelen desteği ve danışmanlığı vereceğiz. Unutmayalım ki artık dijitalleşme kaçınılmaz… Oyunlaştırma da bu sürecin eğlenceli, dolayısıyla da sağlıklı ilerlemesi için çok önemli bir yöntem…”

2023’te tüketici de değişecek tüketim de!

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Haberler
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.